eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Właściwa obsługa klienta zapewnia konkurencyjność

Właściwa obsługa klienta zapewnia konkurencyjność

2013-02-09 00:10

Właściwa obsługa klienta zapewnia konkurencyjność

Właściwa obsługa klienta zapewnia konkurencyjność © Torbz - Fotolia.com

Z badań przeprowadzonych przez Oracle wynika, że choć firmy europejskie dostrzegają skutki finansowe niskiego poziomu obsługi klienta, mają jeszcze problemy z opracowaniem skutecznych strategii.

Przeczytaj także: Profesjonalna obsługa klienta wspomaga budżet firmowy

Najważniejsze fakty
  • Firma Oracle przeprowadziła badania, z których wynika, że choć wiele przedsiębiorstw ma świadomość wpływu obsługi klienta na rentowność biznesu, tylko nieliczne z nich podejmują formalne inicjatywy mające na celu podniesienie poziomu tej obsługi.
  • W raporcie pt. „Global Insights on Succeeding in the Customer Experience Era” (Przegląd czynników warunkujących sukces w dobie presji na wysoki poziom obsługi klienta) przedstawiono wyniki ankiety przeprowadzonej wśród 1342 członków kadry dyrektorskiej firm z 18 krajów Ameryki Północnej i Łacińskiej, Europy i Dalekiego Wschodu.
  • Celem tego badania było dokonanie oceny finansowych skutków niedotrzymywania kroku szybko rosnącym oczekiwaniom klientów, a także oceny wyzwań, z którymi stykają się firmy usiłujące zapewnić znakomity poziom obsługi klienta, przegląd najefektywniejszych programów w tym zakresie oraz priorytetowych obszarów inwestycji niezbędnych w celu poprawy ogólnego poziomu obsługi klienta.

W ankiecie przeprowadzonej na terenie Europy wzięli udział respondenci z Francji, Hiszpanii, Holandii, Niemiec, Wielkiej Brytanii i Włoch.

fot. Torbz - Fotolia.com

Właściwa obsługa klienta zapewnia konkurencyjność

Firma Oracle przeprowadziła badania, z których wynika, że choć wiele przedsiębiorstw ma świadomość wpływu obsługi klienta na rentowność biznesu, tylko nieliczne z nich podejmują formalne inicjatywy mające na celu podniesienie poziomu tej obsługi.


Najważniejsze wnioski z Europy
  • Poważne skutki finansowe: z badań wynika, że dyrektorzy firm europejskich szacują, iż średni potencjalny spadek rocznych przychodów z powodu niezaoferowania klientom wysokiego, jednolitego i adekwatnego do marki poziomu obsługi wynosi aż 18%, co oznacza, że właściwa obsługa klienta ma newralgiczne znaczenie dla osiągnięcia przewagi nad konkurencją.
  • Bezczynność firm: mimo tak wysokiego potencjalnego wpływu poziomu obsługi klienta na przychody, tylko 36% respondentów zaczyna podejmować formalne inicjatywy w tym zakresie, przy czym jedynie 20% uważa stan realizacji tych inicjatyw za zaawansowany. Za najważniejsze priorytety w działaniach mających na celu poprawę obsługi klienta firmy uważają poprawę tej obsługi w wielu kanałach (23%), w kanale obsługi online (15%), a także w obszarze zakupów (14%).
  • Zaangażowanie w sprawę: demonstrując swoje zaangażowanie w zapewnienie poprawy poziomu obsługi, respondenci twierdzą, że w ciągu najbliższych dwóch lat planują zwiększyć wydatki na niezbędne w tym celu technologie średnio o 15%. Najczęściej inwestują w technologie zapewniające zintegrowany wgląd w obsługę klientów we wszystkich kanałach (28%), w rozwiązania do analizy danych biznesowych i dotyczących klientów (27%) oraz w systemy do zarządzania lojalnością (26%).
  • Różnice w percepcji: badania wykazały, że dyrektorzy firm europejskich uważają, iż poziom obsługi klientów wpływa na ich gotowość do zachowania lojalności ― z takim stwierdzeniem zdecydowanie zgadza się 62% respondentów. Ponadto 71% zdecydowanie zgadza się ze stwierdzeniem, że klienci mają dziś większą władzę niż trzy lata temu. Ponad połowa respondentów (53%) przyznała też, że klienci mogą wybierać inne marki z powodu niskiego poziomu obsługi, co oznacza, że w Europie występuje pełna świadomość kluczowej roli obsługi klienta w prowadzeniu działalności biznesowej.
  • Wnioski z badania: dobra strategia obsługi klienta wymaga fundamentalnych zmian organizacyjnych. Udane inicjatywy, które doprowadziły do podniesienia poziomu tej obsługi, obejmowały ludzi, procesy i technologię. Dyrektorzy firm europejskich osiągali największe sukcesy w angażowaniu pracowników w te inicjatywy poprzez:
    • wdrożenie specyficznej technologii zapewniającej poprawę obsługi klienta (31%);
    • opracowanie programów szkoleniowych i motywacyjnych dla pracowników, które miały na celu zapewnienie znakomitego poziomu obsługi klienta (28%);
    • zawieranie umowy o poziom usług (SLA) z obsługiwanymi klientami (27%).

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: