eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Konsumenci cenią polskie kosmetyki

Konsumenci cenią polskie kosmetyki

2015-06-27 01:10

Konsumenci cenią polskie kosmetyki

Konsumenci cenią polskie kosmetyki © kudryshanna - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Badanie przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia pokazuje, że dla Polaków ma znaczenie, czy kupowane przez nich kosmetyki pochodzą od rodzimych producentów. 54% respondentów przyznaje, że zwraca na to uwagę – najczęściej są to kobiety i osoby po 35 roku życia. Wśród polskich marek najbardziej znana jest Ziaja, przed marką Soraya i Dr Irena Eris/Lirene.

Przeczytaj także: Polski rynek kosmetyczny rośnie szybciej niż francuski

Największymi zwolenniczkami polskich kosmetyków są kobiety powyżej 35 roku życia. Ogólnie 54% respondentów przyznaje, że ma dla nich znaczenie, czy kosmetyk, który wybierają, pochodzi z Polski. Na polskie pochodzenie kosmetyków rzadziej zwracają uwagę mężczyźni (49%) niż kobiety (59%) oraz osoby w najmłodszej badanej grupie wiekowej (18-24).

Wśród dziesięciu najbardziej znanych spontanicznie marek kosmetyków, niezależnie od kraju pochodzenia, znalazły się trzy polskie marki: Ziaja, Soraya oraz Dr Irena Eris/ Lirene.
Polskie marki kosmetyczne od wielu lat intensywnie pracują nad swoim wizerunkiem, czego efekty widać. Polskie kosmetyki nie ustępują jakością kosmetykom zagranicznym i są doceniane przez polskich konsumentów. Warto zwrócić uwagę, że branża kosmetyczna ma w naszym kraju swoje długie tradycje. Jeszcze w czasach RWPG Polska specjalizowała się właśnie w produkcji kosmetyków i polskie produkty były uznawane za bardzo dobre jakościowo w innych krajach bloku wschodniego. Z naszego badania wynika, że Polacy, a zwłaszcza Polki chętnie kupują polskie kosmetyki. Polskie marki oferują zarówno zaawansowane technologicznie produkty, które jakością nie ustępują tym zagranicznym, jak również znacznie tańsze kosmetyki dostępne w zasadzie dla każdego. W ten sposób klienci otrzymują pełen wachlarz produktów prosto z Polski. To, że konsumenci deklarują zainteresowanie polskimi kosmetykami jest częścią pozytywnego ostatnio trendu doceniania polskiej jakości – mówi dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

fot. mat. prasowe

Czy ma znaczenie, że kosmetyk pochodzi z Polski - podział na wiek

Największą wagę do tego, czy kupowane kosmetyki pochodzą z Polski przykładają osoby po 35 roku życia


fot. mat. prasowe

Najbardziej znane polskie marki kosmetyczne (TOP 5), znajomość spontaniczna

Ziaja jest zdecydowanie najbardziej znaną polską marką kosmetyczną


Informacja o badaniu


Badanie zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI (ankiety online) na własnym panelu badawczym epanel.pl w dniach 14-18.05.2015 wśród osób, które w ciągu ostatnich 3 miesięcy kupiły dowolny produkt kosmetyczny i były osobami decyzyjnymi w zakresie tego zakupu. Próba N=500. Próba reprezentatywna dla ogólnopolskiej populacji internautów pod względem płci, wieku, wielkości miejscowości zamieszkania i województwa.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: