eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Oferty SEO w serwisach zakupów grupowych

Oferty SEO w serwisach zakupów grupowych

2012-10-02 09:40

Przeczytaj także: Pozycjonowanie: abonament czy płatność za pozycję fraz?


Umowa – na jaki okres i na jakich zasadach.

W serwisach zakupów grupowych można znaleźć czasowe i zadaniowe oferty pozycjonowania. Klienci skuszeni ofertą (płatność tylko za efekty) często podpisują umowy pozycjonowania na długi okres bez dokładnego sprawdzenia warunków tejże umowy. Celem firm jest związanie klienta na długi okres, niezależnie do wyników. Trudno uznać dobrym wynikiem wypozycjonowanie strony na kilka fraz regionalnych (plus nazwę własną klienta). Większość firm oferujących takie umowy z góry wie, że ich zysk będzie wynikał z pozycjonowania fraz regionalnych, łatwiejszych. Warto dokładnie się zapoznać, jak sformułowana jest umowa oraz jakie stawki będziemy płacić za wysokie pozycje fraz regionalnych, a jakie za frazy ogólne. I wreszcie – czy takie same stawki będą obowiązywały przez cały okres trwania umowy, czy tylko w okresie promocyjnym.

Umowy zadaniowe to nie mniejsze ryzyko niż umowa czasowa. W takich umowach frazy ogólne są tylko przynętą. Firmy pozycjonujące od razu wiedzą, że nie są w stanie osiągnąć wysokich pozycji strony na frazy ogólne. Wiedzą za to, że osiągnięcie wysokich pozycji na frazy regionalne nie będzie trudne. Właściwie zależy im tylko na pobieraniu opłat za frazy regionalne. Jednak dla niektórych klientów te frazy powinny stanowić dodatek do fraz ogólnych. W wielu przypadkach wysoka pozycja na frazy regionalne nie przyniesie żadnych efektów firmie. W tego typu umowach częstym zapisem jest paragraf mówiący, że wejście np. dwóch fraz (w tym jedna nazwa własna firmy) do TOP10 będzie stanowiło wykonanie umowy. Ten warunek, niezależnie od metod, można łatwo spełnić.

Metody pozycjonowania – rzecz bardzo istotna

Stare powiedzenie mówi: „Cel uświęca środki”. Jeśli nawet często ta zasada w biznesie jest znana, to pod żadnym pozorem nie powinniśmy jej stosować w SEO. Tutaj metody pozycjonowania mają ogromne znaczenie. Od metod i technik pozycjonowania będzie zależało, czy zdobyte pozycje będą tylko chwilowym sukcesem czy długotrwałym trendem. Sama utrata pozycji to jeszcze nie największy problem. Często jednak, poprzez zastosowanie metod i technik niezgodnych z wytycznymi wyszukiwarek (np. Systemy Wymiany Linków), możemy ponieść o wiele bardziej dotkliwe konsekwencje, takie jak usunięcie strony z indeksu. W wielu przypadkach szybkie osiągnięcie wysokiej pozycji jest możliwe tylko przy zastosowaniu metod niezgodnych z wytycznymi lub na ich pograniczu. Przed podpisaniem umowy warto się zorientować, jakim metodami będzie prowadzone pozycjonowanie. Oczywiście profesjonalne agencje bardzo niechętnie zdradzają swoje tajniki, jednak zawsze chętnie przedstawią klientowi ogólne metody oraz harmonogram działań.

Truizmem jest rada, że przed każdym zakupem, który może mieć spore konsekwencje dla naszej firmy, powinniśmy się solidnie zastanowić. W pierwszej kolejności należy zapoznać się z istotą SEO i ogólnymi zasadami rządzącymi w tej branży. Warto zastanowić się, czy w przypadku naszej firmy będzie to najlepszy sposób promocji (oczywiście mając na uwadze budżet reklamowy i target). Wypadałoby się także zapoznać ze stroną firmy oferującej „atrakcyjne” pozycjonowanie (często te firmy takiej strony nie mają!).

Dobrze jest pamiętać, że pozycjonowanie to usługa, dająca duże efekty firmom, którym zależy na pozyskaniu nowych klientów przy pomocy Internetu. Każda kampania SEO musi być perfekcyjnie przemyślana, dopasowana do budżetu reklamowego klienta, jego celów i profilu działalności. Pozycjonowanie jest usługą długofalową, dlatego ważnym aspektem jest nawiązanie dobrego kontaktu z agencją SEO. Dzięki temu będziemy mogli sami wyznaczyć najważniejsze frazy związane z obszarem działalności naszej firmy, korygować kampanię i ją monitorować. Tego nie zapewni nam nawet najlepsza oferta z serwisów zakupów grupowych.

poprzednia  

1 2

oprac. : Grupa TENSE Grupa TENSE

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: