eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościeGospodarka.pl poleca › Content marketing - co to jest i od czego zacząć?

Content marketing - co to jest i od czego zacząć?

2019-03-02 21:09

Content marketing - co to jest i od czego zacząć?

Co to jest content marketing © patpitchaya - Fotolia.com

Content marketing, czyli marketing treści, to promocja naszej oferty i firmy, polegająca na docieraniu do nowych klientów poprzez publikowanie wartościowych treści, które są przydatne i atrakcyjne dla użytkowników. Umiejętnie prowadzona kampania content marketingowa w dłuższym okresie czasu powinna zaowocować osiągnięciem założonych przez nas celów takich jak wzrost znajomości marki, budowa pozytywnego wizerunku firmy a także wzrost sprzedaży produktów czy usług.
W ramach promocji content marketingowej możemy używać różnych form przekazu, m.in.:
  • artykuły,
  • treści eksperckie,
  • blog firmowy,
  • poradniki,
  • wywiady,
  • video
  • recenzje,
  • opisy produktów.

Najważniejsze jest jednak to, czy nasze treści będą przedstawiały dla odbiorcy rzeczywistą wartość. Czy rozwieją jego wątpliwości i pytania. Czy odpowiedzą na jego potrzeby. Gdy użytkownik otrzymuje konkretną wartość, wymiar marketingowy jest przez niego odbierany jako dodatek.

Dlaczego content marketing?


W obecnych czasach internauci coraz mniejszą uwagę zwracają na komunikaty reklamowe w postaci wszechobecnej reklamy banerowej. Coraz bardziej się na nią uodparniają. Treści contentowe są ich przeciwieństwem - wartościowe publikacje, odpowiadające na pytania nurtujące użytkowników, są poszukiwane przez odbiorców. Pozwala nam to nie tylko dotrzeć do odbiorcy w sposób nienachalny, ale wręcz być poszukiwanym przez potencjalnego klienta, którego zainteresowały publikowane przez nas treści.

Prezentując wartościową treść zyskujemy zaufanie czytelników. Dzieląc się wiedzą z dziedziny, w której jesteśmy specjalistami, jesteśmy odbierani przez potencjalnych klientów jako ekspert w swojej dziedzinie.

Odpowiednio przygotowane treści content marketingowe przyspieszają decyzje zakupowe klientów. Potencjalni klienci przed podjęciem decyzji zakupowych poszukują rzetelnych informacji, które warto im dostarczyć. Dzięki odpowiedzi na nurtujące odbiorców pytania i rozwianie wątpliwości, łatwiej i szybciej mogą podjąć decyzję o zakupie naszego produktu czy skorzystaniu z naszych usług.

Na co zwrócić uwagę przygotowując promocję content marketingową?


  • Kto jest naszym odbiorcą?
    Jest to podstawowe pytanie, które musimy sobie zadać. Jaka jest nasza grupa docelowa, do której skierowana jest nasza oferta. Kogo zainteresują nasze produkty/usługi.

  • Jakie problemy nurtują naszego odbiorcę?
    Zastanówmy się, z jakimi pytaniami i wątpliwościami mierzy się nasz odbiorca. Co go interesuje i jakich treści poszukuje. Gdzie poszukuje informacji.

  • Jakie formy najbardziej odpowiadają naszemu odbiorcy?
    Do dyspozycji mamy mnóstwo różnych form. Inne będą odpowiednie, gdy chcemy dotrzeć do młodszych odbiorców a inne gdy nasz przekaz kierujemy do osób zajmujących kierownicze stanowiska w firmie, inną gdy nasz przekaz jest skierowany do seniorów.

  • Gdzie znaleźć naszego odbiorcę?
    Zastanówmy się, jakie miejsca w internecie najczęściej odwiedza nasz odbiorca i gdzie poszukuje informacji. Z jakich serwisów i portali korzysta.

  • Ciekawe i wartościowe treści
    Gdy wiemy już do kogo chcemy się zwrócić i jakie treści będą intersujące dla naszego odbiorcy, czas przygotować odpowiednie, wartościowe materiały contentowe.

Przykładowe formy content marketingu


Jak zacząć promować naszą firmę, produkty i usługi za pomocą narzędzi content marketingu? Najprościej będzie rozpocząć od wyszukania portali tematycznych, na których możemy znaleźć naszych potencjalnych odbiorców i skorzystania z opcji publikacji artykułu sponsorowanego lub artykułu natywnego. Większość serwisów umożliwia tego typu promocję (a często nawet oferują możliwość napisania artykułów przez redakcję serwisu), dlatego też w dalszej części zajmiemy się właśnie tymi dwoma formami. Należy bowiem pamiętać, że artykuł sponsorowany i artykuł natywny to dwie skrajnie różne formy tekstu i nie należy ich ze sobą utożsamiać.

Artykuł sponsorowany


Celem artykułu sponsorowanego jest zapoznanie użytkownika z naszą ofertą oraz budowanie wizerunku i wzmacnianie znajomości marki.

Ten typ artykułu pozwala nam szczegółowo zaprezentować naszą ofertę, produkty i usługi. Ważne jednak, w jaki sposób podejdziemy do tematu. Czy skupimy się jedynie na opisaniu szczegółów naszej oferty, czy pokażemy też w jaki sposób odpowiada ona na potrzeby i bolączki odbiorcy. Tworząc tekst starajmy się spojrzeć na nasze produkty z perspektywy klienta.

W artykule sponsorowanym możemy szczegółowo opisać wszystkie aspekty, zalety i ograniczenia naszej oferty, przykłady zastosowania i korzyści z niej wynikające.

Możemy w nim umieścić zdjęcia i grafiki. Pomocne może być również umieszczenie video. Artykuł sponsorowany może mieć formę artykułu, wywiadu czy recenzji.

Artykuł natywny


Artykuł natywny, to forma przeznaczona do publikacji treści poradnikowych, z których użytkownicy będą czerpać wiedzę i odpowiedzi na pytania związane z dziedziną, którą się zajmujemy.

Artykuł taki zawiera treści merytoryczne, opisuje zjawisko lub rozwiązanie problemu bez odnoszenia się do konkretnych marek, produktów czy usług. W tym przypadku nie mamy możliwości prezentowania naszej oferty. Podstawowym kryterium zakwalifikowania tekstu jako artykuł natywny jest obiektywne przedstawienie tematu i przydatność tekstu dla użytkowników.

W artykule natywnym dostarczamy użytkownikom serwisu interesujących i wartościowych informacji dotyczących poruszanego tematu. Dzięki temu budujemy świadomość marki oraz wizerunek firmy jako eksperta w swojej dziedzinie. Treści w artykule natywnym mogą być przedstawione w formie artykułu, poradnika, wywiadu, tekstu eksperckiego.

Tutaj również możemy zamieścić zdjęcia, grafiki czy video. Dobrym pomysłem jest wzbogacenie artykułu natywnego o infografikę, która będzie w przystępny sposób zbierała i systematyzowała poruszane w publikacji zagadnienia i porady.



Content marketing - co to jest i od czego zacząć?

Rozpocznij promocję content marketingową

Skontaktuj się z nami i promuj swoją firmę, produkty i usługi za pomocą narzędzi content marketingowych na eGospodarka.pl. Doradzimy w wyborze najlepszych form promocji. Pomożemy w przygotowaniu artykułów do publikacji.

Biuro reklamy eGospodarka.pl

Telefon: (22) 621 07 85
E-mail: reklama@egospodarka.pl
Skype: eGospodarka.pl




Oceń

1 4

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj