Po co mi w firmie to IT?
2003-02-17 17:30
Przeczytaj także: Usługi cloud computing: 3 warstwy w modelu dostaw
Cykl projektowania
Firma Forrester Research podzieliła wprowadzanie nowych produktów na rynek na siedem etapów:
fot. mat. prasowe
Po co mi w firmie to IT?
(schemat ten zawiera dodatkowe informacje, które tu stanowią pewnego rodzaju memento: czas trwania każdego etapu także nie jest obojętny, skracanie zawsze prowadzi do zmniejszenia rzetelności tych prac, a co za tym idzie do zwiększenia ryzyka wprowadzania takich pomysłów w życie.) Cykle te można podzielić na dwie podstawowe części: powstanie koncepcji produktu oraz działania operacyjne, czyli rozpoczęcie sprzedaży. Zwróćmy uwagę na to, że pierwsze cztery etapy to praktycznie elementy strategii firmy, a trzy pozostałe to wprowadzanie jej w życie. Zrozumienie tej zależności jest bardzo istotne, gdyż zagubienie nadrzędnego celu pracy działu strategii i marketingu jest początkiem pracy "na samych siebie", co prowadzi w efekcie do kłopotów ze sprzedażą i dalej kłopotów finansowych całej firmy.
A gdzie tu jest IT?
W tym miejscu przyszła pora na wskazanie źródeł informacji niezbędnych do skutecznego prowadzenia tych prac:
fot. mat. prasowe
Po co mi w firmie to IT?
Na powyższym schemacie widać jak na dłoni, że jednym z podstawowych źródeł informacji niezbędnych do prac nad rozwojem oferty, a więc w efekcie rozwojem całej firmy, są dane zgromadzone wewnątrz firmy i możliwość ich sprawnego przetwarzania. Oprócz danych z zewnątrz (wskaźniki ekonomiczne, dane demograficzne itp.) nie mniej ważne, a zaryzykowałbym stwierdzenie, że ważniejsze są własne dane na temat dotychczasowej historii firmy, jej klientów, sprzedaży itp. Na podstawie tak uzyskanych informacji można dopiero podejmować decyzje z minimalnym ryzykiem porażki. Brak danych sprowadza wiele ważnych rozważań do poziomu "wróżenia z fusów". Nawet najlepszy zewnętrzny konsultant jest niemalże bezradny bez dokładnych danych o konsultowanym projekcie. W przypadku braku takich danych można tylko polegać na jego doświadczeniu.
oprac. : Jarosław Żeliński / IT-Consulting
Przeczytaj także
-
Branża IT: koniec czy ciąg dalszy prosperity?
-
Branża IT: zarobki programistów stanęły w miejscu?
-
Sektor ICT w krajach Trójmorza rośnie w siłę. Co dalej?
-
Fuzje i przejęcia w branży IT: za nami 3 intensywne lata
-
Outsourcing IT, Salesforce i Agile, czyli najlepsze rozwiązania dla biznesu
-
Technologie informacyjne w biznesie - jakie korzyści?
-
Zarobki w IT w 2022 roku. Kto był najlepiej opłacany?
-
Praca w IT coraz lepiej wynagradzana. Najwyższe zarobki w Backend
-
Przebranżowienie: to już moda na pracę w IT?