Europejski konsument na rynku. Jak kupujemy?
2013-11-19 11:20
Przeczytaj także: Zakupy online: kupujemy produkty ekologiczne
Inwestorzy na polskim rynku nieruchomości handlowych
Polska pozostaje ulubieńcem inwestorów w Europie Środkowo-Wschodniej, a po polskie centra handlowe ustawiają się kolejki. Rynek ten został w ostatnich latach zdominowany przez duże transakcje, a najaktywniejszymi inwestorami były niemieckie otwarte fundusze inwestycyjne, takie jak Union Investment i Allianz. Widać także duże zainteresowanie ze strony inwestorów z innych państw szukających najlepszych, wiodących centrów handlowych położonych w największych miastach.
„Wyzwaniem na 2014 rok jest brak podaży tego typu projektów – większość aktywów w tej kategorii została w ostatnim czasie sprzedana lub znajduje się w rękach długoterminowych inwestorów takich jak np. Unibail oraz otwarte fundusze niemieckie. Z uwagi na to inwestorzy coraz chętniej biorą pod uwagę mniejsze miasta, powyżej 150.000 mieszkańców. Można tu nabyć obiecujące obiekty, rozumiane jako wiodące centra na lokalnym rynku, z perspektywą utrzymania tej pozycji. Na przestrzeni ostatnich 10 lat powstało mnóstwo centrów handlowych, w związku z czym w niektórych miastach mamy do czynienia z nadpodażą, i część centrów walczy o przetrwanie” – powiedział Mike Atwell, Senior Director Działu Rynków Kapitałowych CEE, CBRE w Polsce.
„Moim zdaniem wiodące centra w mniejszych miastach stanowią świetną okazję dla inwestorów gotowych do rozbudowy, modernizacji i aktywnego zarządzanie obiektem przez okres trwania inwestycji, a następnie sprzedających obiekt przy lepszej stopie kapitalizacji. W świetle tego potencjału, oraz biorąc pod uwagę przygotowywane obecnie duże transakcje, które sfinalizowane zostaną w 2014 roku, jestem przekonany, że przyszły rok będzie dobrym okresem dla rynku nieruchomości handlowych. Zapewne sprzedanych zostanie kilka wiodących centrów z segmentu prime, spodziewam się też podaży obiektów z mniejszych miast oraz centrów pierwszej i drugiej generacji, a także sporego zainteresowania nimi ze strony inwestorów” – dodaje Mike Atwell.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
E-grocery w Polsce. Jak robimy zakupy spożywcze online?
-
Co 4 internauta robi zakupy spożywcze w Internecie
-
Ekspresy do kawy w Internecie I kw. 2013
-
Zakupy spożywcze online niedoceniane
-
Polacy a zakupy spożywcze przez Internet
-
Zakupy spożywcze przez Internet powszednieją
-
Czy zakupy spożywcze online mają przyszłość?
-
Zakupy AGD w Internecie
-
Co czwarty Polak robi zakupy przez Internet
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)