eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Oferty SEO w serwisach zakupów grupowych

Oferty SEO w serwisach zakupów grupowych

2012-10-02 09:40

Oferty SEO w serwisach zakupów grupowych

SEO © adimas - Fotolia.com

Atrakcyjna oferta to już pewien synonim zakupów grupowych. Jednak czy każda oferta jest na tyle atrakcyjna, aby zaryzykować "w ciemno"? W wielu przypadkach skorzystanie z takiej "atrakcyjnej" oferty nie tylko może nie przynieść oczekiwanych efektów, ale także przysporzyć klientom wielu kłopotów. Do takich usług należy pozycjonowanie firmowej strony internetowej w wyszukiwarkach. Chęć wywiązania się z umowy w krótkim czasie często wiąże się z działaniami niezgodnymi z wytycznymi wyszukiwarek. To dla firmy może oznaczać bardzo poważne konsekwencje, łącznie z wyrzuceniem strony internetowej z indeksu. Korzystając z atrakcyjnej oferty SEO na portalu zakupów grupowych należy szczególnie uważać na klika elementów takich jak: cena, warunki umowy, metody pozycjonowania.

Przeczytaj także: Pozycjonowanie: abonament czy płatność za pozycję fraz?

„Atrakcyjna” oferta pozycjonowania w serwisach grupowych

Serwisy grupowe pełne są atrakcyjnych ofert różnego rodzaju usług. W ostatnim czasie coraz więcej firm (trudno je nazwać profesjonalnymi agencjami SEO) oferuje pozycjonowanie strony firmowej w wyszukiwarkach. Najczęściej są to oferty nadzwyczaj atrakcyjne z ogromnymi rabatami (np. zamiast 4000 zł tylko 199 zł za 6 miesięcy pozycjonowania). Firmy te oferują pozycjonowanie strony nawet na 10 fraz. Niektóre nawet uczciwie zaznaczają, że z 10 fraz większość to frazy regionalne. Jednak warunek pozycjonowania fraz ogólnych także opatrzony jest pewnym obostrzeniem (np. do 1 miliona wyników wyszukiwania, czyli frazy średnio lub mało konkurencyjne). Generalnie w większości przypadków klient ma mały wpływ na wybór pozycjonowanych fraz. Firma przeważnie tak manewruje klientem, aby wybrał frazy dogodne dla niej i łatwe do szybkiego wypozycjonowania.

Firmy dają gwarancję, że na pewną liczbę fraz strona wejdzie do TOP10, a na dodatek gwarantują, że strona nie zostanie zablokowana przez Google. Takie warunki z pozoru wyglądają na atrakcyjne. Jednak po dokładniejszym przyjrzeniu się umowie, sprawa nie wygląda już tak pięknie.

Cena – czy to jest możliwe?

Cena produktów oferowanych w serwisach zakupów grupowych musi być atrakcyjna. Spora część ofert pozycjonowania to wręcz niebywałe okazje. Jednakże w większości przypadków pozycjonowanie fraz ogólnych i regionalnych oraz przeprowadzenie profesjonalnej kampanii SEO jest niemożliwe za tę sumę. Niska cena może być podyktowana jedynie celami marketingowymi oferenta. W celach reklamowych agencje mogą pokusić się o przeprowadzenie kampanii SEO za cenę nieco dumpingową. Jednak dobre agencje SEO nie muszą uciekać się to tego typu reklamy.

fot. adimas - Fotolia.com

SEO

Korzystając z atrakcyjnej oferty SEO na portalu zakupów grupowych należy szczególnie uważać na klika elementów takich jak: cena, warunki umowy, metody pozycjonowania

Z analizy charakteru i ilości ofert wynika, że większość firm z serwisów zakupów grupowych uczyniło oficjalny kanał sprzedaży swoich usług. Proponowaną tam niską cenę na czymś muszą sobie „odbić”. Najczęściej na słabej jakości, która wiąże się ze stosowaniem metod „maszynowych”, często niezgodnych z wytycznymi Google. Właściwie żadna strategia SEO oferowana w serwisach zakupów grupowych nie będzie przez to dostosowana do profilu i ogólnych celów marketingowych firmy. Z drugiej strony trafiają się oferty, w których cena jest mocno zawyżona, jeśli się uwzględni ich warunki – mała liczba fraz słabo konkurencyjnych, w głównej mierze frazy regionalne. Często sama promocja cenowa jest przedstawiona w krzywym zwierciadle.

Większość manipulacji ceną ofert SEO w serwisach zakupów grupowych wynika z niewielkiej wiedzy klientów nie tylko o samej usłudze pozycjonowania, ale głównie o realnych kosztach SEO.

W SEO nie ma gwarancji 100%

Nawet amatorzy wiedzą, że w SEO nikt nikomu żadnych gwarancji dać nie może. Większość ofert pozycjonowania w serwisach grupowych zawiera gwarancję, że w okresie 6 lub 12 miesięcy na kilka fraz (np. 4 z 10) strona znajdzie się w TOP10. Abstrahując od faktu, że gwarancja ta w praktyce dotyczy fraz regionalnych lub tych mało konkurencyjnych, to obecnie żadna profesjonalna agencja nie da nam gwarancji (pomijając gwarancję zwrotu pieniędzy w przypadku nieosiągnięcia ustalonych wyników), że dane frazy znajdą się na 100% na określonych pozycjach. Nie stanie się tak nawet w przypadku najprostszych haseł. Algorytm Google zmienia się praktycznie z dnia na dzień. Zapewnienie, które często spotyka się w ofertach SEO w serwisach grupowych, jest swego rodzaju manipulacją klientem, który nie zdaje sobie sprawy, ile czynników wpływa na wysoką pozycję strony w wynikach wyszukiwania. W wielu przypadkach osiągnięcie wysokiej pozycji nie jest możliwe nawet przy użyciu metod „na skróty”, niezgodnych z wytycznymi. Osobną sprawą jest sytuacja, kiedy takiej firmie przyjdzie umieścić w TOP10 wiele fraz dla kilku klientów wobec siebie konkurencyjnych.

 

1 2

następna

oprac. : Grupa TENSE Grupa TENSE

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: