eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Managed services, czyli cyberbezpieczeństwo jako usługa

Managed services, czyli cyberbezpieczeństwo jako usługa

2017-07-26 10:30

Managed services, czyli cyberbezpieczeństwo jako usługa

Analiza danych © fot. mat. prasowe

Nieustający wręcz wzrost ilości nękających firmy cyberzagrożeń powoduje, że „cyberbezpieczeństwo jako usługa” uważane jest za jedną z najbardziej perspektywicznych tendencji na rynku usług zarządzanych. Problemem dostawców tych usług może okazać się jednak niedobór wykwalifikowanego personelu, a w efekcie - kłopot z zaspokojeniem zgłaszanego przez klientów popytu. To jeden z głównych wniosków, jak nasuwa lektura opracowanego przez Kaspersky Lab raportu nt. realiów i trendów na globalnym rynku dostawców usług zarządzanych.

Przeczytaj także: Jak wybrać producenta zabezpieczeń? 4 rady dla specjalistów od usług zarządzanych

Przewiduje się, że u schyłku 2022 roku światowy rynek usług zarządzanych będzie wart 245 miliardów dolarów. Dziś wyraźnie już widać, że cyberbezpieczeństwo przestało być traktowane przez dostawców tych usług jako opcja czy oddzielna wręcz funkcja, ale stało się nieodłączną częścią oferowanych rozwiązań IT - wskaźnikiem efektywności jest satysfakcja klientów oraz możliwość maksymalnego zredukowania liczby incydentów związanych z naruszeniem bezpieczeństwa.

Z danych pozyskanych przez Kaspersky Lab wynika, że znakomita większość, bo aż 92% dostawców usług zarządzanych ma cyberbezpieczeństwo w swojej ofercie. 51% uważa z kolei, iż jest ono warunkiem sine qua non ciągłości działalności ich klientów. Jasne staje się zatem, że ochrona przed cyberzagrożeniami powinna stanowić stały punkt oferty firm MSP (managed services provider, MSP).

Przewiduje się, że cyberbezpieczeństwo będzie stymulowało działalność managed services na kilka sposobów. Dostawcy, którzy posiadają jako klientów mniejsze firmy (do 50 użytkowników końcowych), uważają, że rozszerzenie oferty bezpieczeństwa powinno zapewnić im dobrą reputację wśród podmiotów z branży (78%) i pomóc pozyskać nowych klientów (77%). Z kolei dla dostawców usług współpracujących z większymi firmami cyberbezpieczeństwo stanowi, między innymi, sposób na utrzymanie obecnych klientów (78%).

Jednak z badania wynika również, że dostawcy usług zarządzanych muszą zmierzyć się z wieloma wyzwaniami związanymi z inwestowaniem w rozszerzenie swojej oferty cyberbezpieczeństwa. Dwie trzecie dostawców, obsługujących zarówno rynek dużych przedsiębiorstw (60%), jak i mniejsze firmy (58%), zgadza się, że niedobory wykwalifikowanych specjalistów ds. bezpieczeństwa IT przyczyniają się do trudności związanych z rozszerzeniem oferty cyberochrony. Ponadto około połowa dostawców ma problemy ze zdalnym wdrażaniem i zarządzaniem swoimi rozwiązaniami (odpowiednio 51% i 54%). Aby sprostać tym wyzwaniom, dostawcy usług zarządzanych powinni wybierać produkty cyberbezpieczeństwa, które są łatwe w administracji i codziennej pracy, a jednocześnie zapewniają ochronę wysokiej jakości.

fot. mat. prasowe

Analiza danych

Dostawcy usług zarządzanych mogą wkrótce utknąć w rutynie cyberbezpieczeństwa


Jest to szczególnie istotne w świetle ostatnich epidemii oprogramowania ransomware na całym świecie. Jakość cyberochrony stanowi główne kryterium dla dostawców usług zarządzanych, ponieważ stosowane przez nich rozwiązania powinny być w stanie skutecznie wykrywać i blokować oprogramowanie ransomware — jedno z najszybciej rozwijających się zagrożeń w latach 2016–2017. Raport potwierdza, że zagrożenie to stanowi znaczący problem wśród firm niezależnie od ich rozmiaru — 54% dostawców usług zarządzanych, których klientami są korporacje, stwierdziło, że jest to zagrożenie, którego najbardziej obawiają się ich klienci, podczas gdy w przypadku dostawców usług zarządzanych dla mniejszych firm odsetek ten stanowił 49%.
W przypadku dostawców usług nie wystarczy posiadać w swojej ofercie rozwiązania cyberbezpieczeństwa. Jeden destrukcyjny incydent, taki jak infekcja oprogramowania ransomware, może podważyć reputację i wpłynąć na relacje z klientami — powiedział Władimir Zapoljański, szef działu odpowiedzialnego za mały i średni biznes, Kaspersky Lab. Dlatego firmy z sektora MSP potrzebują najmocniejszych rozwiązań bezpieczeństwa, a my w Kaspersky Lab wspieramy takie podejście poprzez oferowanie najczęściej testowanej i nagradzanej ochrony dla punktów końcowych, serwerów pocztowych i środowisk zwirtualizowanych, tak aby dostawcy usług zarządzanych mogli świadczyć tyle usług cyberochrony, ile chcą.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: