eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Sprzedaż samochodów VIII 2005

Sprzedaż samochodów VIII 2005

2005-09-08 12:59

Sprzedaż nowych samochodów osobowych w sierpniu bieżącego roku zamknęła się liczbą 17 tys. 824 sztuk, o 12 procent mniejszą niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej i o 9,6 procent mniejszą w porównaniu do lipca - podał w raporcie Instytut Samar, monitorujący polski rynek motoryzacyjny. Podobny poziom miesięcznej sprzedaży polski rynek osiągał 10 lat temu - w sierpniu 1995 roku sprzedano w Polsce 17.727 aut osobowych, w grudniu zaś 16.440 aut, i były to dwa najniższe miesięczne rezultaty na przestrzeni ostatniego dziesięciolecia, aż do sierpnia 2005 roku.

Przeczytaj także: Sprzedaż samochodów VII 2005

Skumulowana sprzedaż w okresie ośmiu miesięcy bieżącego roku wyniosła 166 tys. 995 aut, o 29 procent (68.088 sztuk) mniej niż rok wcześniej.

Liderem rynku pozostaje Skoda z tegoroczną sprzedażą w wysokości 19 tys. 271 aut (o 34,9 procent mniej niż rok wcześniej), z czego 2.172 sztuki to wynik sierpniowy (spadek o prawie 3,8 proc. w ciągu roku). Drugie miejsce należy do Toyoty, która znalazła od początku roku 19 tys. 103 nabywców na swoje auta (spadek o 28,5 procent), w tym 2.142 osoby dokonały zakupu w ósmym miesiącu roku (spadek o nieco ponad 4 proc.). Na trzeciej lokacie uplasował się Fiat, który w sierpniu sprzedał 1.653 auta (o 46,6 procent mniej niż przed rokiem), a licząc od początku roku - 16 tys. 774 sztuki. Sumaryczny wynik Fiata jest o 58,7 procent mniejszy w stosunku do ubiegłego roku.

Czwartą marką w rankingu jest Opel z rezultatem skumulowanym po ośmiu miesiącach roku w wysokości 14 tys. 833 auta, o 35,8 procent mniejszym niż rok wcześniej. W sierpniu samochody Opla kupiło 1.454 klientów, o 20,8 proc. mniej niż przed rokiem.

Zajmujący piąte miejsce Ford sprzedał do końca sierpnia 13 397 aut, o 38,1 procent mniej niż przed rokiem, w tym 1.357 sztuk to wynik sprzedaży sierpniowej (spadek o 14,1 procent).

Trzy kolejne pozycje należą do producentów francuskich - Renault (skumulowana sprzedaż 12.459 aut, o 44,8 proc. mniej niż rok wcześniej, sprzedaż w sierpniu 1.253 sztuki, spadek o 30,2 procent), Peugeot (od początku roku 10.945 samochodów czyli o 31,2 procent mniej niż przed rokiem, w sierpniu 1.156 aut, spadek w stosunku do ubiegłego roku o 12,4 procent), Citroen (sierpniowy wynik 1.146 sztuk jest o 103,2 proc. większy niż rok wcześniej, sumaryczny - 9.773 aut to o 18,1 procent więcej niż w analogicznym okresie 2004 roku).

Dziewiąte miejsce w rankingu zajmuje Volkswagen, czołówkę dziesięciu najpopularniejszych marek zamyka Honda. Drugą dziesiątkę podsumowania otwierają Nissan i SEAT.

oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl Polska.pl

Kieszonkowe naszych dzieci

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: