Niska cena, czyli jak namówić klientów na zakupy w Internecie
2015-08-21 10:54
Co skłania do zakupów w sieci? © Andrey Popov - Fotolia.com
Przeczytaj także: E-commerce: na co narzekają klienci sklepów internetowych?
Jak sprawić, aby internauci częściej robili zakupy w Internecie? To pytanie bez wątpienia zaprząta głowy wielu e-sprzedawców. Odpowiedź na nie mogą znaleźć w najnowszym raporcie o rynku e-commerce. Okazuje się, że czynnikiem motywującym do wydawania pieniędzy w sieci byłyby niższe koszty dostawy. Tak odpowiada aż 71 proc. użytkowników komputerów stacjonarnych, 69 proc. użytkowników laptopów, 66 proc. użytkowników smartfonów i 62 proc. użytkowników tabletów. Niezależnie od wykorzystywanego urządzenia większość respondentów wskazuje też na niższe ceny towaru niż w sklepach tradycyjnych i zniżkę dla osób kupujących przez internet.
– Wysokie koszty dostawy to jeden z najczęściej wymienianych czynników, który zniechęca internatów do robienia zakupów online. Sklepy, które obniżają koszty transportu towaru, a tym samym stosują korzystną politykę dostaw, są chętniej i częściej odwiedzane przez e-konsumentów – komentuje Karolina Karaś z firmy Gemius.
– Niektóre e-sklepy ukrywają koszty dostawy w cenie produktu. Taki zabieg nie przynosi jednak długofalowych korzyści. Wynika to z tego, że ponad połowa internautów odwiedzających sklepy internetowe korzysta także z porównywarek cen. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że konsument, który to zauważy, nie skorzysta po raz kolejny z oferty danego sklepu – mówi Karaś.
Ważna nie tylko cena dostawy i towaru
Ale dla e-klientów ważna jest nie tylko cena. Jedna piąta z nich deklaruje, że częściej kupowaliby w sieci, gdyby jakość sprzedawanych produktów była wyższa, obsługa klienta lepsza, a korzystanie z e-sklepów łatwiejsze.
fot. mat. prasowe
5 powodów skłaniających do częstszych e-zakupów
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Cyber Week 2022: Black Friday i Cyber Monday z rekordami
-
E-commerce w Polsce 2022. Są najnowsze dane
-
Black Friday 2022. Co prognozują eksperci?
-
E-commerce powoli hamuje
-
Efektywność zmian w e-commerce można mierzyć. Zobacz, jak to zrobić
-
Rosną wydatki w e-commerce
-
Jeśli zakupy w sieci, to zdecydowanie na laptopie
-
Zakupy online (ale nie spożywcze) wybiera już 88 proc. Polaków
-
Akt o usługach cyfrowych. Jak wpłynie na e-commerce?
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)