Hasła frustrują użytkowników
2005-10-02 13:01
Przeczytaj także: Awaria i co dalej?
W trakcie przeprowadzonej na 1700 respondentach z USA sondy okazało się, że ponad jedna czwarta z nich musi w pracy zapamiętać i zarządzać ponad 13 hasłami, a dziewięciu na 10 z nich jest sfrustrowanych koniecznością zapamiętywania tych skomplikowanych ciągów znaków. Z kolei firmy obawiają się o swoje bezpieczeństwo i bardzo często zmuszają pracowników do zmieniania haseł zgodnie z wymogami, co dodatkowo komplikuje sprawę.Andrew Braunberg, analityk firmy Current Analysis zauważa, że taka polityka haseł nie jest przyjazna użytkownikowi i może sprzyjać nieświadomemu ułatwianiu przez pracowników zdobywania haseł hakerom. Czy więc lepiej mieć jedno hasło, wykorzystywane przy wszystkich możliwych okazjach? Raczej tego nie polecamy.
oprac. : 4Press
Przeczytaj także
-
Cyberbezpieczeństwo: jak pracować z menedżerem haseł?
-
Silne hasło, czyli jakie?
-
Menadżer haseł F-Secure Key
-
Przeglądarka Firefox: wykradanie haseł
-
Jak przesłać dane wrażliwe i zadbać o bezpieczeństwo?
-
Zmiana hasła - jak często?
-
Czy zdrowotne aplikacje mobilne dbają o nasze dane?
-
3 mity i 2 porady na Światowy Dzień Backupu
-
Cyberataki: po co hakować, skoro dane logowania podane są na tacy