Zakupy w sieci robi co trzeci Polak
2010-06-17 10:00
Przeczytaj także: Życie w sieci: co robią internauci?
Prawie wszyscy internauci korzystają z sieci w domu, połowa w szkole lub pracy. Zmniejszyła się liczba użytkowników sieci w kawiarenkach internetowych. 45 proc. deklaruje, że zdarza im się łączyć z internetem bezprzewodowo za pomocą urządzeń przenośnych jak laptop czy telefon komórkowy.Średnio polski internauta spędza w sieci 15 godzin tygodniowo, a więc ponad dwie godziny dziennie.
Ponad dwie trzecie z nich (67 proc.), czyli około jednej trzeciej ogółu dorosłych, dokonało zakupu przez Internet, a co czwarty użytkownik sieci (25 proc.) coś w ten sposób sprzedał.
Z badania wynika, że do najczęściej kupowanych produktów należą: odzież i obuwie, sprzęt elektroniczny, artykuły motoryzacyjne i dziecięce. Nieco rzadziej są to książki i artykuły multimedialne oraz bilety. Zupełnie sporadycznie kupowano w sieci leki i produkty spożywcze. Wśród innych rzeczy wymieniano m.in. kosmetyki, meble i różnego rodzaju elementy wyposażenia wnętrz, artykuły gospodarstwa domowego, produkty budowlane, artykuły dla zwierząt, ogrodnicze (w tym kwiaty), biżuterię, przedmioty hobbystyczne, a także dostęp do różnych usług online.
Badanie przeprowadzono w dniach 8-19 kwietnia 2010 roku na liczącej 1056 osób reprezentatywnej próbie losowej dorosłych Polaków.
oprac. : Handel-Net.pl
Przeczytaj także
-
Jak polscy seniorzy korzystają z sieci?
-
Seniorzy w Internecie a działania marketingowe
-
Polacy 50+ a korzystanie z Internetu
-
Internet mobilny a życie studenckie
-
Internet a dostarczanie informacji
-
Surfowanie w sieci: jakie są powody?
-
Internet w UE: I kwartał 2008
-
Cyberslacking w opinii pracowników
-
Cyberslacking a polscy internauci