eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polskie kobiety a fan page na Facebooku

Polskie kobiety a fan page na Facebooku

2011-04-20 10:52

Aktywistki, konsumentki, hyper social, kobiety niezależne i konsumentki popkultury - na takie grupy można podzielić użytkowniczki - fanki najpopularniejszych Fan Page marek kobiecych na Facebook.com - wynika z badania zrealizowanego przez Interactive Research Center we współpracy z agencją marketingu interaktywnego GoldenSubmarine.

Przeczytaj także: Facebook - trendy IX 2011

Kim one są?

80,8% fanów badanych Fan Page stanowiły kobiety. Tylko 197 osób spośród aktywnych użytkowników podało swój wiek. Dominujące grupy to 16-24 lata (44,7%) oraz 25-34 lata (42,6%). 1/3 użytkowników badanych Fan Page pochodzi z 10 największych miast Polski.

Segmentacja aktywnych fanów badanych społeczności umożliwiła wyodrębnienie 5 grup użytkowników, wyróżniających się deklarowanymi zainteresowaniami. Aktywistki deklarują swoje poglądy polityczne i religijne, zainteresowane sportem, interesują się zwierzętami i ich ochroną. To kobiety dla których świat nie sprowadza się do konsumpcji. Konsumentki deklarują zainteresowania związane z motoryzacją, interesują się ofertami hoteli i SPA. To kobiety aspirujące do luksusu. Hyper social są osobami na kursach edukacyjnych, studentki i uczennice aktywnie uczestniczące w społecznościach, są fankami najpopularniejszych Fan Page na Facebook.com, takich jak Demotywatory, H&M czy Damska torebka nie jest po to, żeby cokolwiek w niej znaleźć, tylko po to żeby wszystko w niej było. Kobiety niezależne mają wyższe wykształcenie, korzystają z ofert restauracji i kawiarni, obserwują Fan Page marek napojów i produktów spożywczych takich jak Kit Kat, Grolsch czy Tchibo Polska. Dla nich istotny jest styl życia, który kryje się za marką. Konsumentki (pop)kultury interesują się telewizją i programami komediowymi, słuchają muzyki i czytają książki. Starają się być na bieżąco z tym co dzieje się w mediach i popkulturze.

Kiedy są aktywne?

Największy poziom aktywności odnotowany został w czasie aktywności konkursowej w głównych społecznościach. Najmniejszy udział w dyskusji odnotowany został w weekendy, w szczególności w niedzielę, gdy dyskusja praktycznie zamierała.

Największy poziom aktywności odnotowany jest na początku tygodnia. Dyskusja na społecznościach kobiecych powinna być moderowana w poniedziałki o 7 rano oraz w ciągu tygodnia w godzinach popołudniowych. Udział dyskusji od środy wyraźnie spada osiągając najniższą wartość w okolicach weekendu.

Ruch

W badanym okresie największy poziom dyskusji został odnotowany w społecznościach skupionych wokół marek. W segmencie społeczności markowych, największy wzrost był udziałem marek, które nie angażowały uczestników ciągłymi konkursami. Społeczność marki, która przez cały grudzień prowadziła wzmożone działania komunikacyjne oparte o konkurs wzrosła zaledwie o 7,8% - działania okazjonalne – konkursy jednodniowe lub nie prowadzone w sposób ciągły – przynoszą tylko chwilowe wzrosty widoczności społeczności.

Główne wnioski

Aktywność w ramach społeczności powinna być moderowana w zależności od konsumpcji medium przez grupę odbiorców. W szczególności należy uwzględnić godziny i dni aktywności fanów w celu przygotowania z wyprzedzeniem treści, które spowodują wzrost aktywności w ramach segmentu.

Działania komunikacyjne powinny uwzględniać pogłębioną charakterystykę i segmentację osób potencjalnie zainteresowanych dialogiem.

Konkursy nie stanowią klucza do zwiększenia liczby fanów.

Informacje o badaniu
Badanie objęło 31 społeczności skupionych wokół marek i produktów związanych z modą, urodą oraz usługami SPA. W badaniu wzięte zostały pod uwagę wszystkie treści, które pojawiły się w ramach badanych FanPage w grudniu 2010 roku. Badanie uwzględniało analizę profili aktywnych użytkowników.


oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: