eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Wolne zawody. Czego profesjonaliści chcą od banku?

Wolne zawody. Czego profesjonaliści chcą od banku?

2017-11-29 10:01

Wolne zawody. Czego profesjonaliści chcą od banku?

Architekt ©  thodonal - Fotolia

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Lekarz prowadzący własną praktykę, weterynarz, adwokat, architekt czy pracujący we własnym gabinecie psycholog to tylko niektóre z osób uprawiających tzw. wolny zawód. Deutsche Bank postanowił już po raz kolejny przyjrzeć się tej grupie zawodowej. Raport „Wolne zawody w Polsce. Portret Profesjonalisty 2017” rzuca m.in. światło na formułowane przez profesjonalistów oczekiwania wobec banków. Okazuje się, że w cenie są przede wszystkim wysokie kompetencje pracowników, funkcjonalność serwisu e-bankowości oraz dostępność rozwiązań mobilnych.

Przeczytaj także: Wolny zawód w Polsce - portret profesjonalisty 2017

Podejmując dyskusję o oczekiwaniach, jakie profesjonaliści formułują wobec banku, należy na wstępie przyjrzeć się, kim właściwie jest dany klient i jaki jest model prowadzonej przez niego działalności. Niezależnie jednak od specjalizacji, wyraźnie widać, że profesjonalistów łączy bardzo wiele kwestii.
– Naturą wolnych zawodów są bez wątpienia odpowiedzialność i efektywność. Ta grupa zawodowa to w przeważającej mierze ludzie przedsiębiorczy, zorientowani na sukces, zorganizowani i mobilni. Nie jest niczym zaskakującym, że tego samego wymagają od banków – mówi Monika Szlosek, Dyrektor Bankowości Detalicznej i Inwestycyjnej Deutsche Bank. – Przyjazny i dostępny z poziomu każdego urządzenia serwis e-bankowości to dla nich oczywistość – dodaje.

Technologia zmienia oczekiwania


To, czego klienci oczekują od banków, zmienia się wraz z postępem technologicznym oraz pojawiającymi się trendami.
– Nie dziwi zatem fakt, że to, co jeszcze niedawno było nowinką i wyróżnikiem, dziś jest już standardem – komentuje prof. Małgorzata Bombol ze Szkoły Głównej Handlowej. – Z badania Deutsche Bank wyłania się obraz profesjonalisty – świadomego konsumenta usług bankowych – mobilnego, który jest zawsze online i ceni wygodę. Równocześnie jest przyzwyczajony do niskich opłat za usługi. To podstawa, na której można zbudować dobre relacje między klientem a bankiem – dodaje.

Potwierdzają to wyniki najnowszej edycji badania Deutsche Bank. Ponad 56 proc. badanych uważa, że na satysfakcję z usług bankowych wpływa oferowanie przez bank przejrzystego, funkcjonalnego i intuicyjnego serwisu bankowości elektronicznej. Jest to najczęściej wskazywana cecha dobrego banku.

fot. mat. prasowe

Profesjonaliści - zadowolenie z usług bankowych

Dla ankietowanych istotne są bezpłatne wypłaty z bankomatów (53 proc.)


Wśród profesjonalistów coraz wyraźniej widać potrzebę wygodnego dostępu do bankowości za pomocą urządzeń mobilnych. Na tę cechę zwraca uwagę aż 41 proc. reprezentantów grupy (36,4 proc. przed rokiem). Ten wzrost nie powinien dziwić, jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że liczba Polaków logujących się do swoich banków jedynie za pomocą smartfona zwiększa się z każdym rokiem. Na koniec II kwartału instytucje finansowe obsługiwały już 1,6 mln tego typu klientów.

fot. mat. prasowe

Profesjonaliści - relacja z bankiem

Profesjonaliści chcą funkcjonalnego i intuicyjnego serwisu bankowości elektronicznej


Badanie pokazało również, że ankietowani nadal oczekują odpowiednio niskich kosztów bankowej obsługi. Poza dostępem do bankowości mobilnej profesjonaliści wskazują bezpłatne wypłaty z bankomatów (53 proc.) oraz odpowiednio niskie ceny usług bankowych (51 proc.).
– Przedstawiciele wolnych zawodów są przywiązani do niskiego poziomu lub wręcz braku opłat. W dużej mierze są to wciąż klienci o strategii cenowej – mówi prof. Małgorzata Bombol.

Bank partnerem w biznesie i finansach osobistych


Aż 40 proc. profesjonalistów ceni wysokie kompetencje pracowników instytucji finansowej. Co trzeci wskazuje także gęstą sieć oddziałów, wiarygodność i prestiż banku, a także całościową opiekę nad finansami osobistymi i firmowymi. To ostatnie okazuje się cechą charakterystyczną dla osób wykonujących wolne zawody.

Przedstawiciele wolnych zawodów w kontaktach z instytucją finansową występują często w podwójnej roli – klienta indywidualnego i przedsiębiorcy. To z kolei determinuje wybór produktów bankowych i usług. Potwierdzają to wyniki badania Deutsche Bank – co trzeci reprezentant wolnych zawodów oczekuje kompleksowej oferty – rozliczeniowej i kredytowej, które uwzględnią rozwiązania zarówno dla klienta indywidualnego, jak i biznesowego.

Jak wynika z raportu Deutsche Bank, dla więcej niż co piątego reprezentanta przebadanej grupy ma znaczenie skuteczność procesu udzielania kredytów. Wśród dowolnych celów indywidualnych, na jakie respondenci przeznaczyliby pieniądze z banku, najwięcej z nich wskazało remont domu bądź mieszkania czy zakup samochodu.

Jednocześnie widać, że profesjonaliści otwierają się na inwestycje finansowane z kredytu bankowego przeznaczonego na rozwój działalności. Jeszcze rok temu dwie trzecie przedstawicieli wolnych zawodów planowało zrobić to ze środków własnych. W najnowszej edycji badania takie źródło wskazała już tylko ponad połowa z nich (niespełna 56 proc.).
– Sprzyjające warunki gospodarcze sprawiają, że przedsiębiorcy nie obawiają się o źródła przyszłych dochodów. Dzięki temu są bardziej skłonni korzystać z kredytów. Dodatkowym argumentem jest dostępność i niska cena takiego finansowania – mówi Waldemar Jarek, odpowiedzialny za rozwój oferty kredytowej dla Klientów indywidualnych i mikroprzedsiębiorstw w Deutsche Bank.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: