eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Decyzje zakupowe polskich kobiet

Decyzje zakupowe polskich kobiet

2012-07-01 00:16

Przeczytaj także: Jak zakupy, to w Internecie


Klientka przyszłości

Dawniej robienie zakupów było dla kobiety możliwością wyruszenia w świat, wyrwanie się z ciasnego uścisku rodziny. Była to jedna z pierwszych form wyzwolenia kobiet.

Teraz kobiecie nie wystarczy dobra odpowiedź. Ona poszukuje odpowiedzi IDEALNEJ. Świadczy o tym przewaga kobiet w mediach społecznościowych, gdzie często wymieniają się swoimi opiniami na temat wyboru wakacji, kosmetyków, produktów spożywczych, a nawet samochodów. 58 proc. użytkowników Facebooka, 62 proc. Twittera i 62 proc. MySpace to kobiety. Podobnie sytuacja przedstawia się wśród blogerek, których na świecie jest ponad 36 milionów.

Te liczby mówią same za siebie i nie należy ich lekceważyć przy planowaniu strategii marketingowej dla swoich produktów. Jak zatem będzie się zachowywać klientka przyszłości? Poszukiwanie idealnej odpowiedzi w mediach lub wśród znajomych to już za mało. 84 proc. kobiet chce mieć wpływ na kształtowanie nowych produktów.

fot. mat. prasowe

Czy kobiety chcą mieć wpływ na kształtowanie nowych produktów?

84 proc. kobiet chce mieć wpływ na kształtowanie nowych produktów


Pytanie - w jaki sposób miałyby wpływać na funkcjonalności, wygląd czy reklamę swoich ulubionych produktów. Nie zadzwonią przecież do centrali koncernu kosmetycznego i nie powiedzą, że chciałyby, aby opakowanie kremu było niebieskie, a nie czerwone. Coraz więcej firm zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba słuchać swoich klientów i inwestują w badania konsumenckie. Procter&Gamble, jedna z największych globalnych firm FMCG, od 2002 do 2007 zainwestowała w badania konsumenckie 1 bilion dolarów. W 2005 roku CEO P&G, A.G. Lafley zadeklarował w ‘Wall Street Journal’, że kobiety są sercem nowej strategii firmy.

Informacje o badaniu
Ankieta „Zakupy na obcasach” została przeprowadzona przez serwis www.Prekursorki.pl w dniach 17.06 – 25.06.2009 na próbie 1278 dorosłych kobiet korzystających z Internetu, z wykorzystaniem ankiety on-line.

Ada Kozłowska,
Przeczytaj także: Polacy a zakupy w sieci Polacy a zakupy w sieci

poprzednia  

1 2

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: