eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Co nakręca e-commerce 2014?

Co nakręca e-commerce 2014?

2014-02-08 00:12

Przeczytaj także: Inteligentna reklama w Internecie zwiększy sprzedaż e-sklepu


Przenikanie światów online i offline

Dotychczas tendencja była jednokierunkowa - obserwowaliśmy otwieranie sklepów ze świata offlinowego w sieci. W 2014 będzie narastał trend przeciwny - jak wynika z obserwacji ponad połowy ankietowanych (56 proc.) - e-sklepy będą rozwijać się także stacjonarnie, chociażby w postaci punktów odbioru bądź otwierania placówek tradycyjnych. Jedna piąta badanych nie widzi takiej tendencji, a pozostali nie mają wyrobionego zdania na ten temat.

Rosnąca świadomość klientów

2014 będzie stał pod znakiem coraz bardziej świadomych i wyrafinowanych klientów, co sklepy internetowe będą musiały uwzględniać w swoich strategiach komunikacyjnych. Już nie wystarczy proste zasypanie skrzynek klientów wysyłanymi w ciemno mailami.

Ponad 70 proc. badanych właścicieli sklepów wyraża przekonanie, że w 2014 r. świadomość i wymagania e-konsumentów na tyle się rozwiną, że konieczna będzie bardziej dopasowana do potrzeb i oparta na analizie historii zakupowej komunikacja z klientem. Dwie piąte nie potrafi się wypowiedzieć na ten temat, a tylko 6 proc. nie zgadza się z tym twierdzeniem.

Rosnąc rola Content Marketingu

Content is A King – ogłoszono kilka lat temu, o rosnącym znaczeniu Content Marketingu mówi się od dłuższego czasu, tymczasem z jego zapowiadanym na rok 2014 tryumfem zgadza się tylko dwie piąte przedstawicieli e-commerce. Zaskakująco duża jest liczba badanych, którzy nie mają na temat Content Marketingu zdania (54 proc.). Tak wysoki odsetek wynika najczęściej z niskiej świadomości właścicieli sklepów, czym w ogóle Content Marketing jest. Ci, co wiedzą, utożsamiają go z reguły z „jakimiś tekstami umieszczanymi na stronie”, pomijając takie elementy jak – treści video, zdjęcia, webinary, poradniki, grafiki etc. Wydaje się, że firmy wyspecjalizowane w Content Marketingu czeka dużo pracy edukacyjnej.

Coraz większa rola serwisów społecznościowych

Aż 70 proc. badanych właścicieli eCommerce zgadza się ze stwierdzeniem, że w 2014 roku będzie rosła rola rozmaitych serwisów społecznościowych.

Już w chwili obecnej przeważająca większość badanych sklepów (84 proc.) wykorzystuje serwisy społecznościowe do wsparcia sprzedaży online.

Wśród nich 90 proc. używa Facebooka, ale widać wyraźny wzrost znaczenia treści video – 28 proc. korzysta z YouTube. Jedna piąta używa Twittera, rośnie znaczenie Pinterest (14 proc.), Google+ (11 proc. w stosunku do prawie zerowego wykorzystania w ubiegłym roku). Spada natomiast znaczenie NK (4 proc.).

Bitcoiny

Póki, co Bitcoiny traktowane są przez właścicieli sklepów, jako egzotyczna nowość, której znaczenia dla przyszłości eHandlu nie należy przeceniać.

Niespełna jedna dziesiąta właścicieli sklepów internetowych uważa, że w 2014 roku rola bitcoinów znacząco wzrośnie. Ponad jedna trzecia badanych nie przewiduje takiego rozwoju wypadków, natomiast ponad połowa badanych nie potrafi w tym temacie wyrazić zdecydowanej opinii.

Dyrektywa Unii Europejskiej

13 czerwca 2014 (piątek trzynastego) wchodzi w życie ustawa o prawach konsumenta, implementująca dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady Europy o prawach konsumentów. Zasadniczym celem regulacji na poziomie samej dyrektywy jest unifikacja zasad nabywania przez konsumentów dóbr i usług drogą elektroniczną na obszarze całej UE i stworzenie jednolitych regulacji dotyczących ochrony konsumenta dokonującego zakupów przez internet. Niewątpliwie zmiany wprowadzone przez ustawę będą znacząco wpływać na rynek w roku 2014.

36 proc. tych, którzy wzięli udział w badaniu uważa swoje e-sklepy za dobrze przygotowane do przemian, które dla rynku przyniesie wejście w życie dyrektywy. Dwie piąte właścicieli jest częściowo przygotowanych, a 13 proc. uważa, że ich sklepy są do dyrektywy zupełnie nieprzygotowane.

fot. mat. prasowe

Czy Pana(i) sklep jest przygotowany do wejścia w życie dyrektywy UE?

36 proc. tych, którzy wzięli udział w badaniu uważa swoje e-sklepy za dobrze przygotowane do przemian, które dla rynku przyniesie wejście w życie dyrektywy.


O badaniu:
Bieżąca fala jest już trzecią odsłoną projektu Co nakręca eCommerce? Metoda: CAWI – badanie online na właścicielach sklepów internetowych. Próba: W badaniu wzięły udział 488 sklepy internetowe, wylosowane spośród ponad 9 tys. sklepów. Struktura firm, które wzięły udział w badaniu odpowiada strukturze eCommerce w analogicznych projektach przeprowadzonych w Polsce. Termin: 6-12 stycznia 2014 Realizacja: CubeResearch.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: