eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Facebook czeka na pośredników nieruchomości

Facebook czeka na pośredników nieruchomości

2019-08-17 00:50

Facebook czeka na pośredników nieruchomości

Facebook czeka na pośredników nieruchomości © Sondem - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (7)

Niemal co czwarty agent nieruchomości nie korzysta w swojej pracy z mediów społecznościowych. 65% pośredników nie prowadzi żadnych kampanii w social mediach. Poza ich zasięgiem pozostaje więc ponad 20 milionów użytkowników facebooka – wynika z badania przeprowadzonego przez Domiportę.

Przeczytaj także: Wydatki na reklamę sieci handlowych w IQ 2015 r.

Ponad 25 tysięcy – tylu licencjonowanych agentów figuruje w Centralnym Rejestrze Pośredników w Obrocie Nieruchomościami. Zakładając ostrożnie, że tylko połowa licencji jest aktywnych, można szacować, że zawód pośrednika wykonuje ok. 13 tys. osób.

Portal ogłoszeniowy Domiporta, wdrażający w Polsce technologie PropTech, sprawdził, w jakim stopniu agenci wykorzystują w swojej pracy media społecznościowe. W tym celu przeprowadził badanie sondażowe, w postaci telefonicznej ankiety, w której wzięło udział 100 osób aktywnie wykonujących zawód pośrednika.

Chcemy, ale nie wiemy jak


Główne wnioski z badania są takie, że choć agenci rozumieją potęgę mediów społecznościowych i wierzą, że dzięki takim portalom jak facebook, mogą docierać do dużej liczby użytkowników zainteresowanych zakupem czy wynajmem nieruchomości, to jeszcze niezbyt umiejętnie z tych narzędzi korzystają. Świadczy o tym m.in. niewielka liczba osób promujących swoje posty na facebooku.

Zacznijmy jednak od samej obecności w social mediach. Choć znakomita większość badanych deklaruje, że ma konta w takich portalach, jak facebook czy Instagram, to aż 22% zapewnia, że media społecznościowe są im zupełnie obce. Gdy odniesiemy ten odsetek to liczby 13 tys. aktywnych pośredników, otrzymamy niemal 3 tysiące agentów niekorzystających z najłatwiejszego sposobu dotarcia do klientów szukających nieruchomości.

fot. mat. prasowe

Czy masz konto w mediach społecznościowych?

77% badanych ma konto na Facebooku.


Osoby aktywne w social mediach zdecydowanie najchętniej wybierają facebooka, z którego korzysta aż 77% wszystkich badanych. Na drugim miejscu znalazł się Instagram (33%), a na trzecim – Linkedin (22%). Tylko 15% ankietowanych korzysta z youtube’a, co oznacza, że odsetek posiadających swój własny kanał na youtube jest jeszcze znacząco mniejszy, choć wydaje się, że to naturalne miejsce do prezentowania walorów nieruchomości.

fot. mat. prasowe

Czy social media są pomocne w pracy pośrednika?

47% badanych uważa, że social media zwiększają zasięg ogłoszeń.


Klient jest na facebooku


Choć widać w tym niewykorzystany potencjał, to pośrednicy mocno wierzą w siłę social mediów jako narzędzia pracy. Dwie trzecie badanych, którzy korzystają z portali społecznościowych, są zdania, że przyczyniają się one do wzrostu liczby klientów zainteresowanych nieruchomością, a niemal połowa sądzi, że portale społecznościowe zwiększają zasięgi ogłoszeń umieszczanych w tradycyjnych serwisach. Zaledwie kilka procent twierdzi, że nie są one pomocne w pracy pośrednika.

Ciężka praca


Agentom nie brakuje więc wiary w to, że social media są użytecznym narzędziem pracy, mają jednak problem z ich wykorzystaniem. Posty są wrzucane zbyt rzadko – największą grupę stanowili badani, którzy zadeklarowali, że robią to rzadziej niż raz miesiącu. Powodem jest brak czasu oraz konieczność obsługi profili samodzielnie przez pośrednika. Agenci nie korzystają z pomocy profesjonalistów od social mediów, częściowo wspierają się pracownikami swojej agencji.
- Media społecznościowe mają ogromny, ale wciąż niewykorzystany potencjał na rynku nieruchomości. Technologie używane np. przez facebooka, pozwalają dotrzeć z ogłoszeniem do osób faktycznie poszukujących nieruchomości, a w efekcie obniżyć wydatki marketingowe i skrócić czas pozyskania klienta – ocenia Sławomir Gąsiorowski, prezes Domiporty, specjalista od digital marketingu, współtwórca Social Managera, mobilnej aplikacji do zarządzania kampaniami na facebooku.
Warunkiem jest jednak umiejętne korzystanie z portali społecznościowych, w tym m.in. wystawianie przykuwających uwagę postów sponsorowanych, które sprawiają, że informacja dociera do różnych użytkowników facebooka, których jest w Polsce ponad 20 milionów.

fot. mat. prasowe

Kto obsługuje konto w social mediach?

Z usług agencji marketingowych korzysta zaledwie 3% badanych.


Niewykorzystany potencjał


Póki co agentów korzystających z takich narzędzi jest jednak niewiele. Z badania przeprowadzonego przez Domiportę wynika, że znakomita większość, bo aż 65% pośredników nie przeznacza żadnych środków na obecność w social mediach.
– Zamiast umiejętnie zarządzać swoim budżetem, agenci wydają pieniądze na szkolenia, po których okazuje się, że i tak nie mają czasu, aby odpowiadać na komentarze oraz planować kampanie, przez co ich ogłoszenia widoczne są tylko w bardzo wąskim gronie osób znajomych – wylicza Gąsiorowski, który postawił sobie za cel digitalizację branży pośrednictwa.

Pośredniku, skup się na bezpieczeństwie transakcji


Jego zdaniem, facebook jest przyszłością, która może sprawić, że agentom będzie dużo łatwiej dotrzeć do klienta, bo pomogą w tym inteligentne algorytmy.
– Pośrednicy powinni odważnie korzystać z technologii, aby skupić się na tym co w ich pracy najważniejsze, tj. sprawdzeniu stanu prawnego nieruchomości i zapewnienia bezpieczeństwa stronom transakcji, bo tego od nich oczekują klienci – podkreśla szef Domiporty.

fot. mat. prasowe

Ile miesięcznie wydajesz na płatne działania w social mediach?

Większość badanych nie prowadzi płatnych działań w mediach społecznościowych.


Dziś większość czasu agentów pochłania pozyskiwanie klienta, w czym z sukcesem mogą ich wyręczyć nowoczesne technologie. Pośrednicy korzystający z narządzi automatyzujących kampanie, śledzących ruch na stronie czy z narzędzi do gromadzenia tzw. leadów z portali społecznościowych to pojedyncze przypadki – wynika z badania przeprowadzonego przez Domiportę. Z narzędzi do automatycznego umawiania spotkań korzysta zaledwie 6% badanych aktywnych w mediach społecznościowych. Badanie zostało przeprowadzone w dniach 20.05-14.06. 2019 metodą sondażu telefonicznego na próbie 100 aktywnych pośredników nieruchomości.

fot. mat. prasowe

Z jakich narzędzi wspomagających obecność w social mediach korzystasz?

6% badanych monitoruje ruch w internecie.


Katarzyna Siwek

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: