Polkomtel naruszył prawo
2005-07-28 00:53
Przeczytaj także: 7 porad, jak nie wpaść w zakupowe pułapki w Black Friday
Postępowanie w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów zostało wszczęte w lutym 2005 r. W jego toku ustalono, że 17 stycznia 2005 r. spółka dokonała zmiany regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych. Abonenci objęci zwykłą umową, którzy nie zaakceptowali zmienionego regulaminu mogli bez ponoszenia dodatkowych kosztów rozwiązać kontrakt z operatorem. Od klientów korzystających z umowy promocyjnej Polkomtel zażądał zapłaty kary.W opinii Prezesa UOKiK powyższe działania spółki są niezgodne z prawem telekomunikacyjnym. W świetle ww. ustawy w przypadku dokonania zmian w regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych, abonentowi przysługuje prawo wypowiedzenia umowy bez ponoszenia żadnych kar. Jedynie w wypadku zmiany cennika usług, a nie regulaminu przepisy umożliwiają operatorowi domaganie się zwrotu ulgi przyznanej abonentowi. Ponadto prawo nie dokonuje rozróżnienia sytuacji prawnej abonentów z punktu widzenia tego, czy zawarli z przedsiębiorcą umowę promocyjną, czy też nie.
Wobec powyższego, Prezes Urzędu uznał, że działania spółki Polkomtel naruszają zbiorowe interesy konsumentów i nakazał zaniechania ich stosowania.
Decyzja nie jest prawomocna. Przysługuje od niej odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
UPC Polska ukarana przez UOKiK za wygórowane koszty wypowiedzenia umowy
-
Rabat retrospektywny pod lupą. UOKiK bada 3 sieci handlowe
-
UOKiK sprawdza rabaty retrospektywne. Sieci handlowe nadużywają swojej pozycji
-
Plus zapłaci 20 mln zł kary. Pieniądze z doładowania telefonu nie mogą przepadać
-
smartDOM i Power LTE, czyli bohaterowie nieuczciwych reklam
-
Polkomtel, Orange Polska oraz T-Mobile Polska pod lupą UOKiK
-
Nieuczciwe praktyki Polkomtel i Internetq Poland
-
Spartan Capital Holdings przejmuje Polkomtel
-
Polkomtel utrudniał kontrolę UOKiK