eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Decyzje zakupowe polskich kobiet

Decyzje zakupowe polskich kobiet

2012-07-01 00:16

Decyzje zakupowe polskich kobiet

Czym dla kobiet są zakupy? © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Kobiety stały się potężną grupą zakupową. Do tej pory mało zauważalne przez marketerów i brand managerów, teraz podejmują zdecydowaną większość decyzji zakupowych. Portal Prekursorki.pl zbadał czynniki wpływające na decyzje zakupowe kobiet oraz kanały informacji, którym ufają. Wyniki badań zostały zaprezentowane 27 czerwca podczas warsztatów Customer Empowerment organizowanych przez Informedia Polska i Puls Biznesu.

Przeczytaj także: Jak zakupy, to w Internecie

Zakupy są kobietą

Kobiety kupowały, kupują i będą kupować. Dla 90 proc. Polek zakupy to przyjemność, a tylko 3 proc. kobiet uważa je za przykry obowiązek.

fot. mat. prasowe

Czym dla kobiet są zakupy?

Dla 90 proc. Polek zakupy to przyjemność, a tylko 3 proc. kobiet uważa je za przykry obowiązek


Przekłada się to bezpośrednio na liczbę kobiet decydujących o zakupach w swoich gospodarstwach domowych. W USA kobiety podejmują ponad 65 proc. wszystkich decyzji zakupowych. W Polsce ta liczba jest nieco mniejsza, jednak cały czas rośnie.

fot. mat. prasowe

Jak kobiety podejmują decyzje o zakupach?

Badanie ankietowe Zakupy na Obcasach przeprowadzone przez portal Prekursorki.pl wykazuje, że 63 proc. kobiet samych podejmuje decyzje o bieżących zakupach


Badanie ankietowe Zakupy na Obcasach przeprowadzone przez portal Prekursorki.pl wykazuje, że 63 proc. kobiet samych podejmuje decyzje o bieżących zakupach. Ponad 36 proc. decyduje o nich wraz z partnerem, a jedynie 1 proc. zakupów bieżących robi mężczyzna. Wyniki mówią same za siebie – ZAKUPY SĄ KOBIETĄ!

Komu ufają kobiety

Skoro kobiety stanowią tak duży procent kupujących, to jak prowadzić z nimi skuteczną komunikację? Przede wszystkim warto zdać sobie sprawę z tego, że każda kobieta ma swój osobisty zarząd, czyli grupę zaufanych doradców. W skład zarządu może wchodzić matka, pielęgniarka, publicystka albo anonimowa przyjaciółka z czatu lub forum internetowego. Kobieta lubi rozmawiać z kobietami, które są takie jak ona, ale przede wszystkim z kobietami, którym ufa.

fot. mat. prasowe

Na czym polegają kobiety, podejmując decyzje zakupowe?

Zaraz po osobistym zarządzie (74,88 proc.), wśród najbardziej zaufanych źródeł znajdują się opinie innych kobiet na portalach i forach kobiecych


Zaraz po osobistym zarządzie (74,88 proc.), wśród najbardziej zaufanych źródeł znajdują się opinie innych kobiet na portalach i forach kobiecych (62,75 proc.). Stąd tak duże zainteresowanie portalami opiniotwórczymi, które przyszły do nas z USA (eOpinions.com, iVillage.com, SheSpeaks.com). Kobiety lubią dzielić się swoimi opiniami, radzić się innych oraz pomagać innym. Te cechy leżą u podstaw ewolucji człowieka, kiedy to mężczyzna był odpowiedzialny za zdobywanie pożywienia i walkę z wrogami, a kobieta przygotowywała pożywienie i troszczyła się o potomstwo.
Przeczytaj także: Polacy a zakupy w sieci Polacy a zakupy w sieci

 

1 2

następna

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: