eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Sprzedaż samochodów IX 2005

Sprzedaż samochodów IX 2005

2005-10-10 12:24

Wrzesień okazał się jeszcze gorszym miesiącem dla polskiej motoryzacji niż słaby sierpień - podaje Instytut Samar, analizujący polski rynek motoryzacyjny. Sprzedaż nowych samochodów osobowych wyniosła 17 tys. 317 sztuk. To wynik o 2,7 procent mniejszy niż uzyskany miesiąc wcześniej, a o 15,8 procent mniejszy od wrześniowego wyniku sprzed roku. Ostatnio podobny rezultat zanotowano w sierpniu roku 1994.

Przeczytaj także: Sprzedaż samochodów VIII 2005

Po trzech kwartałach roku wynik skumulowanej sprzedaży wynosi 184 tys. 287 sztuk i jest o 27,9 procent mniejszy od ubiegłorocznego.

Liderem pozostaje Skoda z wynikiem na koniec września 21 tys. 280 sprzedanych aut (o 33,2 proc. mniej niż rok wcześniej), z czego 2.009 aut to wynik minionego miesiąca (o ponad 12 procent mniej niż przed rokiem). Na drugim miejscu uplasowała się Toyota, która znalazła od początku roku 21.053 nabywców na swoje auta, o 26,7 procent mniej niż rok wcześniej, 1.950 osób dokonało zakupu we wrześniu.

Fiat sprzedał we wrześniu 1.975 aut, jednak wynik sumaryczny w wysokości 18 tys. 749 sztuk stawia tę markę na trzeciej pozycji. Sprzedaż miesięczna samochodów Fiata spadła o 23,6 proc., a łączna o 56,6 procent w stosunku do ubiegłego roku.

Czwarte miejsce w rankingu zajmuje Opel z rezultatem skumulowanym po trzech kwartałach roku w wysokości 16 tys. 356 aut, o 34,4 procent mniejszym niż rok wcześniej. Wrześniowa sprzedaż Opla wyniosła 1.523 auta, o 16,8 procent mniej niż przed rokiem.

Na piątej pozycji znajduje się Ford, który znalazł od początku roku 14 tys. 715 nabywców, o 36,5 procent mniej niż przed rokiem, z czego 1.318 sztuk to wynik sprzedaży wrześniowej (spadek o 13,4 proc.).

Tradycyjnie trzy kolejne lokaty należą do przedstawicieli francuskiego przemysłu samochodowego. Szóstą marką na polskim rynku jest Renault (od początku roku 13 tys. 331 aut - spadek o 46 procent, we wrześniu 872 sztuki - 58,6 proc. spadku). Większą sprzedaż miesięczną osiągnął Peugeot - wynik 1.100 sztuk (spadek w ciągu roku o 29,1 procent) zwiększył rezultat sumaryczny do 12.045 sztuk (spadek o 31 procent). Na ósmym miejscu uplasował się Citroen. Sprzedaż tej marki we wrześniu - 942 auta - wzrosła o 41,9 procent, a sumaryczna po dziewięciu miesiącach roku - 10.715 aut - wzrosła o 19,9 procent.

Dziewiąta pozycja w rankingu należy ponownie do Volkwagena, który sprzedał od początku roku 8 tys. 946 swoich aut, o 24,1 procent mniej niż przed rokiem (4,9 procent rynku). Wrześniowy rezultat w wysokości 1.119 aut wykazał spadek o 14,3 procent w ciągu roku.

Pierwszą dziesiątkę najpopularniejszych marek zamyka Honda z wynikiem 7.823 sprzedane auta, o 5,6 procent mniej niż rok wcześniej. We wrześniu z salonów Hondy wyjechało 701 nowych samochodów, o 30,2 proc. mniej niż rok wcześniej.

oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl Polska.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: