eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Lidl kontra Biedronka: która strona internetowa popularniejsza?

Lidl kontra Biedronka: która strona internetowa popularniejsza?

2016-02-25 14:49

Lidl kontra Biedronka: która strona internetowa popularniejsza?

Kto odwiedza strony WWW dyskontów? © alexlmx - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Biedronka i Lidl to najpopularniejsze dyskonty w Polsce. Znajduje to swoje odzwierciedlenie w liczbie internautów odwiedzających strony internetowe obu sieci. Jak się jednak okazuje, strona Lidla cieszy się większym zainteresowaniem. Profile użytkowników korzystających z witryn nie są jednak takie same.

Przeczytaj także: Sieci dyskontowe w Polsce w 2015 roku

Kilka tygodni temu Gemius postanowił sprawdzić popularność strony sklepu Ikea.com – w związku z zapowiedziami dotyczącymi otwarcia wirtualnego sklepu. Choć Biedronka i Lidl nie zdradzają na razie takich planów, Gemius przyjrzał się bliżej zainteresowaniu ich stronami WWW, które obok aktualnej oferty zawierają także poradniki kulinarne.

W 2015 roku (styczeń – listopad) większym zainteresowaniem cieszyła się witryna Lidla. Miesięcznie odwiedzało ją średnio 2,4 mln użytkowników sieci (10 proc. wszystkich internautów w Polsce). W tym samym czasie na stronę Biedronki wchodziło średnio 1,6 mln użytkowników (7 proc.).

Kto odwiedza strony dyskontów?


Wśród internautów odwiedzających strony WWW obu sklepów przeważają kobiety – w przypadku strony Biedronka.pl panie stanowią średnio 60 proc. odwiedzających, w przypadku strony Lidl.pl jest to 57 proc.

Ze strony Biedronki korzysta stosunkowo wysoki odsetek osób w wieku 25-34 lata, natomiast strona Lidl.pl cieszy się zainteresowaniem wśród starszych internautów – w wieku 55+. Obie strony są chętnie odwiedzane przez internautów deklarujących wykształcenie pomaturalne lub wyższe.

Strona Biedronki jest szczególnie chętnie odwiedzana przez internautów mieszkających w małych miastach (do 20 tys. mieszk.). Strona Lidla swoją zawartością trafia w potrzeby internautów z większych miast (pow. 200 tys. mieszk.).

Internauci porównują ofertę dyskontów


Choć profile użytkowników obu stron są dość zróżnicowane, nie oznacza to, że internauci na ogół dokonują jednego wyboru. Liczba użytkowników sieci, którzy zdecydowali się odwiedzić strony obu sklepów wynosiła średnio 0,78 mln miesięcznie. Oznacza to, że prawie 50 proc. odwiedzających stronę Biedronka.pl weszło także na stronę Lidla.

fot. mat. prasowe

Kto odwiedza strony Biedronki i Lidla?

Co dziesiąty internauta wchodzi na stronę Lidl.pl. Strona internetowa Biedronki cieszy się mniejszą popularnością


O badaniu Megapanel PBI/Gemius


Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego w sposób ciągły od ponad 10 lat przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują popularność stron WWW oraz związanych z nimi profili społeczno-demograficznych internautów.

oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: