eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Facebook rządzi turystyką?

Facebook rządzi turystyką?

2015-08-14 11:33

Przeczytaj także: Planowanie wakacji bez Internetu: czy to jeszcze możliwe?


Respondenci badania przy planowaniu wakacji szukali przydatnych informacji przede wszystkim na stronach i forach z opiniami innych internautów (42 proc.), stronie internetowej biura podróży (31 proc.) oraz serwisach biur i agencji podróży, działających jedynie w Internecie (21 proc.). Najważniejszym źródłem informacji przy podjęciu decyzji o rezerwacji wakacji są strony z opiniami internautów (59 proc.), strona internetowa danego operatora (39 proc.) oraz rekomendacje rodziny i znajomych (31 proc.).

Deloitte analizuje nie tylko skąd czerpiemy informacje na temat wakacji, ale także za pomocą jakich urządzeń. Turyści korzystają z pełnej palety sprzętu, który oferują im nowoczesne technologie. Oferty wyjazdów wakacyjnych turyści sprawdzają i porównują na smartfonie i tablecie, ale w przypadku rezerwacji preferują laptopa. 33 proc. badanych korzystało z co najmniej dwóch urządzeń podczas planowania swoich ostatnich wakacji. Jedynie 20 proc. ankietowanych użyło smartfona zarówno do szukania, jak i rezerwacji wyjazdu.

Zdaniem ekspertów Deloitte branża turystyczna w dalszym ciągu nie zdaje sobie jeszcze sprawy, że każdy klient jest potencjalnym sympatykiem lub krytykiem oferowanych przez nią usług. Dla przykładu, po powrocie z wakacji jedna trzecia turystów w Wielkiej Brytanii zostawiła swoją opinię na ich temat w Internecie, z czego 16 proc. podzieliło się swoimi spostrzeżeniami w mediach społecznościowych. Ponad 50 proc. menedżerów firm turystycznych wierzy, że są w tyle za konkurencją odnośnie obecności swojego biznesu w mediach cyfrowych.
„Firmy muszą się dobrze odnaleźć w tej rzeczywistości. W tym kontekście możliwości jakie dają kanały cyfrowe są bardzo duże, lecz firmy powinny przyglądać się zarówno zachowaniu swoich klientów w kanałach tradycyjnych oraz cyfrowych, zarówno przed, w trakcie jak i po podróży. Umiejętne wykorzystanie kanałów cyfrowych może pozwolić zwiększyć efektywność prowadzenia biznesu” – podsumowuje Jakub Wróbel.

Jak dodają autorzy opracowań - firmy, które zdecydują się skorzystać z technologii cyfrowych do komunikacji z klientem, będą rozwijać się szybciej od swoich konkurentów. I wygra ta firma, która szybciej dostosuje się do zmiennego rynku. Zintegrowana strategia cyfrowa nie powinna dotyczyć tylko komunikacji czy promocji, ale wszystkich działów firmy.

Informacje o raporcie
Dane zamieszczone w niniejszym materiale pochodzą z następujących raportów: Raport brytyjskiego oddziału Deloitte „Travel Consumer 2015. Engaging the empowered holidaymaker” powstał we współpracy z British Travel Awards na podstawie badania przeprowadzonego wśród ponad 40 tys. brytyjskich turystów (osoby w wieku 16+), publikacja: kwiecień 2015 r. Globalny raport amerykańskiego oddziału Deloitte Digital Channels in Travel pt. “Social? That’s for consumers. For travel companies, social media means business. As digital channels mature in scope and power, the industry needs to catch up”, powstał we współpracy z portalem Facebook, i analizuje opinie 10,5 tys. użytkowników mediów społecznościowych z dwunastu krajów (Australia, Brazylia, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Japonia, Meksyk, Hiszpania, Szwecja, Wielka Brytania, USA), publikacja: styczeń 2015 r.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: