eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Jaki prezent pod choinkę?

Jaki prezent pod choinkę?

2014-12-08 10:11

Przeczytaj także: Internauci a Boże Narodzenie 2014


Co starsi mogą kupić młodszym, a młodsi starszym?


Sporo problemów przysparzają różnice w wieku obdarowujących i obdarowywanych – im młodsi ankietowani, tym częściej mają dylemat, gdy muszą wybrać prezent dla mamy, taty czy dziadków. Z kolei osoby w wieku 50+ najczęściej deklarują problem z obdarowaniem dziecka.

Merlin.pl wraz z TSN Polska sprawdził najbardziej pożądane w tym roku prezenty, w zależności od grup społecznych. Według badań, co trzecia osoba powyżej 30. roku życia chciałaby otrzymać modny dodatek, jak biżuteria czy zegarek, a dalej książkę, kosmetyki, odzież, perfumy lub coś praktycznego do domu. Najlepszym prezentem dla osób powyżej 50. roku życia będzie kosmetyk, wskazany przez ponad 40% Polaków z tej grupy. Dalej uplasowały się prezenty praktyczne, jak drobne AGD, artykuły dla domu (np. filiżanki, ekspres do kawy), książki, perfumy czy słodycze.

Uwzględniając płeć, większość pań poproszona o wskazanie jednego wymarzonego prezentu stwierdziła, że są nim kosmetyki (w dalszej kolejności: książki, coś praktycznego do domu, perfumy czy biżuteria), panowie zaś najchętniej znaleźliby pod choinką gotówkę, a dalej kolejno: kosmetyki, elektronikę i prezent związany z hobby. Młodzi najchętniej otrzymaliby sprzęt czy gadżety elektroniczne – smartfony, tablety, czytniki e-booków, ale także odzież i obuwie. Osoby z wyższym wykształceniem będą najbardziej zadowolone z książki, modnego dodatku, perfum oraz prezentu związanego z hobby.

fot. mat. prasowe

Najbardziej pożądane prezenty

Kobiety najłatwiej uszczęśliwić kosmetykami, mężczyźni z kolei liczą na gotówkę


Wybierając się na świąteczne zakupy, mamy świadomość, że najtrudniej będzie nam trafić w gust w przypadku odzieży lub obuwia, a dalej perfum i kosmetyków. Dlatego jednym z najbardziej istotnych aspektów działań prowadzonych przez największe e-sklepy w sezonie świątecznym, jest udostępnianie kupującym narzędzi ułatwiających dobór prezentu, np. podstron z inspiracjami, prezentowników, które dopasowują dany produkt wg klucza demograficznego czy zainteresowań – dodaje M. Zduńczyk z Merlin.pl.

Przykładowo, prezentownik Merlin.pl to w tym roku aż 30 kategorii inspiracji prezentowych, szczegółowo podzielonych nie tylko na płeć czy wiek, ale również na pasje osoby, którą chcemy obdarować („Gwiezdne Wojny”, „Sex w Wielkim Mieście”, „James Bond”, „House of Cards”, „Dla smakosza” czy „Dla gracza”).

Informacje o badaniu


Badanie zostało przeprowadzone techniką wywiadu bezpośredniego przy wykorzystaniu tabletów (CAPI) na reprezentatywnej próbie 1000 Polaków w wieku 15 i więcej, od 7 do 13 listopada 2014 roku przez TNS Polska.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: