eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › E-commerce: czekam na e-galerię

E-commerce: czekam na e-galerię

2013-09-13 10:40

Przeczytaj także: Prawo a cross-border w e-commerce. Czy stosowanie przepisów z kraju pochodzenia wystarczy?


Sieć to wielka namiętność. Wszystko opiera się tu na uzależnieniu od tego strumienia coraz to nowych bodźców, które dostarczają kolejne małe, niewymagające wysiłku kliknięcia. W tym tkwi cała tajemnica internetu: w łatwości. Bo człowiek, jako się rzekło, to zwierzę leniwe. A w dodatku bardzo skłonne do nałogów. Sieć staje się największym spośród nich. Tu wszystko „robi się samo”. Klik, klik i już jest! Na przykład towar: nie miałem, kliknąłem parę razy i mam! Przynieśli do domu. Temu nie można się oprzeć. To musi zwyciężyć.

Dziś wszystkie te sklepy internetowe działają osobno. Każdy rezerwuje domenę, wykupuje sobie jakąś tam platformę sklepową i robi do niej własne kolorki. Ktoś tam daje marżę na swój towar, z kimś tam można dogadać się w sprawie tańszych przesyłek, coś tam można zareklamować na Allegro albo Facebooku. Tak to się kręci. Duzi mają duże, mali mają małe sklepy, tak jak na ulicy. Lecz przyszłość należy do wielkich e-galerii – zachwycających ekomersowych portali, wyglądających jak najpiękniejsze galerie handlowe w Paryżu i oferujących tyle samo ekscytujących przeżyć. Podobnie jak kupcy w realu potrafią porozumieć się co do zasad użytkowania wspólnych wielkich powierzchni pod jednym zarządem, po to, aby skorzystać z efektów kumulacji klientów w jednym miejscu, również e-kupcy dojrzeją do takiego zrzeszonego, galeryjnego handlu. To jest prawdziwe wyzwanie. Chciałbym, aby każdy Polak znał na pamięć nazwy kilku wielkopowierzchniowych sklepów internetowych, tak jak zna nazwy galerii handlowych w swoim mieście oraz nazwy wielkich portali ogólnych.

Dopóki nie ma jeszcze czegoś takiego, jak sieciowe hipermarkety, ich rolę pełnią z powodzeniem serwisy aukcyjne oraz – bez powodzenia – rachityczne „wielobranżowe sklepy internetowe”. Czy wielki sukces portali aukcyjnych nie daje Wam do myślenia? Gdyby rozproszeni właściciele e-sklepów umieli się zrzeszyć, a następnie porozumieć na temat wspólnej grafiki i systemu płatności, wspólnych usług kurierskich i w paru innych kwestiach, mogliby w ciągu kilku miesięcy połączyć swe siły w jeden portal. A wtedy kolejne firmy podczepiałyby się pod ten wspólny format, w krótkim czasie tworząc wielki hipermarket z niesamowitą wartością dodaną w postaci bogactwa oferty, świetnego oprogramowania, wiarygodności. Czemu to się jeszcze nie stało? Na co właściwie czekacie? Przecież łatwiej chyba stworzyć galerię wirtualną niż realną. Nakłady są tu niewielkie – potrzeba głównie porozumienia. No ale z tym w biznesie czasem jest właśnie najtrudniej.

Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (2)

  • Silver / 2013-09-13 12:31:52

    gdzie moge umiescic DARMOWA wizytowke firmy poligraficznej poza katalog.infofirma.pl i dobre.pl? odpowiedz ] [ cytuj ]

  • Zdjęcia to podstawa ale...

    sky-shop.pl / 2013-09-24 09:26:57

    Przygotowując prezentację towaru w swoim sklepie internetowym warto zwrócić uwagę na inną ważną kwestię: każdy produkt powinien być opatrzony obszernym opisem - jest to lepiej widziane w oczach wyszukiwarek. Nie ma nic gorszego niż produkty bez opisów. W takiej sytuacji wyszukiwarki np. google traktują takie podstrony jako lokalny Duplicate Content. A dzięki dobremu miejscu w wyszukiwarce trafią do nas klienci, którzy na pewno docenią świetnie przygotowaną galerię. odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: