eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Jak sklepy internetowe zachęcają kupujących?

Jak sklepy internetowe zachęcają kupujących?

2014-11-23 01:15

Przeczytaj także: Zagraniczne sklepy internetowe: mniejsze zaufanie klientów


Jeśli chodzi o przejmowanie kosztów przesyłki przez sklepy internetowe, liderem są wyraźnie Niemcy. Ogromna większość, bo aż 90% tamtejszych sprzedawców jest gotowa zapłacić za zwrot towarów, jeśli nie spełniają one wymagań ich klientów. Podobnie jest także w Wielkiej Brytanii i Hiszpanii, gdzie usługa ta oferowana jest przez połowę sklepów internetowych, w niewielu przypadkach na określonych warunkach. Polscy, francuscy i włoscy klienci muszą jednak w większości przypadków liczyć się z pokryciem kosztów przesyłki zwrotnej.

fot. mat. prasowe

Kto ponosi koszty przesyłki zwrotnej

W przejmowaniu kosztów przesyłki prym wiodą niemieckie sklepy internetowe


W Niemczech, Hiszpanii i Francji niewielka liczba sprzedawców oferuje przy tym taką możliwość na określonych warunkach – na przykład wtedy, gdy łączna cena zakupów przekracza ustaloną kwotę.

Jakie udogodnienia zapewniają konsumentom europejskie sklepy?


Chociaż w badaniach idealo miarą stopnia udogodnień wprowadzanych dla klientów sklepów internetowych były takie wytyczne jak bezpłatna przesyłka lub zwrot towarów, ciężko jednoznacznie uznać, w jaki sposób poszczególni sprzedawcy w sieci wychodzą naprzeciw oczekiwaniom konsumentów. Do sfinalizowania zakupu zachęcać mogą także promocje lub kody zniżkowe w postaci voucherów, są to jednak udogodnienia trudne do zmierzenia z powodu sezonowego zastosowania oraz specyfiki danej grupy produktów. Przy krytycznej lekturze badań idealo należy pamiętać także o tym, że większość sposobów na wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom konsumenta wiąże się z rezygnacją sprzedawcy z części jego dochodu lub zwiększeniem ceny towarów. Sklepy internetowe, których sytuacja finansowa nie jest zbyt stabilna, często na takie udogodnienia nie mogą sobie pozwolić.

Oprócz stosunkowo wysokiej ilości sklepów oferujących bezpłatną dostawę, to sprzedawcy z Francji zdają się w najniższym stopniu spełniać oczekiwania swoich klientów. Jedynie 4% z nich oferuje zakupy bez rejestracji, żaden zaś nie umożliwia zwrotu towaru w przeciągu więcej niż 100 dni, jak to miało miejsce w innych krajach. W aż 75% przypadków koszty takiego zwrotu musi ponieść konsument.

Jak wykazano w badaniach idealo na temat e-zakupów za granicą, sprzedaż transgraniczna wciąż nabiera tempa. Jeśli tendencja ta się utrzyma, możliwe jest, że w przyszłości zagraniczne sklepy będą w stanie zagwarantować francuskim konsumentom warunki bardziej korzystne niż te, które

poprzednia  

1 2 3

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: