zwyczaje zakupowe - wiadomości i porady tematyczne
-
Nietrafione prezenty u 20% Polaków
00:15 29.01.2009
Jak wynika z sondażu przeprowadzonego przez PBI, ponad 80 proc. badanych cieszy się z otrzymanych prezentów gwiazdkowych. Jeśli zaś chodzi o nietrafione podarki to aż 35 proc. badanych nie planuje z nich korzystać, a 18 proc. nie wie co z nimi zrobić. Z sondażu wynika, że wśród tegorocznych prezentów przeważały kosmetyki, odzież, bielizna i obuwie ...
Tematy: prezenty świąteczne, prezenty, zwyczaje zakupowe, nietrafione prezenty -
USA: oszczędne zakupy w święta 2008
00:30 29.11.2008
... wydatki może pomóc zwłaszcza sprzedawcom ubrań w rozwoju relacji opartych na zaufaniu i lojalności. "Pokazanie oszczędnym kobietom, że rozumie się ich preferencje zakupowe przez wprowadzenie obniżek i wyprzedaży jest celem nadrzędnym. Sklepy odzieżowe powinny promować wielkie obniżki cenowe oraz oferty typu "dwa w cenie jednego ...
Tematy: zakupy, zakupy świąteczne, preferencje zakupowe, zwyczaje zakupowe -
Zakup samochodu a model rodziny 2+2
10:54 13.04.2008
Obecność dzieci w gospodarstwie domowym zasadniczo wpływa na styl życia, który przejawia się min. w sposobie spędzania wolnego czasu, nawykach żywieniowych, jak również modelu wybieranego auta - wynika z raportu Acxiom Polska sporządzonego dla Wydawnictwa Egmont. Typowa rodzina 2+2 stawia najczęściej na uniwersalność i wybiera auta kompaktowe z ...
Tematy: samochody, preferencje konsumentów, sprzedaż samochodów, preferencje zakupowe -
Zwyczaje zakupowe: kobiety mniej lojalne
12:37 18.03.2008
... "poluje" na okazje. Niemal 50% konsumentów tylko wyjątkowa promocja jest w stanie oderwać od ulubionego produktu. Instytut ARC Rynek i Opinia zanalizował zakupowe strategie kobiet i mężczyzn. Wyniki badania BTL Monitor 2007 pokazują, że tym, co najwyraźniej różnicuje stosunek do promocji jest płeć – kobiety ...
Tematy: polscy konsumenci, badania konsumentów, zakupy, zwyczaje zakupowe -
Co wpływa na decyzje zakupowe Polaków?
13:01 23.01.2008
... TNS OBOP w październiku 2007 roku, na zlecenie marki Żywiec. Przyzwyczajenie, miejsce pochodzenia i wytwarzania produktów to najważniejsze czynniki wpływające na decyzje zakupowe Polaków. Badanie wykazało, że dla 85% konsumentów miejsce wytwarzania produktu jest jednym z kluczowych determinantów decyzji zakupowych. To kryterium jest szczególnie ...
Tematy: preferencje konsumentów, zakupy, preferencje zakupowe, badania konsumentów -
Polacy lubią małe sklepy
00:33 04.07.2007
... firmy Nielsen. Autorzy badania podkreślają, że w przypadku małych sklepów widać rosnącą tendencję do organizowania się w sieci czy też grupy zakupowe. W przypadku wielkich graczy międzynarodowych najważniejszym zjawiskiem wydają się być plany rozwoju: w kilku formatach jednocześnie, w ramach jednej marki/szyldu. Jednocześnie przejawiają ...
Tematy: preferencje konsumentów, preferencje zakupowe, zakupy, badania konsumentów -
Znajomi i rodzina decydują o naszych zakupach
00:03 29.01.2007
W dzisiejszym świecie, w którym internet urasta do roli najważniejszego źródła informacji, może się wydawać, że portale internetowe i to, co się na nich znajduje, wywierają największy wpływ na decyzje konsumentów. Najnowsze badania firmy BIGResearch pokazują jednak, że nie do końca jest to prawdą. To, czym najczęściej się kierujemy, to opinie ...
Tematy: marketing szeptany, preferencje zakupowe, badania konsumentów, preferencje konsumentów -
Jacy są polscy konsumenci?
00:04 28.09.2006
... O’Shaughnessy, dyrektor generalnej Visa Europe w Polsce konsumenci w badanych krajach, w tym także zwycięzcy w rankingu Polacy ciągle jeszcze mogą doskonalić swoje "zakupowe IQ". "Zakupowe IQ" jest najwyższe we wszystkich krajach, gdy chodzi o urządzenia elektroniczne i telefony komórkowe, gdyż produkty te są droższe, co skłania kupujących ...
Tematy: zwyczaje zakupowe, zakupy, preferencje zakupowe, badania konsumentów -
Internauci lubią hipermarkety
14:02 18.09.2006
Wśród produktów zwykle kupowanych w hipermarketach znajdują się tzw. dobra szybkozbywalne: artykuły spożywcze, kosmetyki i artykuły przemysłowe. Jednocześnie jedynie co czwarty polski internauta nigdy nie kupił w tego typu sklepie sprzętu RTV (26 proc.), odzieży i butów (23 proc.) oraz artykułów budowlanych (23 proc.). Do zakupów skłania ...
Tematy: badania internautów, hipermarkety, preferencje zakupowe, zwyczaje zakupowe -
Zakupy Polaków: cena czy jakość?
12:55 14.09.2005
Czym kierują się konsumenci wybierając określone produkty? Z jakich kanałów sprzedaży korzystają? Czy chętnie biorą udział w programach lojalnościowych? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziemy w najnowszym raporcie Acxiom. ‘Unikam drogich, markowych produktów, bo nie chcę przepłacać za markę’ – pod tym stwierdzeniem podpisało się twierdząco 46% ...
Tematy: zakupy, preferencje zakupowe, zwyczaje zakupowe