eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaPrzemysł › Jakość piwa w III kw. 2011 r.

Jakość piwa w III kw. 2011 r.

2011-12-19 00:05

Przeczytaj także: Jakość piwa w II kw. 2010 r.


Ponadto, wojewódzkie inspektoraty JHARS wydały 12 zaleceń pokontrolnych, wszczęły 1 postępowanie administracyjne oraz przekazały informacje do Okręgowego Urzędu Miar i Państwowej Inspekcji Sanitarnej.

V. PODSUMOWANIE I WNIOSKI

Przeprowadzona kontrola jakości handlowej piwa wykazała najwięcej nieprawidłowości w zakresie znakowania opakowań. Stwierdzono, że 26,1 % skontrolowanych partii było nieprawidłowo oznakowanych. Mniejszy udział nieprawidłowości stwierdzono w zakresie parametrów fizykochemicznych, które dotyczyły 9,4 % skontrolowanych partii piwa.

W grupie piwa Premium 9,1 % partii posiadało niewłaściwe parametry fizykochemiczne, natomiast 38,7 % partii było nieprawidłowo oznakowanych.

Wystąpienie powyższych nieprawidłowości może świadczyć o nieznajomości obowiązujących przepisów prawnych dotyczących znakowania żywności, ale także o nieodpowiednim nadzorze nad procesem produkcyjnym, zapewniającym właściwą jakość wyrobów gotowych Kontrola jakości handlowej piwa została przeprowadzona przez IJHARS po raz piąty. Wcześniejsze kontrole miały miejsce w latach 2004 – 2006 (kontrola w 2006 roku obejmowała tylko znakowanie piwa) oraz w 2010 roku.

Porównując wyniki kontroli jakości handlowej piwa, zawarte w niniejszej informacji, z wynikami kontroli przeprowadzonej w poprzednich latach, można zauważyć, iż udział liczby partii niezgodnych z deklaracją producenta w zakresie parametrów fizykochemicznych zmalał o 14 p.p. w odniesieniu do roku 2010, natomiast w porównaniu do roku 2005 wzrósł o 2,9 p.p. oraz o 4,9 p.p. w odniesieniu do danych z 2004 roku.

W roku 2011, udział liczby partii piwa niewłaściwie oznakowanych zmalał o 34,5 p.p. w porównaniu z rokiem 2004, o 20,9 p.p. w odniesieniu do 2005 roku oraz o 17,3 p.p.w porównaniu do 2010 roku, natomiast wzrósł o 11,6 p.p. w porównaniu z rokiem 2006 .

fot. mat. prasowe

Porównanie wyników kontroli jakości handlowej piwa przeprowadzonych w latach 2004-2011 [udział parti

Porównanie wyników kontroli jakości handlowej piwa przeprowadzonych w latach 2004-2011 [udział partii z nieprawidłowościami (%)]

Wyniki bieżącej kontroli oraz wyniki kontroli przeprowadzonych w latach poprzednich wskazują, iż systematyczne kontrole jakości handlowej mają wpływ na jakość piwa, zarówno w zakresie prawidłowości znakowania jak i parametrów fizykochemicznych. Mając na uwadze brak obowiązujących przepisów prawnych regulujących jakość handlową piwa, a także szeroki asortyment tego typu produktów wprowadzanych do obrotu, uzasadnione jest przeprowadzanie dalszych kontroli jakości handlowej piwa.

poprzednia  

1 2 3

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: