Moda w Polsce z potencjałem
2015-12-02 14:18
Moda w Polsce z potencjałem © zhu difeng - Fotolia.com
Przeczytaj także: Centra handlowe przed wyzwaniami
Dane przedstawione w raporcie jasno dowodzą, że opinie, według których sektor modowy jest już na tyle nasycony, że trudno mu się rozwijać, nie do końca mają związek z rzeczywistością.„Przedstawione fakty jasno wskazują, że Polska ma duży potencjał w zakresie ekspansji nowych marek, jak również rozwoju sieci placówek działających już na rynku najemców.” – komentuje Anna Staniszewska, Dyrektor Działu Analiz Rynkowych i Doradztwa CEE, BNP Paribas Real Estate Poland.
Najwyższa pora na marki luksusowe i premium
W ciągu ostatnich pięciu lat w naszym kraju pojawiło się około 70 marek z sektora premium. Warto wymienić tu chociażby Louis Vuitton, Hugo Boss, Burberry, Ermenegildo Zegna, Chanel czy Hermes. Funkcjonują one zarówno w samodzielnych lokalizacjach jak i butikach multibrandowych. Potencjał tego segmentu oddaje liczba niespełna 50 tys. Polaków deklarujących posiadanie aktywów płynnych o wartości od 1 do 8 milionów Euro. Co ciekawe, ośmiu na dziesięciu z nich żyje w aglomeracji warszawskiej. Jak podkreślają autorzy raportu, coraz większą rolę w rozwoju segmentu marek premium odgrywa turystyka i turystyka biznesowa. W porównaniu do Węgier albo Czech, gdzie liczba turystów w 2014 roku osiągnęła odpowiednio 9,5 miliona i 8 milionów, nad Wisłą ruch turystyczny oszacowany został na prawie 16 milionów, z czego 35 proc. stanowili goście z zagranicy.
fot. zhu difeng - Fotolia.com
Moda w Polsce z potencjałem
Ulice handlowe to kolejny format handlowy
Eksperci BNP Paribas Real Estate Poland podkreślają, że ulice handlowe są kolejnym etapem rozwoju rynku handlowego nad Wisłą. Fundusze europejskie skutecznie wspierają rozwój i rewitalizację przestrzeni publicznych w Polsce. Istotnym elementem jest także rosnąca świadomość społeczna związana z potrzebą strategicznego podejścia do tworzenia i zarządzania przestrzeniami publicznymi, w tym ulicami handlowymi. Poza typowymi powierzchniami funkcjonującymi na high street obserwujemy powstawanie nowych, konceptualnych form handlowych jak np. kompleks Ethos na placu Trzech Krzyży w Warszawie, dom handlowy Vitkac czy Likus Concept Stores.
„Ważne, żeby na rozwój ulic handlowych nie patrzeć przez pryzmat rywalizacji z tradycyjnymi centrami handlowymi. Reprezentacyjne, doskonale zlokalizowane, dobrze zarządzane i co kluczowe, atrakcyjne z punktu widzenia mieszkańców, turystów, instytucji kultury i sztuki przestrzenie mogą być doskonałym uzupełnieniem dobrze prosperujących galerii.” – podkreślaFabrice Paumelle, Dyrektor Działu Powierzchni Handlowych BNP Pribas Real Estate Poland.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Ulice handlowe w czasach pandemii. Co się zmienia?
-
Handlowe ulice w Warszawie: stracą czy zyskają na pandemii?
-
Galerie handlowe w Warszawie mają silną konkurencję
-
Od targu do galerii. 100 lat handlu w Warszawie
-
Ulice handlowe odzyskają dawny blask?
-
Powierzchnie handlowe w rozkwicie
-
Centra handlowe w Polsce IV kw. 2014
-
Centra handlowe w Polsce i na świecie
-
Rynek handlowy z potencjałem
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)