eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieProgramy › Księga Główna Oracle w Invest Banku

Księga Główna Oracle w Invest Banku

2003-02-27 08:13

ComputerLand zakończył pierwszy etap wdrażania scentralizowanego systemu bankowego w INVEST-BANK SA. Wartość całego kontraktu związanego z wdrożeniem systemu scentralizowanego wynosi 5,1 mln USD (ok. 19,16 mln PLN). W ramach pierwszego etapu oddano do użytku Księgę Główną opartą na modułach systemu Oracle E-Business Suite, która będzie współpracować z wdrażanym równocześnie scentralizowanym systemem transakcyjnym Sanchez Profile.

Przeczytaj także: ComputerLand dla Grupy Raben

Wdrożeniem Księgi Głównej w Invest Banku zajmował się zespół specjalistów z ComputerLandu, Departamentu Rachunkowości i Sprawozdawczości oraz Departamentu Informatyki INVEST-BANK SA oraz oddziałów regionalnych banku uczestniczących w konwersji danych. Prace nad wdrożeniem trwały 9 miesięcy.

Księga Główna jest jednym z modułów Oracle E-Business Suite - zintegrowanego zestawu aplikacji biznesowych dla przedsiębiorstw. Oracle Księga Główna wchodzi w skład centralnego modułu systemu finansowo-księgowego tego zestawu. Jest to moduł otwarty, przechowujący dane pochodzące zarówno z innych modułów aplikacji Oracle, jak również z innej dowolnej aplikacji funkcjonującej w banku.

Księga Główna w systemie finansowym jest rodzajem centralnego zbioru danych, które gwarantuje spójność danych i ułatwia audyt wewnętrzny oraz kontrolling. W tej samej księdze przechowywane są salda szczegółowe, zbiorcze, budżetowe i statystyczne, wyrażone w jednej, bądź kilku walutach. Każde pojedyncze księgowanie aktualizuje zarazem wszelkie salda z nim związane, pozwalając na generowanie raportów on-line. Księga Główna pozwala niemal dowolnie zdefiniować plan kont i kalendarz księgowy.

Głęboka funkcjonalność budżetowania pozwala tworzyć wiele wersji budżetów dla wielu organizacji zależnych, jest ponadto narzędziem kontroli wydatków budżetowych, alokacji budżetów i funduszy pomiędzy jednostkami objętymi procesem lub miejscami powstawania kosztów. Integralnymi elementami Księgi Głównej są Generator Raportów Finansowych i Analizator Finansowy. Narzędzia te umożliwiają sporządzanie różnorodnych raportów i analiz, takich jak np. zestawienie danych finansowych, raporty o wykonaniu planu, raporty przekroczeń planowanych budżetów, czy analizy porównawcze zakładanych kwot budżetowych z ich wykonaniem. Informacje importowane do Księgi Głównej z modułów Należności i Zobowiązania umożliwiają z kolei generację raportów o saldach rozliczeń z kontrahentami lub analizy płatności.

"Księga Główna Oracle jest nowoczesną aplikacją umożliwiającą globalne zarządzanie danymi i wspierającą kompleksowe zarządzanie finansami. Wdrożenie tego systemu umożliwia scentralizowanie procesów księgowych, a także uproszczenie wszystkich mechanizmów zarówno księgowych, jak i sprawozdawczych. System pozwala na usprawnienie kontroli i sprawozdawczości finansowej oraz centralizację back-office z wielu oddziałów przedsiębiorstwa." - mówi Aleksander Kania, dyrektor sprzedaży do klientów sektora usług finansowych w Oracle Polska.
Przeczytaj także: Wahania w końcówce na GPW Wahania w końcówce na GPW

oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

ComArch na CeBIT 2003

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: