Jak postrzegane są centra handlowe we Wrocławiu?
2014-12-30 10:40
Przeczytaj także: Galerie handlowe w Polsce 2009
W opinii wrocławian najdroższą, a jednocześnie najbardziej ekskluzywną i najbardziej prestiżową wrocławską galerią jest Renoma. Jest to też bez wątpienia najbardziej wyrazista wrocławska galeria handlowa. Drugą pozycję w tych samych kategoriach zajęła galeria Sky Tower.
fot. mat. prasowe
Najczęstszy cel odwiedzin
W badanych kategoriach stosunkowo najmniej pozytywnych skojarzeń budziły Futura Park, PH Bielany i Galeria Sky Tower, która w oczach wrocławian uchodzi za centrum najmniej przyjazne i najmniej rodzinne.
Wnioski z raportu
- Centra handlowe są przede wszystkim zapleczem odzieżowym. Udajemy się do CH przede wszystkim po to, żeby kupić ubrania.
- Trend ROPO jest w Polsce dość silny. Wciąż najpierw sprawdzamy produkt, żeby potem kupić go w sklepie.
- CH można podzielić na uniwersalne (wiele różnych powodów odwiedzin), mieszane (o dwóch nadrzędnych funkcjach) i funkcyjne (gdzie dominuje wyraźnie jeden nadrzędny cel odwiedzin). Galerie uniwersalne i mieszane przyciągają klientów szeroką ofertą i możliwością zrealizowania wielu potrzeb za jednym razem.
- Im więcej marek unikalnych w danej galerii (tj. niespotykanych u konkurencji), tym jest ona postrzegana jako gorzej wyposażona i odwrotnie.
- Wizerunek CH jest efektem całego doświadczenia klienta. Zwracamy uwagę na marki sklepów, lokalizację, komunikację, ofertę etc.
-
„Naj” we Wrocławiu:
- najlepiej kojarzące się CH: Arkady Wrocławskie
- najbardziej funkcyjne CH: Futura Park
- najbardziej uniwersalne CH: Sky Tower
- najbardziej wyraziste wizerunkowo CH: Renoma
- najgorzej kojarzące się CH: Sky Tower
Informacje o badaniu
Badania na podstawie, których przygotowano raport przeprowadzone zostały w sierpniu br. Przedmiotem analizy było osiem największych centrów handlowych we Wrocławiu: Pasaż Grunwaldzki, Magnolia Park, Futura Park, Galeria Handlowa Sky Tower, Arkady Wrocławskie, Renoma, Bielany Park Handlowy i Galeria Dominikańska.
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Parki handlowe w Polsce wciąż na celowniku inwestorów
-
Parki wypierają centra handlowe?
-
49 nowych i rozbudowanych obiektów handlowych w 2023 roku
-
Galerie handlowe odżyły, są nowe trendy
-
Parki, centra handlowe i outlety powiększą się o 1,2 mln mkw.
-
Liczy się już tylko park handlowy? Wyraźne zmiany na rynku powierzchni handlowych
-
Parki i centra handlowe w trudnych czasach. Podsumowanie 2022
-
Parki handlowe i centra convenience zwiększają swój udział w transakcjach inwestycyjnych
-
Polski rynek handlowy w III kw. 2022: prym wiodą parki handlowe
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)