Chcesz popularności? Zniknij jak Radiohead!
2016-05-09 10:54
Radiohead - internetowa dyskusja w Polsce © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Banki w mediach: PKO Bank Polski najaktywniejszy w I kw. 2016 r.
Od 1 do 4 maja w sieci pojawiło się blisko 1 tys. polskojęzycznych wpisów na temat Radiohead. Stanowi to aż 30% wszystkich wpisów na temat zespolu opublikowanych od lutego. Oprócz Facebooka i Twittera, na wzmiankę o zespole najłatwiej można było trafić na m.in. forum Listy Przebojów Trójki, serwisie Wykop.pl i w serwisie Muzyka.Onet.pl.Największe zaangażowanie polskich internautów wzbudziły doniesienia serwisów muzycznych na temat "zniknięcia" zespołu z sieci, a także informacje o premierze "Burn the Witch", nowej piosenki grupy pod wodzą Thoma Yorke'a. Duże zainteresowanie wywołały także socialmediowe wpisy i komentarze polskich publicystów dziennikarzy muzycznych (w tym Agnieszki Szydłowskiej i Bartka Chacińskiego), a także artystów: m.in. Meli Koteluk czy Organka.
fot. mat. prasowe
Radiohead - internetowa dyskusja w Polsce
Reakcja Polaków w sieci na "zniknięcie" Radiohead z mediów społecznościowych i opublikowanie nowej piosenki była pozytywna. Aż 91% wpisów, których autorzy użyli słów wyrażających emocje, zawierało entuzjastyczny komentarz na temat zespołu. Chłodne i negatywne reakcje należały do rzadkości.
fot. mat. prasowe
Radiohead na Faceboku
Jak wynika z analiz w IMM, od lutego do maja w polskojęzycznej sieci pojawiło się ponad 3 tysiące publikacji o Radiohead. Wpisy w mediach społecznościowych wywołały 67 tysięcy reakcji (polubień czy udostępnień) internautów. Tylko w dniu usunięcia przez grupę wpisów ze swoich kont na Twitterze i Facebooku, informacja o tym mogła być wyświetlona nawet 3,5 miliona razy. Wśród portali internetowych, od 1 do 5 maja najwięcej o zespole Radiohead pisano na łamach serwisu Muzyka.Onet.pl, EskaRock.pl, Wywrota.pl i serwisu Barock.pl.
Jak przypominają dziennikarze, zespół znany jest z podejmowania pionierskich działań w internecie. "W 2007 roku wydał własnym sumptem album "In Rainbows". Płytę można było pobrać w formie plików MP3 z oficjalnej strony Radiohead - za darmo lub składając dobrowolną darowiznę" - czytamy w serwisie Wiadomości.Gazeta.pl.
fot. mat. prasowe
Radiohead na Twitterze
Łukasz Jadaś,
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Olimp Laboratories ukarany za kryptoreklamę w mediach społecznościowych
-
Energetyka jądrowa w mediach. Wzrost publikacji po wybuchu wojny w Ukrainie
-
W polskim internecie kwitnie dezinformacja nt. Ukrainy
-
Biedronka, Lidl, Żabka - o nich Polacy rozmawiają w internecie
-
TikTok rośnie w siłę. TOP5 polskich kont
-
Pomoc dla Ukrainy. 900 tys. postów w mediach społecznościowych w 6 dni
-
XVIII Konkurs Chopinowski w mediach
-
COVID-19 nasilił medialną dyskusję o fake newsach
-
Jak social media spędziły majówkę?
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)