eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Idealne oferty pracy, czyli jakie?

Idealne oferty pracy, czyli jakie?

2017-01-13 11:37

Idealne oferty pracy, czyli jakie?

Idealne oferty pracy, czyli jakie? © tiagozr - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Pracodawcy mają powody do obaw. W czasach rekordowo niskiego bezrobocia pozyskanie pracowników stało się nie lada problemem, a dodatkowych kłopotów dostarczać może również utrzymanie w firmie najlepszych. Z badania zrealizowanego przez Antal wynika, że w razie telefonu z ofertą rekrutacyjną jedynie 6 na 100 pracowników powie zdecydowane "nie". Okazuje się, że specjaliści dbają, aby z rynkiem pracy być na bieżąco i nie przegapić oferty marzeń.

Przeczytaj także: Usługi dla biznesu potrzebują pracowników. Podwyżki planuje 50% firm

Obecne warunki rynkowe sprawiają, że pracodawcy muszą dołożyć nie lada starań, aby pozyskać specjalistów lub menedżerów. Oczekiwania pracowników są całkiem spore. Idealne oferty pracy to według nich takie, które zawierają propozycję wyższego niż dotychczasowe wynagrodzenia (niezbędny warunek dla 73% badanych), oferują umowę o pracę (56%) oraz umożliwiają wykonywanie obowiązków w elastycznym czasie pracy (38%). Na tym jednak nie koniec. Dla przeszło połowy badanych koniecznością jest również dobra reputacja marki.

Co składa się na sukces idealnej oferty pracy?


Wynagrodzenie jest wspólnym mianownikiem oczekiwanej oferty pracy, stanowisko czy branża nie mają tu żadnego znaczenia. W dzisiejszych czasach trudno o pracowników, którzy chcieliby zmienić pracę na gorzej wynagradzaną” – komentuje Sebastian Sala, menedżer Antal Banking & Insurance – Kandydatom zależy również na „umowie o pracę, która stanowi pewnego rodzaju gwarancję zatrudnienia, ale tak w ich przypadku, jak i w przypadku pracodawców widać coraz większą przychylność wobec alternatywnych form zatrudnienia”.

Przydatne linki:
Oferty pracy


Elastyczny czas pracy i pożądana marka pracodawcy to czynniki, które interesują przede wszystkim reprezentantów pokolenia Y i Z. Pracodawcy coraz częściej wychodzą im naprzeciw i uważniej wsłuchują się w potrzeby zatrudnionych. Te działania mają na celu nie tylko przyciągnięcie nowych ludzi, ale również zatrzymanie w firmie obecnych pracowników.
„W zakresie adaptacji do potrzeb zatrudnionych rynek poczynił naprawdę duży krok naprzód, dzięki czemu rywalizacja o talenty nabiera rumieńców” – podsumowuje Sebastian Sala, ekspert Antal.

fot. mat. prasowe

Jakie elementy powinna zawierać interesująca oferta pracy?

Dla niemal 3/4 ankietowanych interesująca ogłoszenie o pracę zawiera ofertę wyższego wynagrodzenia.


Średnio badani oczekują od nowego pracodawcy 23 procentowego wzrostu wynagrodzenia. Najwyższe oczekiwania przedstawiają osoby, które otrzymują najwięcej ofert pracy, z racji tego oferta, którą mieliby rozważyć musi się też wyróżniać. Specjaliści i menedżerowie z obszaru IT czy inżynierii oczekują 24 procentowego wzrostu płacy. Najniższe oczekiwania mają pracownicy administracji – 19%.
„Oczekiwany wzrost pensji w przypadku zmiany pracy jest znacznie wyższy niż w przypadku podwyżki u obecnego pracodawcy, ponieważ jest to wyzwanie w życiu zawodowym” – wyjaśnia Agnieszka Wójcik, menedżer Antal Market Research – „Zmiana pracy niesie za sobą ryzyko - czy pracownik dopasuje się do kultury organizacyjnej nowej firmy? Czy współpraca w zespole okaże się satysfakcjonująca i będzie umożliwiać zmieniającemu pracę realizację celów zawodowych?”.

Oferty pracy mają się znaleźć same


Chociaż od zaproszenia do udziału w procesie rekrutacyjnym do podpisania umowy droga jest długa, liczba takich propozycji pozwala ocenić, kogo poszukują firmy i czy łatwo będzie pozyskać idealnego pracownika. Rynek kandydata sprawia, że osób aktywnie poszukujących pracy jest relatywnie niewiele. Jedynie 30% pracowników regularnie przegląda i odpowiada na ogłoszenia rekrutacyjne. Pomimo to, otwartość na rozmowę o nowych możliwościach, zwiększa się.

64% specjalistów i menedżerów nie szuka pracy aktywnie, ale korzysta z możliwości rozmowy o nowych propozycjach zawodowych
.
„Pracownicy chcą wiedzieć, co dzieje się na rynku. Nie zawsze oznacza to gotowość do podjęcia rozmów bezpośrednio z potencjalnym pracodawcą”. – tłumaczy Agnieszka Pastuła, menedżer Antal HR & Legal. „Bardzo często celem pracownika jest rozpoznanie oferty rynku i zdobycie informacji, które można przekuć w argumenty podczas negocjowania podwyżki lub awansu w obecnej firmie” – wyjaśnia ekspertka.
Takiego pracownika można określić mianem pozornie aktywnego. Z dużym prawdopodobieństwem nie zdecyduje się on na udział w dalszych etapach procesu rekrutacyjnego, zakładających bezpośredni kontakt z potencjalnym nowym pracodawcą.

W porównaniu do zeszłorocznej edycji badania Antal znacząco (z 22% do 6%) spadła liczba osób, które ignorują wszelkie zaproszenia do rozmów o zmianie pracy.

Informacje o badaniu
Badanie Antal Aktywność specjalistów i menedżerów na rynku pracy przeprowadzone było metodą CAWI w terminie 14-20.11.2016 roku. W badaniu wzięło udział 1434 respondentów z całej Polski, w tym 28% kobiet i 72% mężczyzn. 50% respondentów to specjaliści, a 50% – menedżerowie. Przeciętny respondent jest w wieku 37 lat i posiada 13,5 roku doświadczenia zawodowego. Badanie było poufne.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: