eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Jak postrzegane są centra handlowe we Wrocławiu?

Jak postrzegane są centra handlowe we Wrocławiu?

2014-12-30 10:40

Przeczytaj także: Galerie handlowe w Polsce 2009


W opinii wrocławian najdroższą, a jednocześnie najbardziej ekskluzywną i najbardziej prestiżową wrocławską galerią jest Renoma. Jest to też bez wątpienia najbardziej wyrazista wrocławska galeria handlowa. Drugą pozycję w tych samych kategoriach zajęła galeria Sky Tower.

fot. mat. prasowe

Najczęstszy cel odwiedzin

Wrocławskie galerie najchętniej odwiedzane są w celu zakupu odzieży.


W badanych kategoriach stosunkowo najmniej pozytywnych skojarzeń budziły Futura Park, PH Bielany i Galeria Sky Tower, która w oczach wrocławian uchodzi za centrum najmniej przyjazne i najmniej rodzinne.

Wnioski z raportu


  • Centra handlowe są przede wszystkim zapleczem odzieżowym. Udajemy się do CH przede wszystkim po to, żeby kupić ubrania.
  • Trend ROPO jest w Polsce dość silny. Wciąż najpierw sprawdzamy produkt, żeby potem kupić go w sklepie.
  • CH można podzielić na uniwersalne (wiele różnych powodów odwiedzin), mieszane (o dwóch nadrzędnych funkcjach) i funkcyjne (gdzie dominuje wyraźnie jeden nadrzędny cel odwiedzin). Galerie uniwersalne i mieszane przyciągają klientów szeroką ofertą i możliwością zrealizowania wielu potrzeb za jednym razem.
  • Im więcej marek unikalnych w danej galerii (tj. niespotykanych u konkurencji), tym jest ona postrzegana jako gorzej wyposażona i odwrotnie.
  • Wizerunek CH jest efektem całego doświadczenia klienta. Zwracamy uwagę na marki sklepów, lokalizację, komunikację, ofertę etc.
  • „Naj” we Wrocławiu:
    • najlepiej kojarzące się CH: Arkady Wrocławskie
    • najbardziej funkcyjne CH: Futura Park
    • najbardziej uniwersalne CH: Sky Tower
    • najbardziej wyraziste wizerunkowo CH: Renoma
    • najgorzej kojarzące się CH: Sky Tower

Informacje o badaniu
Badania na podstawie, których przygotowano raport przeprowadzone zostały w sierpniu br. Przedmiotem analizy było osiem największych centrów handlowych we Wrocławiu: Pasaż Grunwaldzki, Magnolia Park, Futura Park, Galeria Handlowa Sky Tower, Arkady Wrocławskie, Renoma, Bielany Park Handlowy i Galeria Dominikańska.

Przeczytaj także: Rynek handlowy z potencjałem Rynek handlowy z potencjałem

poprzednia  

1 2

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: