eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Big Data w firmie

Big Data w firmie

2013-08-08 08:20

Przeczytaj także: Komunikat w e-mail marketingu


W tym miejscu na szczęście pojawia się olbrzymia liczba systemów do działań remarketingowych (osobiście jestem fanem technologii Google'a w tym zakresie). Pozwalają one za pomocą technologii cookie na dopasowanie reklam wyświetlanych w sieciach do osób, które np. odwiedziły twoją stronę. Co więcej, działania te można wzbogacić o dynamiczną treść, która dostosowuje się do tego, co dany użytkownik widział na twojej stronie. Od niedawna działania te można wzbogacić o technologię RTB (Real-time Bidding), która bardzo dynamicznie się rozwija i mimo pewnych braków jest bardzo obiecująca.

Jak zastosować Big Data w swojej firmie

Przede wszystkim zintegruj swoje systemy. Gdy to już zrobisz, nie ufaj do końca swoim przeczuciom odnośnie do tego, co działa, a co nie. Rób testy A/B – nie raz, nie dwa, lecz ciągle. Sprawdzaj, jaki temat czy treść e-maila działa lepiej. Jaki formularz rejestracji jest bardziej skuteczny oraz jaka forma reklamy display generuje więcej konwertującego ruchu.

Poza tym, gdziekolwiek możesz, wykorzystuj personalizację. Zwłaszcza w swojej komunikacji e-mail marketingowej nie może zabraknąć tego kluczowego elementu. Jeżeli prowadzisz działania e-commerce’owe, warto pomyśleć nad systemem rekomendacji (w Polsce polecam Gravity Reco oraz Quartica), a następnie wykorzystać serwowane przez nie dane na swojej stronie, a także w spersonalizowanych e-mailach. Dzięki temu do 1000 odbiorców automatycznie będziesz mógł wysłać 1000 różnych wiadomości. Jeżeli nie chcesz stosować systemów rekomendacji, pamiętaj, że dobre systemy do e-mail marketingu mają bardzo zaawansowane możliwości tworzenia z bloków dynamicznych e-maili. Wykorzystaj je, aby twój odbiorca czuł, że naprawdę z nim prowadzisz dialog, a nie tylko mu sprzedajesz.

No i koniecznie mądrze segmentuj swoją bazę odbiorców. Wykorzystaj do tego dane deklaratywne, dane behawioralne oraz dane transakcyjne. Wykorzystaj te dane do działań analitycznych (osobiście uważam, że jedną z najbardziej skutecznych form przetworzenia danych jest analiza RFM). Mając tak posegmentowanych odbiorców, dużo łatwiej będzie ci tworzyć wysoce spersonalizowany, interesujący kontent dla swoich odbiorców.

Kolejna rada – optymalizuj swój lejek sprzedażowy. Analizuj, które działania generują ci największy ruch na stronie, oraz jaki ruch jest najbardziej skuteczny. Pamiętaj, że nie ma jednej, najlepszej metody zbudowania ruchu. Musisz tutaj mieć mądrze przemyślany miks pomiędzy SEO, kampaniami PPC, social mediami a displayem. Gdy już pozyskasz ten ruch, przechwyć lead, a następnie za pomocą działań e-mail marketingowych prowadź dalej swojego odbiorcę.

I na koniec. Zacznij małymi krokami, gdyż całość dostępnych danych może przyprawić cię o zawrót głowy. Pamiętaj również o tym, że bazujesz bardzo często na danych osobowych, które należy odpowiedni chronić – dlatego zawsze upewnij się, że podejmowane przez ciebie działania są legalne na gruncie prawa polskiego.


Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .

poprzednia  

1 2

oprac. : Paweł Sala / Marketing w Praktyce Marketing w Praktyce

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: