eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Najlepsze sklepy odzieżowe online

Najlepsze sklepy odzieżowe online

2014-10-31 09:49

Przeczytaj także: Zakupy ubraniowe Polek przeniosły się do sieci


Wirtualny spacer po internetowym butiku z elegancką odzieżą cieszy jeszcze bardziej, jeśli e-sklep oferuje doznania zbliżone do tych z tradycyjnej galerii handlowej: jest przejrzysty, intuicyjny i uporządkowany, a przy tym umożliwia dokładne obejrzenie produktu poprzez dobrej jakości zdjęcia i powiększenie każdego detalu. Nieocenionym aspektem jest porada stylisty (np. formie LiveChatu) i proponowanie całych zestawów stroju (np. w formie automatycznych silników rekomendacji). Coraz popularniejsze rozwiązania typu Up-selling i Cross-selling nie tylko stanowią korzyść dla sprzedawcy (klient za jednym razem kupuje więcej), ale też dla konsumenta (kupując więcej w jednym sklepie — oszczędza czas i koszty przesyłki).

Współczesny konsument oczekuje, że zostanie uwiedziony promocją, okazją cenową oraz związany atrakcyjnym programem lojalnościowym. Zdaje sobie sprawę z tego, jak duża jest konkurencja na rynku e-sklepów i liczy na to, że sklep będzie zabiegał o jego względy. Miłym zaskoczeniem zawsze jest znalezienie w paczce (oprócz zamówionego towaru) bonu na kolejne zakupy lub małego gratisu. Jeśli go nie ma — zawiedziony klient z pewnością wytknie to w swojej opinii.
— Poziom obsługi klienta to kryterium obowiązkowe — uważa Jerzy Osika, prezes Promedia. — Chcąc konkurować z doświadczeniem zakupowym w tradycyjnym handlu, e-commerce musi kreować pozytywne wrażenia, a zakup produktu i kontakt z nim winien być dla klienta niezapomnianym przeżyciem.

Z miłości do jakości


Polacy lubią zakupy w internetowych sklepach z odzieżą i obuwiem, choć wiele kwestii by tam jeszcze udoskonalili. W swoich opiniach doradzają sklepom, co powinny zrobić, by zakupy były jeszcze bardziej intuicyjne, przyjemne i satysfakcjonujące, np.:

Do szczęścia brakuje tylko wysyłki produktów do Paczkomatów. Mam nadzieję, że szybko pojawi się ta forma wysyłki. Kurier jest stanowczo za drogi. (lobo45, czerwiec 2014)*

Bardzo brakuje opisu produktów — np. kurtka jesienna/zimowa, czy ocieplona, nieprzemakalna itp. (m.p., październik 2014)*

Szybka obsługa, ceny sukienek niższe niż w innych sklepach internetowych. Wprowadziłabym jedną poprawkę na stronie — możliwość maksymalnego powiększenia zdjęcia, wówczas można by się uważniej przyjrzeć produktom. Obsługa i szybkość realizacji zamówienia — bez zarzutu. (Iwona, maj 2014)*

— Słuchanie swoich klientów może być dla sklepów internetowych skutecznym narzędziem wspomagającym audyt własnego wizerunku, ale też zbiorem praktycznych porad, jak zoptymalizować procesy sprzedażowe i podnieść poziom obsługi w e-sklepie. Rosnąca świadomość konsumentów to pozytywny sygnał dla polskiego rynku e-commerce stojącego przecież dopiero u progu rozwoju. Duża konkurencja, wymagający nabywca i przejrzyste przepisy stanowią pożywną miksturę dla e-handlu. Motorem jego wzrostu jest bez wątpienia właśnie opinia konsumencka — podsumowuje Paweł Kucharzak, prezes zarządu Opineo.pl.

Metodologia:
Opracowując Ranking Internetowych Sklepów Odzieżowych 2014, wzięto pod uwagę: łączna ocenę na dzień 01.10.2014 r., liczbę recenzji zdobytą w ostatnich 12 miesiącach (od 01.10.2013 do 01.10.2014), punkty za każde 100 opinii, liczbę opinii zdobytą w całej historii sklepu w Opineo.pl. Do finału zakwalifikowało się 39 e-sklepów, które mogą poszczycić się: najwyższą łączną oceną konsumencką (powyżej 9,55 punktu), wysoką liczbą opinii w ostatnich 12 miesiącach (powyżej 300), wysoką liczbą opinii w całej historii Opineo.pl (powyżej 500). Dodatkowo, ogólna ocena e-sklepu na dzień 01.10.2014 r. nie mogła być niższa niż 9,1 pkt. Tylko spełnienie tych wszystkich wymogów było przepustką do finału w branżowym rankingu.Wystawiając opinię, konsumenci oceniają następujące parametry: szybkość realizacji zamówienia, poziom obsługi klienta, jakość zapakowania przesyłki oraz deklarują, czy poleciliby e-sklep swoim znajomym. Oceniane były sklepy internetowe, których asortymentem jest odzież, obuwie, torebki (w tym także torby, portfele, walizki, paski, rękawiczki, plecaki). Oraz takie, które pozycjonują się jako sklepy z wyżej wymienionych kategorii. Pod uwagę wzięte zostały również sklepy internetowe z produktami dla dzieci, jeśli przeważającą część ich asortymentu stanowiły w nich ubranka.

poprzednia  

1 2

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: