-
Klauzule niedozwolone w regulaminie sklepu internetowego: 10 konsekwencji
11:21 13.11.2015
... narusza się jego prawa autorskie do tego utworu. Jest to działanie bezprawne, nieetyczne i co więcej - zagrożone różnymi sankcjami, w tymi finansowymi (m.in. możliwość domagania się odszkodowania) i karnymi. 7. Konsument nie poniesie odpowiedzialności za nadmierne zużycie produktu Jeżeli sprzedawca nie poinformuje konsumenta o prawie odstąpienia od ...
Tematy: e-handel, regulamin e-sklepu, Rejestr Klauzul Niedozwolonych, klauzule niedozwolone -
Zwrot towaru w e-commerce
00:55 01.11.2015
... opcji dostawy dostępnej w sklepie jaka była możliwa podczas składania zamówienia. Przydatne linki: - Prawa konsumenta: poradnik kupującego - Ustawa konsumencka w praktyce - poradnik przedsiębiorcy - Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta Przykładowo: wybraliśmy, by paczkę dostarczył nam kurier i zapłaciliśmy za to 25 zł, jednak ...
Tematy: e-commerce, handel internetowy, zakupy w internecie, sklep internetowy -
Sklep internetowy: obowiązki e-przedsiębiorcy
10:48 26.10.2015
... . Zakres i czas trwania rękojmi określają przepisy Kodeksu cywilnego. Przydatne linki: - Prawa konsumenta: poradnik kupującego - Ustawa konsumencka w praktyce - poradnik przedsiębiorcy - Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta Pamiętaj, że przysługują ci też prawa Konsument ma prawo sprawdzić zakupiony towar tak, jak mógłby to zrobić ...
Tematy: e-commerce, handel internetowy, e-cslep, sklep internetowy -
Przejrzysty regulamin sklepu internetowego to podstawa
12:11 20.10.2015
... klienta Ustawa o prawach konsumenta wprowadziła szereg zmian, które sprzedawca powinien uwzględnić we własnym regulaminie. Poniżej wymieniamy najważniejsze z nich. Pobierz: - Prawa konsumenta: poradnik kupującego - Ustawa konsumencka w praktyce - poradnik Odstąpienie od umowy Wydłużony został termin na odstąpienie konsumenta od umowy bez podawania ...
Tematy: sklep internetowy, sprzedaż w internecie, ustawa o prawach konsumenta, regulamin sklepu internetowego -
Usługi online a prawo odstąpienia od umowy
10:35 25.09.2015
... zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego przez wykonawcę (sklep internetowy) świadczenia z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Pobierz: - Prawa konsumenta: poradnik kupującego - Ustawa konsumencka w praktyce - poradnik Prawo do odstąpienia od umowy jest bardzo istotne dla konsumentów, gdyż daje im możliwość ...
Tematy: odstąpienie od umowy, zakupy internetowe, prawa konsumenta, prawo odstąpienia od umowy -
Prawa konsumenta: uszkodzona przesyłka
00:36 18.09.2015
Klient zostało oszukany przez firmę kurierską i/lub nadawcę przesyłki. Po rozpakowaniu paczki towar okazał się zupełnie zniszczony i niezdatny do użytkowania. Kurier sporządził protokół szkody, ale wcześniej pobrał należność, co było warunkiem odebrania i otwarcia paczki. Przesyłka leży w niezmienionym stanie od stycznia br., a klient pojedynkuje ...
Tematy: uszkodzona przesyłka, firmy kurierskie, reklamacja przesyłki kurierskiej, przesyłki kurierskie -
Rękojmia za wady fizyczne produktu: jaka odpowiedzialność sprzedawcy i producenta?
12:28 10.09.2015
... rzecz ruchoma, odpowiedzialność ta może zostać ograniczona do jednego roku. Przydatne linki: - Prawa konsumenta: poradnik kupującego - Ustawa konsumencka w praktyce - poradnik przedsiębiorcy - Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta PODSUMOWANIE Kupujący posiada wiele instrumentów skutecznej ochrony przed wadami fizycznymi zakupionych ...
Tematy: rękojmia za wady, reklamacja towaru, rękojmia za wady fizyczne, odpowiedzialność sprzedawcy -
Rezerwacje online: jakie prawa konsumenta?
13:39 26.08.2015
Coraz większa rzesza internautów korzysta z serwisów rezerwacyjnych, a więc stron, które są niejako pośrednikami między nimi a dostawcami usług (np. liniami lotniczymi, hotelami), a ich zadaniem jest ułatwienie wyszukania odpowiedniej oferty. Korzystając z takiej witryny, należy jednak pamiętać, że umowa jest tu zawierana bezpośrednio pomiędzy ...
Tematy: prawa konsumenta, ochrona konsumentów, rezerwacje online -
Last minute a prawa konsumenta
00:10 16.08.2015
Jeżeli zagraniczne wojaże wciąż przed nami, warto dobrze poznać prawa, które nam przysługują. Jak zaleca Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, na początku należy dokładnie zapoznać się z umową i wyjaśnić wszelkie niejasności. Jeżeli ...
Tematy: UOKiK, prawa konsumenta, ochrona konsumentów, last minute -
Kiedy biuro podróży odpowiada za mienie skradzione klientom?
00:10 11.08.2015
Jeśli wybieramy się na wakacje z biurem podróży, musimy liczyć się z tym, że w umowie znajdzie się zapis wykluczający odpowiedzialność biura za sytuację, w której zostaniemy okradzeni lub zgubimy rzeczy osobiste. Taka praktyka nie do końca jest jednak zgodna z prawem. Zgubiony bagaż, kradzież rzeczy z hotelowego pokoju lub utrata portfela w ...
Tematy: prawa konsumenta, kradzież, ochrona konsumentów, UOKiK