eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Jakie notebooki wybierają polscy internauci?

Jakie notebooki wybierają polscy internauci?

2011-10-06 11:22

Jakie notebooki wybierają polscy internauci?

Wybierane procesory © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Porównywarka cen Skąpiec.pl sprawdziła, jakimi kryteriami kierowali się polscy e-konsumenci poszukujący w sieci notebooka i które modele wzbudziły ich największe zainteresowanie. Kolejny raport specjalny Skąpiec.pl powstał w oparciu o analizę ruchu niemal 6,5 miliona internautów, którzy w okresie od 1 stycznia do 31 sierpnia 2011 roku odwiedzili w serwisie dział poświęcony notebookom.

Przeczytaj także: Kupno laptopa: preferencje konsumentów

Przygotowany przez serwis Skąpiec.pl raport specjalny podzielony został na dwie części. Pierwsza z nich zawiera analizę preferencji zakupowych użytkowników porównywarki, a także zestawienie 10 najpopularniejszych modeli notebooków, druga natomiast – poradniki zakupowe i komentarze eksperckie przygotowane przez redaktorów największych magazynów i serwisów branżowych. „Celem naszego raportu było przede wszystkim ustalenie, które atrybuty mają najistotniejsze znaczenie dla osób poszukujących w sieci notebooka. Chcieliśmy również, aby publikacja pomogła potencjalnemu nabywcy w wyborze najlepszego dla niego laptopa oraz przybliżyła mu aktualnie panujące trendy”, mówi Marta Bilińska, specjalista ds. PR serwisu Skąpiec.pl. Czytelnik dowie się z raportu m.in. czy tablety mają szansę zastąpić notebooki a ultrabooki – netbooki, jakie propozycje dla pań przygotowali producenci laptopów, a także znajdzie odpowiedzi na pytania dotyczące idealnego laptopa do pracy czy gier.

Czego szukamy w notebookach?

Analiza przeprowadzona przez Skąpiec.pl wykazała, że internauci, którzy w okresie od 1 stycznia do 31 sierpnia 2011 r. poszukiwali w serwisie informacji o notebookach, największą wagę przykładali do ekranu komputera. Z filtra „Ekran” korzystało aż 23,94% potencjalnych e-konsumentów. Drugim najistotniejszym parametrem okazał się być rodzaj procesora (18,2%), a na trzecim miejscu - z wynikiem na poziomie 14,82% wszystkich wyborów – znalazł się filtr „Producent”. Karta graficzna była najważniejszym kryterium dla 11,52% internautów, natomiast cena była istotna jedynie dla 7,33% użytkowników zainteresowanych kupnem notebooka.

fot. mat. prasowe

Wybierane karty graficzne

Wybierane karty graficzne

Jak już wyżej wspomniano, rodzaj procesora to drugie pod względem popularności kryterium, którym w okresie od początku stycznia do końca sierpnia 2011 r. kierowali się internauci poszukujący notebooka w serwisie Skąpiec.pl. W analizowanym przedziale czasowym największa liczba e-konsumentów skłonna była kupić komputery z procesorem Core i5 (20,3% wszystkich wyborów), Core i3 (13,98%) oraz Core i7 (13,3%) firmy Intel.

W czołowej piątce najpopularniejszych procesorów znalazła się jeszcze rodzina Core 2 Duo oraz model Core 2 Quad Q9000. Pierwszy z nich zyskał uznanie w oczach 5,95% osób zainteresowanych kupnem laptopa, drugi – 3,22%.

fot. mat. prasowe

Wybierane procesory

Wybierane procesory

Jak wynika ze statystyk najstarszej polskiej porównywarki cen, e-konsumenci najczęściej poszukują informacji o komputerach z kartami graficznymi nVidia (10,34%). Drugie miejsce przypada natomiast marce ATI, na którą stawia 8,66% użytkowników serwisu Skąpiec.pl. Nieco ponad 7% internautów zainteresowanych było zakupem komputera wyposażonego w kartę graficzną Mobility Radeon HD 5650, 5% - GeForce GT 540M, natomiast 3,51% kupiłoby laptopa z kartą Mobility Radeon HD 5870.

 

1 2

następna

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: