eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Jakie błędy popełniamy w marketingu online?

Jakie błędy popełniamy w marketingu online?

2019-04-29 11:29

Jakie błędy popełniamy w marketingu online?

Marketingowcy © Commplace

W dzisiejszym, na wpół cyfrowym świecie, zarabianie w sieci wydaje się być prostą drogą do sukcesu. Internet niewątpliwie otwiera przed nami granice, o których przed jego upowszechnieniem mogliśmy jedynie pomarzyć, ale w błędzie jest ten, komu wydaje się, że droga do sukcesu jest prosta. Tym bardziej, jeśli działa po omacku, opierając się jedynie na przekonaniu, że „sky is the limit” - ostrzega Bartosz Zieliński z Commplace, wskazując jednocześnie na błędy w marketingu online.

Przeczytaj także: Artykuł natywny, czyli jaki? Jak napisać dobry artykuł natywny?

Pułapki marketingu on-line. Na co trzeba uważać – opinia Commplace.


Świat wirtualny to świetne pole do zarabiania realnych pieniędzy. Jeżeli tego nie robisz, pewnie tracisz. Warto zobaczyć, jakie możliwości, również sprzedażowe, oferuje nam Internet. Po drodze jednak mogą pojawić się pułapki, których istnienia lepiej być świadomym.
- Problemy pojawiają się, gdy zaczynamy działać po omacku, podążając jedynie za optymistyczną opinią, że „sky is the limit” - komentuje ekspert Commplace, Bartosz Zieliński, wyjaśniając, że dobrym przykładem do zobrazowania tego problemu jest raport Cisco. - Specjaliści przewidują, że do 2021 r. liczba użytkowników Internetu wzrośnie do 1,9 miliarda i że podobnie jak dziś użytkownicy skupią się przede wszystkim na treściach wideo. Prognozy wskazują, że internauci zobaczą 3 biliony minut filmów miesięcznie. Czy to znaczy, że inwestycja w wideomarketing jest pewną drogą do sukcesu? - Takie opinie są nieuprawnione - komentuje ekspert z Commplace wyjaśniając, że za sukcesem kampanii internetowej stoi nie tyle narzędzie, które wykorzystamy, ile zręczność, z jaką posłużymy się tym narzędziem.

Less is more. Czy to słuszna opinia? – Commplace odpowiada.


Istotnym problemem dzisiejszego świata zachodniego jest dostrzegalny już niemal na każdej płaszczyźnie przesyt.

Marketing online nie jest od tym względem żadnym wyjątkiem. W pewnym momencie znajdujemy się w miejscu, w którym nie jesteśmy już w stanie odkryć nic nowego, a ograniczamy się zaledwie do powielania tego, co już sprawdzone i wyeksploatowane. Przykłady? Jeszcze kilka lat temu blogi kreowały opinie, bo były świeże, nowe i wiarygodne. I co się stało?
- Wszyscy zaczęli pisać blogi, olśnieni siłą opinii „zwykłych użytkowników” - ekspert z Commplace nie ma złudzeń – To, co w marketingu na początku jawi się jako nowa ścieżka docierania do klientów, natychmiast zmienia się w szeroki strumień sprawiając, że do odbiorców dociera za dużo. Uwodzeni efektem skali dajemy się zwieść pozorom co do skuteczności danego narzędzia - wyjaśnia.

Jak zwiększyć sprzedaż w Internecie? By marketing online miał sens ważne jest skupienie się na segmentach, które mają największe znaczenie dla danej marki.
– Ważne by określić kim jest klient mojej firmy, jaki jest jego profil demograficzny i ustalić, jakie są jego preferencje. Warto obserwować klientów, żeby zrozumieć ich potrzeby – mówi Zieliński.

Content is the King?


Kreacja treści to dziś marketing online w czystej postaci. Hasło „content is the king” nie tylko więc nie straciło na aktualności, ale zyskuje nowy wymiar. Jak uważa Bartosz Zieliński z Commplace
— Opinie szefów polskich firm w tej kwestii długo ewoluowały, ale dziś wszyscy są zgodni, że treści wysokiej jakości są gwarancją dwustronnej komunikacji, niezbędnej dla dzisiejszych udanych relacji konsumenckich. Dlaczego? Z punktu widzenia dzisiejszych organizacji to właśnie klient jest ich najważniejszym partnerem – podmiotem, a nie przedmiotem działań.

fot. Commplace

Marketingowcy

Hasło „content is the king” nie tylko więc nie straciło na aktualności, ale zyskuje nowy wymiar


Content w służbie SEO PR.


Punktem wyjścia działań w markentingu online są więc treści. Nie chodzi jednak o byle jaki content, tylko o wysokiej jakości przekaz dedykowany konkretnej grupie odbiorców. I na tym nie koniec. Każdemu przedsiębiorcy zależy bowiem żeby nie szukać, a docierać do klientów. Dla pełnego sukcesu, czyli zwiększenia sprzedaży czy rozpoznawalności marki, nieuniknione będzie wsparcie contentu działaniami SEO PR.
– Chodzi o podanie treści pod ściśle ukierunkowane założenia strategii marketingowej - tłumaczy Bartosz Zieliński z Commplace – Opinie o tym, że same działania SEO lub sam dobry content się obroni, są mocno przesadzone. W dzisiejszym zalewie treści marketingowych przebicie się do świadomości klientów jest niezwykle trudne. Działania SEO PR podbijające content to szansa na realną konwersję na sprzedaż- ocenia ekspert z Commplace.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: