eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Niska cena, czyli jak namówić klientów na zakupy w Internecie

Niska cena, czyli jak namówić klientów na zakupy w Internecie

2015-08-21 10:54

Niska cena, czyli jak namówić klientów na zakupy w Internecie

Co skłania do zakupów w sieci? © Andrey Popov - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Dla kupujących w sieci liczy się przede wszystkim cena. To główny wniosek, jaki nasuwa lektura najnowszego raportu o rynku e-commerce. Okazuje się bowiem, że większość pytanych skłonna byłaby częściej robić zakupy w sieci, o ile koszty dostawy byłyby niższe, a cena artykułów bardziej atrakcyjna. Liczą się jednak nie tylko oszczędności.

Przeczytaj także: E-commerce: na co narzekają klienci sklepów internetowych?

Jak sprawić, aby internauci częściej robili zakupy w Internecie? To pytanie bez wątpienia zaprząta głowy wielu e-sprzedawców. Odpowiedź na nie mogą znaleźć w najnowszym raporcie o rynku e-commerce. Okazuje się, że czynnikiem motywującym do wydawania pieniędzy w sieci byłyby niższe koszty dostawy. Tak odpowiada aż 71 proc. użytkowników komputerów stacjonarnych, 69 proc. użytkowników laptopów, 66 proc. użytkowników smartfonów i 62 proc. użytkowników tabletów. Niezależnie od wykorzystywanego urządzenia większość respondentów wskazuje też na niższe ceny towaru niż w sklepach tradycyjnych i zniżkę dla osób kupujących przez internet.

– Wysokie koszty dostawy to jeden z najczęściej wymienianych czynników, który zniechęca internatów do robienia zakupów online. Sklepy, które obniżają koszty transportu towaru, a tym samym stosują korzystną politykę dostaw, są chętniej i częściej odwiedzane przez e-konsumentów – komentuje Karolina Karaś z firmy Gemius.

– Niektóre e-sklepy ukrywają koszty dostawy w cenie produktu. Taki zabieg nie przynosi jednak długofalowych korzyści. Wynika to z tego, że ponad połowa internautów odwiedzających sklepy internetowe korzysta także z porównywarek cen. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że konsument, który to zauważy, nie skorzysta po raz kolejny z oferty danego sklepu – mówi Karaś.

Ważna nie tylko cena dostawy i towaru


Ale dla e-klientów ważna jest nie tylko cena. Jedna piąta z nich deklaruje, że częściej kupowaliby w sieci, gdyby jakość sprzedawanych produktów była wyższa, obsługa klienta lepsza, a korzystanie z e-sklepów łatwiejsze.

fot. mat. prasowe

5 powodów skłaniających do częstszych e-zakupów

Dla kupujących najważniejsze znaczenie ma atrakcyjna cena, tak produktu, jak i dostawy


Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: