eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Działania marketingowe i PR w polskich firmach w 2015 roku

Działania marketingowe i PR w polskich firmach w 2015 roku

2015-12-02 13:25

Przeczytaj także: Czego wciąż nie rozumiemy w Inbound Marketing?


Ewaluacja działań – „nie, dziękuję”


Działy marketingu i PR w zasadzie nie korzystają ze wskaźników mierzących efektywność podejmowanych działań. Aż 71% firm (wzrost o 8% w porównaniu do roku 2013) deklaruje, że nie korzysta z żadnych mierzalnych kryteriów i opiera się tylko o własną ocenę. Tam, gdzie wskaźniki są stosowane, są to najczęściej wskaźniki sprzedażowe.
- Tak jak w poprzedniej edycji badania są to najbardziej zaskakujące wnioski, pokazujące, że tak naprawdę w większości działów marketingu i PR firmy działają intuicyjnie a podejmowane decyzje nie wynikają z analizy skuteczności podejmowanych działań – powiedział Adam Sanocki.

Światowe trendy vs lokalne uwarunkowania


Świat się zmienia. Zmieniają się media, zmieniają się ludzie. Mamy rosnącą przepaść pomiędzy cyfrowymi tubylcami i cyfrowymi imigrantami, którzy gdzie indziej szukają i inaczej przyswajają podane im informacje. Mamy także zjawiska, takie jak attention crash (zablokowanie uwagi odbiorców) oraz niezwykle istotny nowy proces podejmowania przez Klientów decyzji zakupowych. Czy te światowe trendy mają znaczenie dla naszych działów marketingu i PR?
Z tegorocznych badań wynika, że zdecydowana większość firm w Polsce (88%) nie słyszała o pojęciu Inbound Marketingu, a z tych firm które zdają sobie sprawę czym jest, aż 66% ocenia udział tego podejścia w ich strategii marketingowej jako żaden (0%).

- Czy polskie firmy przenoszą ciężar działań komunikacyjnych z pustych w kalorie przymiotników opisujących jakie są cudowne na aktywności, które stanowią wartość dla tych z którymi chcą się komunikować? Jak dużo szefów działów marketingu i PR zastanawia się w jaki sposób komunikować się ze swoimi obecnymi i potencjalnymi Klientami, aby ich produkty czy usługi odpowiadały na ich realne potrzeby i rozwiązywały problemy? Być może nad tym zastanowimy się podczas naszych kolejnych badań - konkluduje Adam Sanocki.

fot. mat. prasowe

Inbound marketing

Większość respondentów nie spotkała się z terminem inbound marketing



poprzednia  

1 2

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: