eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Wszystko o ASO – pozycjonowanie aplikacji mobilnych w pigułce

Wszystko o ASO – pozycjonowanie aplikacji mobilnych w pigułce

2015-05-05 13:31

Wszystko o ASO – pozycjonowanie aplikacji mobilnych w pigułce

SEO © vege - Fotolia.com

Według badań, 63% wszystkich aplikacji mobilnych odkrywamy po raz pierwszy w App Store’ach. Rynek mobilny rozwija się niezwykle dynamicznie i coraz więcej deweloperów dostrzega wartość pozycjonowania swoich produktów w internecie. Gdzie trzeba zacząć? Przede wszystkim od przeczytania wszystkiego, co powinieneś wiedzieć o technikach ASO.

Przeczytaj także: 6 sztuczek na samodzielne pozycjonowanie strony

Zostań mistrzem ASO


ASO to skrót od App Store Optimization i można je w skrócie wyjaśnić jako pozycjonowanie dla aplikacji mobilnych. Jest to proces polegający na optymalizacji danej aplikacji w internecie, aby znajdowała się wyżej w wynikach wyszukiwania. Im wyższy wynik, tym więcej osób wejdzie na stronę. A im więcej wejść, tym prawdopodobnie więcej osób pobierze aplikację - to z kolei wiąże się z większym przychodem. Jak więc powinien przebiegać proces optymalizacji i pozycjonowania?

Zbadaj rynek i szacuj realistycznie


To pierwszy krok, który może Cię ustrzec od kosztownych błędów w przyszłości. Aplikacje mobilne to ryzykowna sprawa - zwłaszcza, gdy sprzedaje się je po raz pierwszy. Dlatego też trzeba mocno uważać na to, by nie paść ofiarą niewłaściwych szacunków, zwłaszcza co do grupy docelowej. Należy krytycznie spojrzeć na planowanie zysków i realistycznie podchodzić do ich szacowania – bo przecież od tego zależy sukces kampanii.

Słuchaj swoich klientów i wprowadzaj aktualizacje


Nie zakładaj, że pierwsza wersja będzie doskonała. Nastaw się na pracę nad produktem już wystawionym do sprzedaży. Słuchaj swoich klientów i patrz, jakie sugerują zmiany. To oni są użytkownikami Twojego produktu, więc powinni być papierkiem lakmusowych użyteczności aplikacji. Poprawiaj i usprawniaj – czas przewidziany na to nie powinien przekraczać 3-5 dni. Klienci zauważą, że słuchasz ich feedbacku i tym bardziej docenią Twój produkt. Tym samym tworzysz sobie grono oddanych odbiorców - a to zawsze jest w cenie.

fot. vege - Fotolia.com

SEO

Znajomość tradycyjnych technik SEO bardzo pozytywnie wpłynie na popularność aplikacji w internecie.


Silna strategia marketingowa to podstawa


Nie wystarczy założyć, że aplikacja „sama się sprzeda”, bo jest tak dobra. Nie wystarczy też ufać, że jedynie dzięki promocji na Facebook’u osiągniesz sukces. Jeśli poważnie podchodzisz do swojego produktu i chcesz go dobrze wypozycjonować, a docelowo oczywiście – sprzedać – po prostu musisz poświęcić sporą część budżetu na marketing. Dobrze jest zainwestować w wysokiej jakości recenzje, bo mogą przyciągnąć sporą rzeszę klientów.

Optymalizacja pierwszym krokiem do sukcesu


Optymalizacja jest pierwszym krokiem, ale nie kluczem do sukcesu, ponieważ na dobre wypozycjonowanie aplikacji wpływa sporo czynników. Oczywiście znajomość tradycyjnych technik SEO bardzo pozytywnie wpłynie na popularność aplikacji w internecie. Odpowiednio dobrane słowa kluczowe, optymalizacja pod sklep, określenie grupy odbiorczej, buzz marketing, dobry content… To wszystko powinno znaleźć się na Twojej liście priorytetów podczas promowania aplikacji.

Co trzeba wziąć po uwagę?

  1. Strona profilowa aplikacji. To wizytówka Twojego produktu, dlatego skup się na tym, by wyglądała wyjątkowo atrakcyjnie i przyciągała wzrok internauty. Bardzo ważne jest strategiczne myślenie. Przyjmij jedną drogę do osiągnięcia danego celu i konsekwentnie realizuj założony plan. Jednocześnie bądź elastyczny i na bieżąco analizuj sytuację, aby móc optymalizować ofertę swojej aplikacji.
  2. Dobór odpowiednich słów kluczowych. Trzeba mówić językiem naszych potencjalnych klientów. Chodzi więc o zauważenie odpowiednich trendów, jakie mogą mieć wpływ na to, co aktualnie internauci wpisują w wyszukiwarkę. Dostrzegaj również, jakich słów używają do opisania szukanej rzeczy. Ważna jest także konkurencyjność danych fraz. Według badań robionych przez MobileDevHQ, aplikacje zawierające w swoim tytule słowa kluczowe, pojawiają się o 10,3% wyżej w wynikach wyszukiwarki, niż aplikacje, które w tytule fraz nie mają.
  3. Grafika. I chodzi tu nie tylko o logo, które w ogromny sposób wpływa na ostateczną decyzję klienta, ale także o screenshoty. Mogą one stać się prawdziwą ulotką dla Twojej aplikacji. Dobrze, jeśli screenshoty przedstawiają, jak wygląda aplikacja wewnątrz – wszystko powinno być jasno przedstawione i komunikować korzyści, by jak najlepiej zachęcić odbiorców.
  4. Teksty. Atrakcyjne treści skutecznie zachęcają internautę do kupna lub pobrania aplikacji. W krótkim opisie, dostosowanym oczywiście do urządzeń mobilnych, powinny się znaleźć najważniejsze informacje dotyczące produktu oraz korzyści dla klienta. Opis może mieć około 3 zdania i powinien zawierać istotne słowa kluczowe.
  5. Dodatkowo… Oprócz tego, weź pod uwagę pozostałe formy promocji, takie jak np. kampanie display, buzz marketing na social media, wzmianki o aplikacji w prasie czy stworzenie filmiku instruktażowego i umieszczenie go na stronie profilowej aplikacji.

Trend na ASO


Aplikacje to produkt jak każdy inny i jako taki potrzebują odpowiedniej strategii marketingowej, która pozwoli na rozwój sprzedaży. ASO, jako dopasowane do aplikacji mobilnych SEO, daje ku temu sporo możliwości. Dobrze jest więc zapoznać się ze wszystkimi wskazówkami i wdrożyć je do swojej kampanii. Efekty mogą Cię pozytywnie zaskoczyć.

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: