Marketing internetowy w spółkach giełdowych 2004-2005
2006-03-03 11:50
Przeczytaj także: Polskie mikrofirmy a marketing internetowy
"Kluczowe - zdaniem dr Grzegorza Mazurka - jest to, że respondenci dość jednoznacznie zgodzili się z faktem, że obecność ich przedsiębiorstwa w sieci ma już znaczenie dla strategicznych celów marketingowych przedsiębiorstwa oraz to, że przeważają deklaracje pozytywnego wpływu tych działań na polepszenie pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa."
Ankietowani w większości zgodzili się z tezą, iż działania marketingowe w Internecie wymagają dokonania przez nich inwestycji w nowe technologie. Z drugiej strony, 63% respondentów nie zgadza się ze stwierdzeniem, iż w ich przedsiębiorstwie brakuje środków na takie działania. Wykazano ponadto, że rozwój marketingu internetowego w przedsiębiorstwach notowanych na GPW jest uzależniony od trzech zmiennych: ustosunkowania się do takich działań na poziomie strategii marketingowej przedsiębiorstwa, umiejętności i zaangażowania finansowego w pozyskanie know-how związanego z takimi działaniami oraz skłonności klientów do interakcji z przedsiębiorstwem w sieci.
Przyszłość marketingu internetowego w firmach notowanych na GPW
Potwierdzeniem rosnącej roli internetowych narzędzi marketingowych są odpowiedzi udzielone przez respondentów na pytanie o planowane, przyszłe zaangażowanie w działania marketingowe w Internecie. Aż 85,3% badanych stwierdziła, że widzi potrzebę zwiększenia tego zaangażowania.
Ponadto, odpowiedzi respondentów na temat wagi działań marketingowych w Internecie dla celów spółek, posiadania zasobów kadrowych oraz finansowych, a także postrzeganego rozwoju Internetu pokazują, że w polskich spółkach giełdowych nie występują znaczne ograniczenia o charakterze kompetencyjnym czy kosztowym wdrażania Internetu w marketingu.
Wyniki raportu powinny ucieszyć zarówno sieci reklamowe obecne w Internecie, jak i agencje interaktywne. Ale uwaga, dyfuzja wiedzy i kompetencji już zdaniem respondentów nastąpiła - zdecydowana ich większość deklaruje posiadanie unikatowych kompetencji e-marketingowych wewnątrz samej organizacji.
Raport w pigułce:
• Posiadanie witryny firmowej jest w populacji polskich spółek giełdowych powszechne
• 87% badanych przedsiębiorstw uruchomiło swoją pierwszą witrynę firmową przed zaoferowaniem swoich akcji w ofercie publicznej.
• 51% polskich spółek giełdowych, nie zmieniało gruntownie wyglądu czy konstrukcji swojej witryny korporacyjnej od momentu jej uruchomienia.
• W większości udzielonych odpowiedzi (57,1%) witryny korporacyjne zostały utworzone przez wyspecjalizowany w budowaniu takich serwisów podmiot gospodarczy.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
5 grzechów głównych w e-marketingu
-
16 porad dla start-upów jak zdobyć nowych klientów
-
Marketing internetowy: co robić żeby był skuteczny?
-
Strona biznesowa na Google+: jak zwiększyć jej popularność?
-
Firma w Internecie to nie tylko strona www
-
Reklama i promocja w Internecie a podatki
-
Reklama tradycyjna a marketing internetowy
-
Reklama internetowa coraz gorzej postrzegana
-
Rynek reklamy online 2009: będą cięcia