eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Sieci handlowe: najsilniejsze marki 2019 r. to Rossmann, Lidl oraz Empik

Sieci handlowe: najsilniejsze marki 2019 r. to Rossmann, Lidl oraz Empik

2020-01-30 13:41

Sieci handlowe: najsilniejsze marki 2019 r. to Rossmann, Lidl oraz Empik

Jakie sieci handlowe cieszą się popularnością? © tashatuvango - Fotolia.com

Rossmann, Lidl oraz Empik. Agencja Inquiry zaprezentowała marki, które cieszą się wśród Polaków szczególną sympatią. Z publikacji dowiadujemy się również, które z sieci handlowych są najchętniej odwiedzane przez klientów, a o których mówi się najwięcej.

Przeczytaj także: Allegro najczęściej polecaną marką w Polsce

Prezentowane zestawienie bazuje na danych YouGov BrandIndex, a więc wskaźnika informującego o sile wizerunku marki. W minionym roku największe osiągnięcia w tej kategorii należały do następujących sieci handlowych:
  1. Rossmann (YouGov BrandIndex - 47,3)
  2. Lidl - 45,0
  3. Empik - 31,8
  4. IKEA - 30,7
  5. Biedronka - 30,5
  6. CCC - 28,3
  7. Decathlon - 26,6
  8. Castorama - 26,2
  9. RTV Euro AGD - 26,0
  10. Kaufland - 25,1

Jeżeli natomiast przyjrzeć się częstotliwości odwiedzania sieci handlowych (według odsetka klientów), to w tym ujęciu wyniki prezentują się następująco:

Sklepy spożywcze


  1. Biedronka
  2. Lidl
  3. Rossmann
  4. Żabka
  5. Tesco

Moda


  1. Pepco
  2. CCC
  3. H&M
  4. Deichmann
  5. Reserved

Sklepy specjalistyczne


  1. Empik
  2. Castorama
  3. IKEA
  4. Leroy Merlin
  5. RTV Euro AGD

fot. tashatuvango - Fotolia.com

Jakie sieci handlowe cieszą się popularnością?

Na podium znajdują się Rossmann, Lidl oraz Empik, choć IKEA i Biedronka nie są daleko w tyle.


O znanych markach dużo się też mówi. W badaniu YouGov BrandIndex używamy wskaźnika Word-of-Mouth opartego o pytanie „O których markach rozmawiałaś/eś z przyjaciółmi lub rodziną w ciągu ostatnich dwóch tygodni (osobiście, online lub w mediach społecznościowych)?” Word-of-Mouth to często dodatkowa reklama.

Top 10 marek detalicznych w Polsce wg Word-of-Mouth w 2019 r. (dane skumulowane)


  1. Biedronka - 44,3
  2. Lidl - 40,3
  3. Rossmann - 34,1
  4. CCC - 30,1
  5. Pepco - 27,2
  6. IKEA - 25,0
  7. H&M - 23,3
  8. Kaufland - 22,1
  9. Deichmann - 20,8
  10. Empik - 20,7

Jak więc wynika z powyższego, w dyskusjach konsumentów najczęściej pojawia się Biedronka, Lidl i Rossmann (tam najczęściej robimy zakupy), na wysokim miejscu jest też CCC. Piąte miejsce należy natomiast do Pepco, mimo że ta marka nie znalazła się w pierwszej dziesiątce rankingu BrandIndex.
„Na silną markę trzeba pracować latami. Najlepsze marki detaliczne angażują klientów, oferując im nie tylko produkty, ale także atrakcyjne ceny, dobre doświadczenia zakupowe, ciekawą komunikację i możliwość zapoznania się z nowinkami na rynku. Silne marki to takie, które dobrze rozumieją swoich klientów, a nawet wyprzedzają ich oczekiwania” - mówi Agnieszka Górnicka, prezes zarządu Inquiry sp. z o.o.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: