eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Internet w biznesie

Internet w biznesie

2005-04-08 00:03

Ponad połowa przedsiębiorców deklaruje, że ich firmy posiadają własną stronę www, przy czym najczęściej strony te były wizytówkami firm - wynika "Raportu o stanie e-gospodarki w Polsce w 2004 r.", który powstał na zlecenie Ministerstwa Gospodarki i Pracy.

Przeczytaj także: Internetowa Rewolucja w sektorze MSP

W 2004 r. 38,4 proc. przebadanych przedsiębiorców zadeklarowało, że ich firmy składały zamówienia przez internet, a 22,3 proc. przedsiębiorstw otrzymywało zamówienia tą samą drogą. Natomiast 56,2 proc. firm posiadających dostęp do internetu korzysta z bankowości elektronicznej (najczęściej z konta internetowego), a 12,5 proc. przedsiębiorców deklarowało, że ich firmy wykorzystały internet do zamówień maklerskich. Ponadto 53 proc. przedsiębiorstw wykorzystywało sieć w kontaktach z organami administracji publicznej. Jak wynika z badań, ponad połowa przedsiębiorców deklarowała, iż ich firmy posiadają własną stronę www, przy czym najczęściej strony te były wizytówkami firm.

Z danych raportu wynika również, że 70 proc. badanych sklepów prowadzi zarówno sprzedaż przez internet, jak i przez tradycyjny sklep. Z kolei najpopularniejszą formą płatności jest płatność przy odbiorze (ok. 2/3 klientów), 21 proc. badanych wybiera natomiast przelew bankowy. Tylko 4 proc. klientów wybiera płatność za pomocą karty płatniczej. Podsumowując wyniki badań, wiceminister podkreśliła, że liczba internautów w Polsce w 2004 r. wzrosła o 1 mln w porównaniu z rokiem 2003 i wyniosła 7,5 mln. Wśród badanych 30 proc. posiadało dostęp do internetu, a 22 proc. ogółu stanowią internauci (osoby korzystające z sieci przynajmniej raz w miesiącu).

oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl Polska.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: