eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Błaszczykowski i Milik detronizują Lewego

Błaszczykowski i Milik detronizują Lewego

2016-06-30 13:49

Błaszczykowski i Milik detronizują Lewego

Arkadiusz Milik © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

Na chwilę przed pierwszym gwizdkiem i meczem z Portugalią o półfinał Mistrzostw Europy w piłce nożnej 2016, w IMM przyjrzeliśmy się bliżej medialnej sile rażenia polskich piłkarzy biorących udział w Euro. Pod względem liczby wzmianek mecz wygrywa Arkadiusz Milik. Natomiast najwięcej emocji wśród internautów wzbudza obecny król strzelców – Jakub Błaszczykowski. Medialny wizerunek reprezentacji zmienia się równie szybko, jak sytuacja na boisku. Personal branding w mediach społecznościowych w oparciu o analitykę mediów powinien być zatem budowany z podobną determinacją, co wypracowywanie sytuacji bramkowych podczas meczu.

Przeczytaj także: Lewandowski pobił Wasyla

W okresie od 1 do 28 czerwca, biorąc pod uwagę nazwiska wszystkich kadrowiczów uczestniczących w Mistrzostwach, na prowadzenie znacząco wysunął się Arkadiusz Milik, zostawiając w tyle nawet kapitana drużyny – Roberta Lewandowskiego. Na jego temat w badanym czasie pojawiło się ponad 53 tys. wzmianek we wszystkich mediach (prasa, radio, TV, internet i social media, co stanowiło jakieś 13,7% wszystkich wzmianek na temat polskiej reprezentacji). Srebrny i brązowy medal przypadł kolejno Robertowi Lewandowskiemu (12,7%) oraz Jakubowi Błaczykowskiemu (9,7 %). TOP 5 zamykają Grzegorz Krychowiak (po 7,1%) oraz Łukasz Fabiański (6,8%).

Lewandowski jeszcze kilka dni wcześniej był liderem zestawienia biorąc pod uwagę największą liczbę wzmianek. Jednak bieżąca sytuacja na boisku oraz strzelane gole przeniosły uwagę na inne nazwiska piłkarskie, co bardzo szybko odnotowali internauci, a przede wszystkim wykorzystały znane marki do promocji swoich produktów. Samsung do współpracy zaprosił Grzegorza Krychowiaka, a Tymbark w jednej z ostatnich kampanii „Z podwórka na stadion o Puchar Tymbarku” Arkadiusza Milika – zdobywcę pierwszego gola w meczu z Irlandią Północną podczas pierwszych rozgrywek na Euro 2016.

Nieco inaczej prezentuje się sytuacja kiedy pod uwagę weźmiemy wyniki interakcji w mediach społecznościowych, w którym liderem jest Kuba Błaszczykowski. Wzbudził on prawie 1,7 mln różnych aktywności, wliczając w to ponad 1,3 mln polubień, 305 tys. udostępnień oraz 35 tys. komentarzy. W pierwszej trójce znalazł się jeszcze Łukasz Fabiański (ponad 1,4 mln), który nie pojawił się w czołówce pod kątem największej liczby publikacji oraz Arkadiusz Milik (ponad 1,3 mln). Robert Lewandowski – jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich piłkarzy wzbudził o ponad 1mln interakcji w social mediach mniej (ponad 700tys.) od Błaszczykowskiego.

Strzał za 21 tys. lajków, obrona za 100 tys.
Emocje nie kończą się razem z gwizdkiem sędziego. Jeszcze na długo po zakończeniu meczu trwają okrzyki radości lub zawodu, podsumowania i analizy w social media. Popularność piłkarzy w mediach społecznościowych jest budowana przede wszystkim przez ich aktywność na boisku oraz zdobyte gole i dobrą obronę, stąd tak dużo interakcji na temat Kuby Błaszczykowskiego oraz Łukasza Fabiańskiego, którzy zostali w oczach użytkowników mediów społecznościowych bohaterami ostatnich spotkań. Szczególnie wysokie skoki na wykresie publikacji na osi czasu zauważamy po ostatnim meczu grupowym Polska – Ukraina (21 czerwca) oraz po walce o ćwierćfinał ze Szwajcarią 25 czerwca. Tego dnia na temat bramkarza polskiej reprezentacji pojawiło się ponad 6 tys. wzmianek, natomiast na temat Kuby Błaszczykowskiego – ponad 4,6 tys.

fot. mat. prasowe

Podział głosów

Arkadiusz Milik zdołał zdetronizować kapitana reprezentacji


Najczęściej lajkowanym postem (ponad 21 tys. razy) był ten umieszczony na portalu sportowefakty.pl o treści „GOOOOOL!!!! Kuba Błaszczykowski! BRAWO!” oraz na portalu tvn.pl, gdzie post „Łukasz Fabiański królem meczu Polska:Szwajcaria! :) Tego, co zrobił na boisku, nie da się opisać słowami. Napiszcie w komentarzach, jak oceniacie jego grę!” miał ponad 100 tys. lajków oraz 3,4 tys. udostępnień.
„Co tu pisać!!! Spisał się na medal ! Jak ja się uryczałam i mąż nie mógł mnie uspokoić to naprawdę był mecz !!! Dziękujemy” – pisała internautka ze wzruszeniem na Facebooku.

fot. mat. prasowe

Interakcje na osi czasu

Wysokie skoki na wykresie publikacji na osi czasu zauważamy po ostatnim meczu grupowym Polska – Ukraina


Żółta kartka dla Milika
Również niewykorzystane okazje na boisku powodują szybsze bicie serca wśród internautów, a co za tym idzie, generują większą liczbę wzmianek. Z taką sytuacją spotkał się właśnie lider zestawienia benchmarkowego Arkadiusz Milik. Z reguły internauci obrazowali to w postaci memów przedstawionych częściej w zabawny, prześmiewczy oraz ironiczny niż obraźliwy sposób.
"Jeśli będę miał córkę to chce żeby jej dziewictwa pilnował Fabiański. Wystarczy ze jej chłopakiem będzie Milik” – pisał jeden z użytkowników Twittera w poście udostępnionym ponad 1tys. razy.
Często udostępniano również post zamieszczony na stronie Facebookowej wiedzabezużyteczna.pl (ponad 900 razy).

 

1 2

następna

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: