eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Jak nowe technologie zmieniają zachowania konsumenta?

Jak nowe technologie zmieniają zachowania konsumenta?

2015-09-16 11:49

Jak nowe technologie zmieniają zachowania konsumenta?

Jak nowe technologie zmieniają zachowania konsumenta? © patcharaporn1984 - Fotolia.com

Nie ma współczesnego handlu bez technologii, która stała się niemal nieodzownym elementem każdej transakcji. Powszechność jej użycia nie pozostała bez wpływu na doświadczenia zakupowe i to zarówno z punktu widzenia kupującego, jak i sprzedawcy. To jeden z wniosków, jaki nasuwa się po lekturze raportu opublikowanego przez MasterCard.

Przeczytaj także: Europejski konsument na rynku. Jak kupujemy?

Raport MasterCard pt. Konsument Nowej Ery – przewodnik dyrektora marketingu („CMO’s Guide to the Omnishopper”) dowodzi również, że urządzenia cyfrowe pomagają w podejmowaniu świadomych decyzji już ośmiu na dziesięciu klientom. Technologia pomaga również dokonywać korzystniejszych transakcji niż miało to miejsce w czasach, gdy jej obecność nie była jeszcze tak powszechna. Wprawdzie sprzedaż w sklepach stacjonarnych to ciągle 9 na 10 wszystkich wydatków na zakupy, jednak klienci podkreślają, że ich świadomość w porównaniu z poprzednimi latami znacznie wzrosła - nie tylko lepiej wiedzą, co kupować, ale też nabywają towary od węższego grona uprzednio wyselekcjonowanych sprzedawców.

W raporcie zebrano dane z badań przeprowadzonych na konsumentach z całego świata, które połączono z wiedzą praktyczną uzyskaną na podstawie transakcji od firmy MasterCard.

Kluczowe wnioski z raportu:
  • Wykorzystywanie nowoczesnych technologii w czasie zakupów stało się już niemal standardem: 80% klientów deklaruje korzystanie ze zdobyczy technologicznych w czasie dokonywania zakupów, na przykład z porównywarek cen w smartfonach, usługi “click and collect”, dzięki którym robią zakupy w e-sklepach, a odbierają je w sklepach stacjonarnych, oraz rozwiązań technologicznych w sklepie stacjonarnym do sprawdzenia lub zamówienia produktów. Ponadto sześciu na dziesięciu klientów poświęca więcej czasu na przedzakupowy rekonesans w Internecie niż jeszcze dwa lata temu.
  • Sklepy stacjonarne są nadal popularne: Konsument nowej ery preferuje sklepy stacjonarne z powodu lepszej obsługi klienta, społecznego aspektu zakupów oraz szybszego tempa ich realizacji. Może stanowić to czynnik, który odpowiada za stosunkowo mało dynamiczny rozwój e-handlu, którego średni udział w całkowitej wartości sprzedaży detalicznej wynosi 7,5% w skali globalnej.
  • Konsumenci szukają konkretnych produktów i chcą je kupić w możliwie najmniej kłopotliwy sposób: Dziś konsumenci wiedzą, czego chcą. Najczęstszym powodem frustracji, o którym mówi 73% respondentów, jest brak produktów w sklepie, co z kolei świadczy o znaczeniu, jakie ma zarządzanie magazynem dla handlowców.
  • Konsumenci kupują sprytniej i korzystniej: Aż 80% klientów na całym świecie twierdzi, że kupuje korzystniej zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i w Internecie.
  • Najważniejsze znaczenie dla handlowców ma lojalność „klienta nowej ery” : Mimo iż mają oni nieskończenie wielki wybór produktów w zasięgu jednego kliknięcia, tylko 26% kupujących lubi testować nowe sklepy. Może to być wyzwanie dla tych przedsiębiorców, którzy chcą przyciągnąć nowych klientów. Tylko 20% respondentów stwierdziło, że dzięki nowinkom technologicznym rozważali zakupy w nowym miejscu.

Metodologia:
Poradnik CMO’s Guide to the Omnishopper powstał na podstawie danych transakcyjnych pozyskanych przez MasterCard oraz rezultatów badania konsumenckiego przeprowadzonego na dziewięciu rynkach: w Brazylii, Chinach, Niemczech, Hong Kongu, Indonezji, Polsce, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, USA i Wielkiej Brytanii. Badanie internetowe z udziałem 11.337 respondentów przeprowadzono w lipcu 2015 r.

Pora na corporate wellness

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: