eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Mężczyźni wybierają ubezpieczenia direct

Mężczyźni wybierają ubezpieczenia direct

2014-12-09 11:10

Mężczyźni wybierają ubezpieczenia direct

Mężczyźni bardziej przekonani do directu © anyaberkut - Fotolia.com

Możliwość kupna polisy na odległość pojawiła się w naszym kraju ponad dekadę temu. Czy dziesięć lat wystarczyło, aby ubezpieczeniowy kanał direct zdążył zaskarbić sobie przychylność Polaków? Wydaje się, że tak, chociaż należy zaznaczyć, że w porównaniu z poprzednim rokiem ilość polis sprzedanych w kanale direct nieco się skurczyła.

Przeczytaj także: OC i AC oczami Polaków

Najnowsze dane zebrane przez Polską Izbę Ubezpieczeniową (PIU) wskazują, że do końca września bieżącego roku w kanale direct zawarto 4 miliony polis, których łączna wartość przekroczyła 800 milionów złotych. Najczęściej w ten sposób kupowaliśmy obowiązkowe ubezpieczenie komunikacyjne - OC stanowiło 25% wszystkich polis zakupionych na odległość, za które od stycznia do września zapłaciliśmy 453 milionów złotych. Kupowanie w tym samy czasie kosztowało Polaków 151 milionów złotych, a ubezpieczenia od innych szkód rzeczowych zaledwie 23 miliony.
- Polisy OC to najczęściej wybierane w kanale direct ubezpieczenia, ponieważ są obowiązkowe, ale i stosunkowo nieskomplikowane. Można powiedzieć, że właściciele samochodów wiedzą jaką ochronę otrzymują w ramach OC i pamiętają, że jej zakres wynika z prawa, więc polisa jest taka sama we wszystkich towarzystwach. To ośmiela do zakupu bez udziału agenta, zwłaszcza że pozwala zaoszczędzić sporo czasu, a także pieniędzy dzięki możliwości porównania wielu ofert – mówi Bartłomiej Behnke z multiagencji ubezpieczeniowej www.superpolisa.pl.

fot. anyaberkut - Fotolia.com

Mężczyźni bardziej przekonani do directu

OC na samochód kupowane jest w kanale direct przede wszystkim przez mężczyzn, którzy dokonują aż 78% wszystkich transakcji.


W sieci OC kupują mężczyźni


Ze statystyk Superpolisa.pl wynika, że OC na samochód kupowane jest w kanale direct przede wszystkim przez mężczyzn, którzy dokonują aż 78% wszystkich transakcji. Odsetek ubezpieczeń kupowanych na odległość przez kobiety wynosi więc ogółem tylko 22%. Zaledwie w siedmiu województwach – dolnośląskim, lubuskim, mazowieckim, opolskim, podkarpackim, śląskim i wielkopolskim – procent pań kupujących OC w kanale direct był wyższy niż ten uśredniony wynik. Tylko w województwie podkarpackim odsetek kobiet kupujących OC był wyższy niż mężczyzn (60% do 40%).
-Różnica jest bardzo wyraźna i trudno upatrywać jej źródła jedynie w tym, że to mężczyźni zazwyczaj odpowiadają w domu za wydatki związane z motoryzacją. Istotne jest również ich podejście do zakupów dokonywanych przez internet. Mężczyźni częściej zwracają uwagę na łatwość porównania cen i możliwość znalezienia atrakcyjnej cenowo oferty. Dotyczy to wszystkich kupowanych online produktów, także ubezpieczeń – dodaje Bartłomiej Behnke, Superpolisa.pl.

Potwierdzają to wyniki zrealizowanego przez Gemius badania „E-commerce w Polsce 2014”. Na pytanie o motywację do robienia zakupów przez internet aż 90% mężczyzn (73% kobiet) odpowiedziało, że skłania ich do tego możliwość porównywania cen, a 85% (74% kobiet) wskazało na niższe ceny w porównaniu ze sklepami tradycyjnymi. Do kupna ubezpieczenia w sieci przyznało się 27% spośród wszystkich robiących zakupy online mężczyzn i tylko 16% kobiet.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: