eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Jakość obsługi: cena i oferta najważniejsze

Jakość obsługi: cena i oferta najważniejsze

2012-04-08 00:15

Jakość obsługi: cena i oferta najważniejsze

Komu ufają klienci poszukując informacji o produktach? © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Klienci uważają, że najmniej wiarygodnym źródłem informacji o produktach są firmy i sprzedawcy w sklepach. Wybierając firmę najbardziej interesują ich ceny i oferta, a najmniej - wygląd miejsca obsługi - wynika z badania Programu Jakość Obsługi.
W badaniu Programu Jakość Obsługi dwa tysiące klientów z całej Polski opowiedziało o swoich preferencjach zakupowych. Uzyskane wyniki stworzyły obraz współczesnych polskich konsumentów. W tej części odpowiemy na pytanie: komu ufają i na co zwracają uwagę wybierając firmy?

Nie wierzymy sprzedawcom

Zaskakujące jest to, że klienci nie ufają sprzedawcom, a to oni powinni być najlepszym źródłem informacji o tym, co sprzedają. Jeszcze mniej konsumentów, bo tylko 56% za wiarygodne uważa informacje przekazywane przez firmę. Ze sporym sceptycyzmem podchodzą do informacji zamieszczanych na stronach internetowych firm, w reklamach, ulotkach i innych materiałach ofertowych, a zakup produktu lub usługi wolą skonsultować ze swoimi znajomymi lub rodziną niż ze sprzedawcą.

fot. mat. prasowe

Komu ufają klienci poszukując informacji o produktach?

Najwiarygodniejszym źródłem informacji są bliscy


Aż 94% klientów, biorących udział w badaniu, najbardziej ufa informacjom o produktach przekazywanym przez znajomych i rodzinę. Dla 8 z 10 klientów wiarygodny jest też Internet, czyli opinie innych konsumentów zamieszczane na portalach opinii, forach internetowych, portalach społecznościowych, itp.

Oferta i ceny najważniejsze

Co składa się na dobrą jakość obsługi? Okazuje się, że dla konsumentów najważniejszym kryterium przy
wyborze firmy lub podejmowaniu decyzji, czy nadal pozostaną jej klientami, jest oferta, cena i asortyment. W drugiej kolejności zwracają uwagę na wiedzę i kompetencje sprzedawców, czyli na to, co i w jaki sposób potrafią powiedzieć im o produktach i usługach. Nieco mniej ważne jest, ile czasu spędzą na załatwianiu swoich spraw w firmie lub na zakupach i jak długo będą musieli stad w kolejce lub czekać na sprzedawcę. Jego zachowanie i wygląd nie ma już tak dużego znaczenia. A najmniej interesuje ich wygląd miejsca obsługi.

fot. mat. prasowe

Co i w jakim stopniu jest ważne w jakości obsługi klienta?

Najważniejsza dla klientów jest cena produktu


To, że oferta, cena i asortyment są dla konsumentów najważniejsze nie jest dużym zaskoczeniem, bo w dobie
kryzysu zwracają na to szczególną uwagę. Wiedza personelu jest dla nich ważniejsza niż czas oczekiwania na obsługę. Wolą też znieść niezbyt odpowiadające im zachowanie pracownika, byle tylko potrafił im doradzić i odpowiedzieć na nurtujące ich pytania.

Zobacz także

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

REKLAMA

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.