eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polacy a bezpieczne zakupy w Internecie

Polacy a bezpieczne zakupy w Internecie

2011-10-19 12:22

Przeczytaj także: Sklepy internetowe coraz bezpieczniejsze


W jakich kategoriach kupujemy najchętniej? W Internecie można kupić już wszystko. Istnieją sklepy, które sprzedają bardzo unikatowy towar, niedostępny nigdzie indziej, a także takie, które oferują przekrój produktów ze wszystkich branż. A co najchętniej wybierają Polacy?

Prawie dwie trzecie ankietowanych najczęściej kupuje odzież, obuwie oraz dodatki – torby, paski, galanterię. Jeszcze niedawno wydawało się, że kupno ubrań w Internecie to ryzyko. Produktu nie możemy bowiem przymierzyć, upewnić się co do kroju czy wykończenia. Obawy jednak odchodzą. Coraz nowsze techniki prezentowania produktów, jak choćby wizualizacje 3D, liczne rozmiary, wirtualne manekiny, czy filmiki promocyjne, ułatwiają wybór i minimalizują ryzyko złej decyzji. Największym jednak ułatwieniem jest fakt, że każdy towar możemy odesłać i liczyć na zwrot kosztów. Wiele sklepów pozwala wręcz na odesłanie towaru na swój koszt w przypadku wymiany na inny rozmiar.

fot. mat. prasowe

W jakich kategoriach sklepów lub jakie produkty kupujesz/kupiłeś choć raz online?

W jakich kategoriach sklepów lub jakie produkty kupujesz/kupiłeś choć raz online?

Wśród najchętniej wybieranych produktów, na podium znalazły się jeszcze telefony i książki. Są to produkty dość małe, koszty wysyłki są stosunkowo niskie, a cena dużo atrakcyjniejsza niż w tradycyjnych sklepach.
Jedynie co trzeci Internauta kupił w sklepie internetowym sprzęt gabarytowo większy – RTV, czy AGD, ale odsetek ten rośnie.

Z badań wynika, że kobiety chętniej niż mężczyźni wybierają w sieci kosmetyki, perfumy, książki i sprzęty do wyposażenia mieszkań. Mężczyźni za to kupują akcesoria sportowe, sprzęt komputerowy i motoryzacyjny.

Z artykułów kontrowersyjnych jak choćby broń i akcesoria, również chętniej korzystają mężczyźni. 12% z nich przyznało się też do kupna akcesoriów erotycznych w sieci. U kobiet ten odsetek to jedynie 7%.

fot. mat. prasowe

Dlaczego nie robisz zakupów w sklepach internetowych?

Dlaczego nie robisz zakupów w sklepach internetowych?

BARIERY W HANDLU INTERNETOWYM

Skoro więc w Internecie można kupić już prawie wszystko, a ceny są niezwykle atrakcyjne, to co jeszcze powoduje, że część internautów wciąż podchodzi do zakupów w sieci niechętnie? Część klientów, wskazuje na aspekt bezpośredniego obcowania z produktem – możliwość jego obejrzenia i sprawdzenia czy wszystko gra, wreszcie kontaktu z realnym sprzedawcą. Przyzwyczajenie do dotknięcia produktu przed zakupem jest bardzo silne i wszystkie plusy zakupów w sieci dotychczas nie przekonały tej grupy badanych. Stosunkowo niewiele osób z tej grupy boi się oszukania przez sklep, oraz podawania w sieci swoich danych osobowych.

fot. mat. prasowe

Dlaczego nie robisz częściej zakupów online?

Dlaczego nie robisz częściej zakupów online?

Co szósta osoba spośród niekupujących rezygnuje z zakupu z powodu długiego oczekiwania na wysyłkę, a 4% zostało zniechęconych przez znajomych. Co ciekawe, podczas gdy aż 36% spośród Internautów nie kupujących w sieci, boi się oszukania przez sklep, to wśród kupujących okazjonalnie ten odsetek wynosi niecałe 18%.

Podobnie maleje odsetek bojących się podawać dane osobowe (z 16% na 7%), oraz tych którzy nie wiedzą do końca jak dokonywać zakupów online (z 16% do 2%). Wśród osób, które kupowały kiedykolwiek towary w Internecie, jedynie 3% z nich ma złe doświadczenia ze sklepami.

CO WPŁYWA NA LOJALNOŚĆ KLIENTÓW?

Badanie użytkowników sklepów Internetowych pokazuje, że są oni bardzo lojalnymi klientami. Według ankiety aż 82% użytkowników wróciło na zakupy do sklepu, w którym dokonało wcześniej transakcji. Jakie są przyczyny takiego stanu rzeczy?

poprzednia  

1 2 3 ... 6

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: