eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Sprzedaż samochodów III 2005

Sprzedaż samochodów III 2005

2005-04-09 00:02

Wyniki sprzedaży samochodów osobowych zanotowane w marcu wskazują na niewielką poprawę na polskim rynku - podaje w comiesięcznym raporcie Instytut Samar. Wynik miesięczny zbliżył się do pułapu 24 tysięcy sztuk - wyniósł 23.928 aut i jest o 20,63 procent większy niż w lutym. W porównaniu do zeszłorocznej marcowej sprzedaży wystąpił spadek o niemal 39 procent.

Przeczytaj także: Coraz więcej chętnych na kupno samochodu

Skumulowana sprzedaż samochodów osobowych wyniosła w pierwszym kwartale 2005 roku 66 005 sztuk, o niemal 33 procent mniej niż przed rokiem. Liderem rynku pozostaje Toyota z wynikiem tegorocznej sprzedaży w wysokości 8.132 auta, o ponad 32 procent mniejszym niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wynik marcowej sprzedaży - 2.535 sztuk - jest o 45,1 proc. mniejszy niż rok wcześniej.

Drugą pozycję utrzymała Skoda, sprzedając w pierwszym kwartale 7.381 swoich aut. o ponad 41 procent mniej niż rok temu. W marcu czeska marka znalazła 2.316 nabywców, o 53,2 proc. mniej niż przed rokiem.

Trzecia lokata należy ponownie do Fiata, który od początku roku sprzedał 7.154 samochody, o 63,9 procent mniej niż w ubiegłym roku. Miesięczny wynik uzyskany w marcu - 2.355 aut oznacza spadek o 70,3 procent względem marca 2004 roku.

Czwartą pozycję sprzed roku zachował Opel dzięki sprzedaży w kwartale 6.145 pojazdów osobowych (spadek o 28,1 procent), Opel osiągnął największą sprzedaż miesięczną w skali rynku - 3.056 aut (spadek w porównaniu z poprzednim rokiem o 15,3 proc.).

Kolejne, piąte miejsce na liście najpopularniejszych producentów, zajmuje Renault z wynikiem skumulowanej sprzedaży 5.229 aut, o 45,3 procent mniejszym niż rok wcześniej. W marcu ten francuski producent sprzedał 1.406 sztuk samochodów, o 60,3 procent mniej niż rok wcześniej.

Szósta lokata należy do Forda, który sprzedał w okresie styczeń-marzec 5.181 aut, o 39,4 procent mniej niż rok wcześniej, z czego 2 146 sztuk w marcu (spadek o 34,6 proc.). Dalsze dwie pozycje zajmują kolejno Peugeot (4.635 aut od początku roku, spadek o 38,7 proc., w marcu - 2.187 aut, spadek o 32,6 procent) i Citroen (3.186 aut, spadek o 20 procent, w marcu - 1.187 sztuk, spadek o 17,6 proc.).

Dziewiąte miejsce w podsumowaniu zajął Volkswagen z wynikiem po trzech miesiącach roku 2. 807 sprzedanych aut (o 27,3 procent mniej niż przed rokiem), w tym 853 sztuki to wynik marcowy (o 43,6 procent mniej). Czołową dziesiątkę zamyka Chevrolet, na auta tej marki zdecydowało się w pierwszym kwartale roku 2.486 klientów, z tego 1.003 osoby - w marcu.

oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl Polska.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: