Polacy a płatne treści w Internecie
2012-11-13 09:31
Internet © goodluz - Fotolia.com
Przeczytaj także: Umowa ACTA od strony prawnej
Z sondażu przeprowadzonego przez Polskie Badania Internetu wynika, że Internetu wciąż używa się głównie do wysyłania i odbierania maili. Chcemy mieć szybki dostęp do codziennych informacji z kraju i ze świata. Często też korzystamy z wyszukiwarek i przeglądamy strony internetowe.Stosunkowo najmniej osób wykorzystuje Internet do nauki i pracy, ściągania aplikacji, muzyki i filmów, grania online oraz oglądania video.
fot. mat. prasowe
Zakupy w Internecie
Tylko co piąty internauta nigdy nie robił zakupów w Internecie. Za to ci, którzy kupują w sieci, robią to często – połowa z nich przynajmniej raz na 2 tygodnie.
fot. mat. prasowe
Czy zgadzasz się z poniższymi stwierdzeniami?
Zdecydowana większość internautów (aż 57 proc. respondentów) uważa, że wszystkie treści w sieci powinny być dostępne za darmo. Nie chce za nie płacić dodatkowo, skoro opłaca dostęp do Internetu. Internauci są także przekonani, że darmowe serwisy informacyjne nie ustępują w jakości serwisom płatnym. Tylko 9 proc. badanych nie zgadza się z tym twierdzeniem.
fot. mat. prasowe
Za które z tych treści zdarzyło ci się kiedykolwiek zapłacić w Internecie?
Połowa respondentów nigdy nie zapłaciła za treści w Internecie. Ci, którzy kupują – płacą głównie za aplikacje i dodatki do swoich telefonów komórkowych. Dużą popularnością cieszą się również gry i treści video – najczęściej kupują je mężczyźni. Kobiety chętniej płacą za możliwość obejrzenia odcinka serialu oraz za wróżby i horoskopy.
fot. mat. prasowe
Które z poniższych aplikacji mobilnych kiedykolwiek używałeś?
Mimo że 15 proc. respondentów deklaruje, że zapłaciło za aplikacje mobilne, to aż połowa z nich nie używa tych aplikacji. Najwięcej osób korzystało na swoim telefonie komórkowym z map i nawigacji, skrzynki pocztowej i gier.
Informacje o badaniu
Dane w raporcie pochodzą z badania Megapanel PBI/Gemius oraz z sondaży realizowanych przez PBI w okresie od 23.07 do 29.07.2012 (próba N=3105). Osoby rekrutowane były do badania na serwisach portalu Interia.pl oraz poprzez mailing do posiadaczy kont pocztowych w portalu wp.pl
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Brak wyboru pobudza popyt na ściąganie filmów z Internetu
-
Nieatrakcyjna baza VOD skłania do piractwa
-
Internauci a ACTA, SOPA i PIPA
-
Umowa ACTA może zaszkodzić firmom
-
Polacy a odpłatne pobieranie plików z Internetu
-
Jakie strony internetowe popularne w Wielkanoc?
-
Czas wolny chętnie spędzamy w internecie
-
Okres świąteczny - czego szukali internauci?
-
Którzy członkowie ustępującego rządu podbili media?
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)