Sieci handlowe: najsilniejsze marki 2019 r. to Rossmann, Lidl oraz Empik
2020-01-30 13:41
Jakie sieci handlowe cieszą się popularnością? © tashatuvango - Fotolia.com
Przeczytaj także: Allegro najczęściej polecaną marką w Polsce
Prezentowane zestawienie bazuje na danych YouGov BrandIndex, a więc wskaźnika informującego o sile wizerunku marki. W minionym roku największe osiągnięcia w tej kategorii należały do następujących sieci handlowych:- Rossmann (YouGov BrandIndex - 47,3)
- Lidl - 45,0
- Empik - 31,8
- IKEA - 30,7
- Biedronka - 30,5
- CCC - 28,3
- Decathlon - 26,6
- Castorama - 26,2
- RTV Euro AGD - 26,0
- Kaufland - 25,1
Jeżeli natomiast przyjrzeć się częstotliwości odwiedzania sieci handlowych (według odsetka klientów), to w tym ujęciu wyniki prezentują się następująco:
Sklepy spożywcze
- Biedronka
- Lidl
- Rossmann
- Żabka
- Tesco
Moda
- Pepco
- CCC
- H&M
- Deichmann
- Reserved
Sklepy specjalistyczne
- Empik
- Castorama
- IKEA
- Leroy Merlin
- RTV Euro AGD
fot. tashatuvango - Fotolia.com
Jakie sieci handlowe cieszą się popularnością?
O znanych markach dużo się też mówi. W badaniu YouGov BrandIndex używamy wskaźnika Word-of-Mouth opartego o pytanie „O których markach rozmawiałaś/eś z przyjaciółmi lub rodziną w ciągu ostatnich dwóch tygodni (osobiście, online lub w mediach społecznościowych)?” Word-of-Mouth to często dodatkowa reklama.
Top 10 marek detalicznych w Polsce wg Word-of-Mouth w 2019 r. (dane skumulowane)
- Biedronka - 44,3
- Lidl - 40,3
- Rossmann - 34,1
- CCC - 30,1
- Pepco - 27,2
- IKEA - 25,0
- H&M - 23,3
- Kaufland - 22,1
- Deichmann - 20,8
- Empik - 20,7
Jak więc wynika z powyższego, w dyskusjach konsumentów najczęściej pojawia się Biedronka, Lidl i Rossmann (tam najczęściej robimy zakupy), na wysokim miejscu jest też CCC. Piąte miejsce należy natomiast do Pepco, mimo że ta marka nie znalazła się w pierwszej dziesiątce rankingu BrandIndex.
„Na silną markę trzeba pracować latami. Najlepsze marki detaliczne angażują klientów, oferując im nie tylko produkty, ale także atrakcyjne ceny, dobre doświadczenia zakupowe, ciekawą komunikację i możliwość zapoznania się z nowinkami na rynku. Silne marki to takie, które dobrze rozumieją swoich klientów, a nawet wyprzedzają ich oczekiwania” - mówi Agnieszka Górnicka, prezes zarządu Inquiry sp. z o.o.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Które sieci handlowe wygrały z pandemią? Żabka liderką
-
Rossmann najlepszą marką w Polsce
-
Ranking sieci sklepów specjalistycznych III kw. 2021 r.
-
TOP 10 sieci handlowych według Polaków
-
Ranking sieci handlowych. Jakie najlepsze sklepy w Google Maps?
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych II 2018
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych VIII 2017
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych X 2013
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych II 2013
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)