eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Chcesz popularności? Zniknij jak Radiohead!

Chcesz popularności? Zniknij jak Radiohead!

2016-05-09 10:54

Chcesz popularności? Zniknij jak Radiohead!

Radiohead - internetowa dyskusja w Polsce © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Jeżeli znikać z mediów społecznościowych, to tylko tak jak zespół Radiohead. Od kiedy grupa przygotowując się do promocji nowej płyty usunęła wpisy ze swoich kont na Facebooku i Twitterze, mówi się o niej nawet 6 razy częściej niż zwykle. Jak wynika z analizy publikacji w social media przeprowadzonej przez IMM, aż 91% z wpisów zamieszczonych w sieci wyraża entuzjazm z powodu powrotu zespołu i chwali pomysł na "znikanie".

Przeczytaj także: Banki w mediach: PKO Bank Polski najaktywniejszy w I kw. 2016 r.

Od 1 do 4 maja w sieci pojawiło się blisko 1 tys. polskojęzycznych wpisów na temat Radiohead. Stanowi to aż 30% wszystkich wpisów na temat zespolu opublikowanych od lutego. Oprócz Facebooka i Twittera, na wzmiankę o zespole najłatwiej można było trafić na m.in. forum Listy Przebojów Trójki, serwisie Wykop.pl i w serwisie Muzyka.Onet.pl.

Największe zaangażowanie polskich internautów wzbudziły doniesienia serwisów muzycznych na temat "zniknięcia" zespołu z sieci, a także informacje o premierze "Burn the Witch", nowej piosenki grupy pod wodzą Thoma Yorke'a. Duże zainteresowanie wywołały także socialmediowe wpisy i komentarze polskich publicystów dziennikarzy muzycznych (w tym Agnieszki Szydłowskiej i Bartka Chacińskiego), a także artystów: m.in. Meli Koteluk czy Organka.

fot. mat. prasowe

Radiohead - internetowa dyskusja w Polsce

Głównymi źródłami informacji były Facebook i Twitter.


Reakcja Polaków w sieci na "zniknięcie" Radiohead z mediów społecznościowych i opublikowanie nowej piosenki była pozytywna. Aż 91% wpisów, których autorzy użyli słów wyrażających emocje, zawierało entuzjastyczny komentarz na temat zespołu. Chłodne i negatywne reakcje należały do rzadkości.

fot. mat. prasowe

Radiohead na Faceboku

O Radiohead wspominali m.in. Mela Koteluk, Organek oraz Bartek Chaciński


Jak wynika z analiz w IMM, od lutego do maja w polskojęzycznej sieci pojawiło się ponad 3 tysiące publikacji o Radiohead. Wpisy w mediach społecznościowych wywołały 67 tysięcy reakcji (polubień czy udostępnień) internautów. Tylko w dniu usunięcia przez grupę wpisów ze swoich kont na Twitterze i Facebooku, informacja o tym mogła być wyświetlona nawet 3,5 miliona razy. Wśród portali internetowych, od 1 do 5 maja najwięcej o zespole Radiohead pisano na łamach serwisu Muzyka.Onet.pl, EskaRock.pl, Wywrota.pl i serwisu Barock.pl.
Jak przypominają dziennikarze, zespół znany jest z podejmowania pionierskich działań w internecie. "W 2007 roku wydał własnym sumptem album "In Rainbows". Płytę można było pobrać w formie plików MP3 z oficjalnej strony Radiohead - za darmo lub składając dobrowolną darowiznę" - czytamy w serwisie Wiadomości.Gazeta.pl.

fot. mat. prasowe

Radiohead na Twitterze

Tytus Hołdys uznał zespół za najbardziej niezrozumiały fenomen muzyczny "ever".


Łukasz Jadaś,

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: