Bezpłatna reklama społeczna
2005-05-23 13:31
Przeczytaj także: GemiusAudience w Czechach
Współpraca firm z fundacjami wpisanymi na listę organizacji pożytku publicznego rozpoczęła się w lutym br. przeprowadzeniem dla Fundacji Dzieci Niczyje kampanii z okazji międzynarodowego Dnia Bezpiecznego Internetu. Do chwili obecnej w ramach przedsięwzięcia zrealizowano szereg kampanii edukacyjno-informacyjnych, wpierających konkretne programy społeczne takich fundacji, jak: Fundacja Bank Żywności SOS, Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Federacja Polskich Banków Żywności, Fundacja Świętego Mikołaja, Fundacja dla Polski, Fundacja "Pożywienie Darem Serca" oraz Fundacja Itaka.Większość ze zrealizowanych dotychczas kampanii powiązana była tematycznie z możliwością przekazania przez podatników 1 proc. podatku dochodowego na rzecz organizacji pożytku publicznego. Kreacje reklamowe kierowały internautów bezpośrednio na strony internetowe fundacji, gdzie mogli oni nie tylko szczegółowo zapoznać się z profilem działalności danej organizacji, ale również z procedurą przekazania pieniędzy na rzecz fundacji. Wykorzystanie internetu, jako nośnika komunikatu społecznego, istotnie wzmocniło efektywność akcji promocyjnych oraz ich przekazu. Wpłynęło też na zwiększenie oglądalności stron internetowych poszczególnych organizacji.
Inicjatywa Gemius SA, stat.pl oraz spółki Polskie Badania Internetu jest elementem konsekwentnie realizowanej strategii wspierania kampanii społecznych. Reklamy fundacji wyświetlane są na przestrzeni witryn korzystających z bezpłatnych statystyk oferowanych przez stat.pl w porozumieniu z PBI (stat.pl/PBI). Udostępnienie bezpłatnej powierzchni organizacjom pożytku publicznego umożliwia realizację długofalowych akcji charytatywnych oraz wzmacnia wyrazistość konkretnego komunikatu wśród społeczności internetowej. Ponieważ fundacje samodzielnie przygotowują kreacje reklamowe, kampanie internetowe mogą być spójnym elementem szerszej, realizowanej także z wykorzystaniem mediów tradycyjnych, kampanii społecznej. Ocena efektywności działań promocyjnych prowadzonych w sieci - możliwa dzięki raportom udostępnianym po zakończeniu danej akcji promocyjnej przez stat.pl - dostarcza informacji o wynikach oglądalności kampanii, co pozwala organizacjom skutecznie zaplanować przyszłe działania promocyjne on-line.
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Od 2023 roku 1,5 procent podatku na organizacje pożytku publicznego
-
Ponad miliard złotych z 1% PIT za 2021 r. Znamy kwoty, jakie otrzymały poszczególne OPP.
-
Miliard złotych wsparcia w rękach podatników - warto przekazać 1%
-
Wykazanie w zeznaniu podatkowym 1% podatku dla OPP
-
Przekazanie 1% podatku dla wybranej OPP w PIT za 2017 r.
-
Przekazanie 1% podatku dla wybranej OPP w PIT za 2016 r.
-
Jak weekend majowy wpłynął na popularność stron WWW?
-
Lidl kontra Biedronka: która strona internetowa popularniejsza?
-
Sklep internetowy Ikea na razie w planach, ale strona WWW bardzo popularna